Příspěvků: 26, poslední: 21.2.2021 19:54:1268387.Informace
Zdravím, jaká je prosím originální povrchová úprava u Pio 21 na předních kluzácích (verze bez prachovek), rozetě, brzdových klíčů, brzdovém pedálu, zadních stupaček, zadního madla, objímek páček, krytu zapalování, klaksonu, startpáky, řadičky....?
Dále bych se chtěl zeptat, rozeta má vůli do stran, na co se zaměřit, volné kolíky, ložisko KO ? Máte zkušenosti s novýma rozetama ?
Jak jsou na tom repliky zadního světla ?
Jaké osy kol, mají být použity ? Viděl jsem prodávat stejné jako měli kývačky - tj. na jedné straně válcová hlavička s dírou, nebo se šestihranou hlavou.
Zadní kyvná vidlice je uložená na nějakých gumách, repasuje se to nějak ? Nemůžou být po těch letech ty gumy KO (ztyřelé apod) ?
Díky
Celou dobu se bavím o vidlici bez prachovek, která byla tak z výroby.
[Sportkař]
(21.2.2021 19:54:12)
Sportkař:
Silonový futro, který bylo správně montovaný a vystružený, určitě nevydře kluzák, pokud tam nepřijde nečistota. Dobře mazaná vidlice s neporušenými a správně montovanými prachovkami je ovšem nutnost - pokud někdo jezdil úplně bez manžet, pak se samozřejmě po nějaké době dostanou kamínky do silonů a povrch kluzáků se poškodí.
[Venca_n]
(14.2.2021 16:16:38)
je to stroj 46 let starej, jak mám vědět, jak se s ním zacházelo ? Ale asi dobře, když je po prvním majiteli a většinu času strávil v rohu garáže...
[Sportkař]
(14.2.2021 13:25:00)
Sportkař:
Zkoumals to u vidlice, o který víš, jak se s ní zacházelo?
Pokud tam přijde třeba písek, pak se samozřejmě vydře...
[Venca_n]
(13.2.2021 16:22:27)
Tak jsem detailně prozkoumal vidlice a skutečně na nich jsou zbytky tvrochromu, ovšem ten tvrdochrom asi nebyl nijak moc kvalitní, když ho odrbou plastová pouzdra....
[Sportkař]
(13.2.2021 15:37:17)
O sráčích nic nevím, ale šavle na Jawách 638 a 639 jsou také z výroby bez tvrdochromu. Fungují bezproblémově i tak, pokud z nich někdo nesundá prachovky.
[Deadman]
(12.2.2021 22:16:23)
HonzaBK:
Lesklá otěruvzdorná vrstva na kluzácích byl dle tebe jen holý základní materiál...?
[Venca_n]
(12.2.2021 13:08:14)
však taky připouštím že byly holý a jen lakovaný konce. Samozřejmě že to byly operace navíc, taky se od toho snažili odejít a začali dělat šavle bez drážky a bez manžety jen s O kroužkem, ale to nefungovalo. Manžety tam byly ne aby se neodíraly šavle, ale hlavně aby se nevydíraly pouzdra. Pod tvrdochrom by to muselo být vyleštěno, což je určitě podstatně dražší operace, než soustružení drážky na manžetu. Chromovaný ani tvrdochromovaný jsem neviděl, pokud někdo jo, dejte foto.
[HonzaBK]
(12.2.2021 6:56:40)
Tvrdochrom nemusel být z hlediska ceny horší - ušetřilo jim to materiál a zmenšil se počet operací - lakování, prachovky, eskapásky, zápich pro prachovku, vaření zarážky pro prachovku na kluzáku...
[jc3]
(11.2.2021 18:02:10)
Pozink by měl na kluzácích smysl jen na těch koncích, kam se vkládá osa kola. Na funkčních plochách by se samozřejmě hned ošoupal.
[Ota]
(11.2.2021 13:59:10)
HonzaBK:
Na kluzácích by byl pozink k čemu?
[Venca_n]
(11.2.2021 11:36:00)
přední šavle chromovaný jsem nikdy neviděl šavle jednoznačně pozink!!!, nebo bez úpravy a jen nalakované konce, chromovanou rozetu jsem taky neviděl. Ty řadičky bych souhlasil, že možná jako ND už nebyl chrom, ale nejsem si jistý že všechny byli chromovaný, podle mě ne. Předpokládám, že všechny šroubky a součástky o kterých se bavíme že byli zinkovaný, byli ve své době kadmiovaný a nebyly zinkovaný, jak píšeš v té době se kadmiovalo a zinek se používal málo. U 2 se nechci o rozetě hádat možná bych souhlasil, ale u Mustangů i novější 20 určtě chromovaná nebyla, byla šedá, stříbrná nebo šedostříbrná, podle toho asi jak zrovna měli odstín a ke kterému se zrovna daná šarže dodané barvy blížila odstínem.
Chrom na šavlích ani být nemohl, pokud si pamatuju něco z nauky o materálu z VUT, když už tak by to musel být tvrdochrom a to je zase blbost z hlediska ceny - viz příspěvek níže kolegy. Pokud tedy ne zinek tak bez úpravy s lakovaným koncem.
[HonzaBK]
(11.2.2021 7:14:53)
Podle těch fotek zachovalých pincků to opravdu vypadá na chrom, ale pod chromem byla odfláknutá příprava.
[Hontzat]
(10.2.2021 12:54:24)
longr:
Kadmiování na rozetách nebylo. Nebyl tam ani nažloutlý povrch, který je kadmiování podobný.
[Venca_n]
(10.2.2021 12:24:07)
Nechci se hádat, ale rozety jsem také viděl pokovené, ale možná to na těch věcech tehdy nebyl pozink, ale kadmiování, které se u naší tehdejší produkce používalo docela hojně. Takový povrch je matnější, více došeda, což může vypadat až jako matná barva.
[longr]
(10.2.2021 11:57:08)
HonzaBK:
Zinek na kluzácích je volovina, k ničemu by nebyl. Samozřejmě, že tam byl tvrdochrom, stejně jako na pístnicích tlumičů.
Na rozetě byl pozink (stejný jako na klíčích brzd), takže ti asi připomínal šedivou barvu. Měl jsem v ruce i nastříkanou stříbřenkou, ovšem z Mototechny jako díl (koncem roku 1990).
Na madlu byla origo z fabriky BARVA TOHO ODSTÍNU, CO BŘÍŠKO/REVMAPLECHY, TJ BÍLÁ.
Plastový přepínač origo nebyl - buď pocházel z jiného stroje, nebo mohlo jít o náhradu. Viděl jsem ho 1983.
Řadící páka zajištěná segrovkou origo na stroji (bylo ke konci výroby, 1982) a byla chromovaná. Je možný, že díly po ukončení výroby to měly jinak, ale nikdy jsem to neviděl.
* * *
O závázaných očích a kdo toho kolik půlil se dohadovat nebudem, nemá to smysl.
Samozřejmě už jsem díky této debatě obdržel vzkaz, že jsem blb atd. od typických "motorkářů".
Před několika lety zde jeden z nich (mais) ječel, že Mustangy prodávané v Mototechně měly origo z výroby chromnované blatníky...
[Venca_n]
(10.2.2021 7:56:50)
Venca_n: kluzáky v žádném případě žádný chrom ani tvrdochrom ale vždy jen zinek nebo bez povrchovky (dole lakovaný) jak píše js3. Chromovaný jsme v životě neviděl a prošlo mě jich rukama cca 200 ks. Rozeta stříbřenka nebo šedá, zinkovanou jsem taky neviděl souhlas s js3.
Nevím o čem diskutuješ o madlu, jasně jsem napsal barva a ty píšeš taky barva?? Plastový obal na přepínač se nabízel až podstatně později po ukončení výroby fichtlů jako ND. Originál nikdy nebyl. Objímky na páčky souhlasím napřed chrom pak zinek, řadící páky dle roku výroby, možná ty poslední byly zinek, ale určitě ne až do konce výroby nebyl chrom. V letech 1980- 1990 jsem měl v rikách cca 70 fichtlů, které jsem opravoval širokému okolí. Ještě dnes bych dokázal složit motor se zavázanýma očima.
[HonzaBK]
(10.2.2021 6:26:24)
Kluzáky - nejdřív nic, proto měly lakované spodky (černé, červené, slonová kost?), poté tvrdochrom. Mimochodem kvalita povrchu u nepoužitých originálů je strašná - především u tvrdochromu.
Rozeta - stříbřenka, zinek si nevybavuji, asi bude záležet na období. Jako ND i v šedé barvě.
Madlo - madlo i krytku řidítek mám jako nový originální ND ve světle šedé.
S plastovým přepínačem jsem se taky setkal, ale to je tak vše, co k tomu mohu říct:-)
Hodně se dá odvodit od Pajky https://www.jawa-50.cz/clanek/monografie-puvodni-zachovale-renovace-pionyry.html
[jc3]
(9.2.2021 18:44:20)
HonzaBK:
Rozeta origo z fabriky pozink, stříbrná barva leda u ND.
Přední kluzáky už necháme na pokoji, asi nepoznáš zinek od chromu
(co by tam asi pozink vydržel při vysoké míře otěru...?)
Zadní madlo jsem napsal dvakrát totéž - BÍLÁ BARVA. Nikdy barva vozidla aj.
Držáky páček - samozřejmě, že u těch vařených např. z J550 chrom, ovšem i samotný posuvný objímky z plechu byly CHROMOVANÝ, POKUD NEŠLO O POZDĚJŠÍ VARIANTU S PÁČKAMA Z PLECHU.
Plech krytu spínačů chrom, to je jasný. Černý plast s vyvedením kostry uvnitř jsem viděl na J21 z roku 1970, ovšem s nejvyšší pradvěpodobností nešlo o originál z fabriky. Tvarově i funkčně byl shodný.
Řadící páky chrom. Táhlo je jasný, tam chrom nebyl.
Na J555 z roku 1958 mám chromovanej bzučák.
[Venca_n]
(9.2.2021 8:56:00)
Venca_n:
- rozeta žádný pozink jednoznačně šedá barva! Určitě jich doma několik najdu z té doby hozených v bedně.
- přední kluzáky, jednoznačně zinek, jiný jsem neviděl, nebo podle tebe byly jaký?? Opět jich doma budu cca 10 mít. Sportkař přesně tak, chromovaný nebyly ano na 550 až po 23. (možná spodek byl nalakován na šedo, ale nechce se mě to hledat v bednách.
- zadní madlo barva píšeš nikoli a pak píšeš znovu barva (smajlík)
objínmky páček když už chceš být akurátní, tak přivařený k řiditkám a tím pádem chromovaný (u některých roků)
- obal tlačítka jsem jasně napsal chrom, tak nevím co zpochybňuješ, plastový nikdy nebyly!!! A to ani na posledních vyrobených. Nevím jestli ty plastový byly na jiných našich motorkách nebo je pak jen začali dělat jako ND v pozdější době.
- u té řadičky jsem trošku pochyboval, ale určitě byli některé zinkové, ale asi bych preferoval chrom. Pokud ale máš řadičku s gumou, tak je problém tam nalisovat novou gumu. Za mlada jsem je upravovali po vzoru posledních řadiček. Dovnitř zavařili a vyrobili vložku, čep jsme upravili na soustruhu a nasadili na čep a dali segrovku. Táhlo k řadičce jednoznačně zinek.
Klakson souhlasím napřed chrom pak šedá barva, ale nevím jestli u nejstarších 555 nebyly taky lakovaný.
[HonzaBK]
(9.2.2021 7:09:50)
HonzaBK:
Přední kluzáky zinek = nesmysl...
rozeta šedá barva = nikoliv, pozink, zcela jistě min. do r.v. 1972
zadní madlo myslím v barvě?? = nikoliv, bílá barva...
objímky páček zinek - pouze u novějších verzí s plechovými páčkami, jinak chrom...
obal tlačítka klaksonu zinek = nesmysl, chrom. Byla i použitelná verze z černýho plastu, ovšem nejsem si jist zda šlo o díl určený originál pro tohle vozidlo
klakson - chrom, později šedá barva
řadička zinek - zcela jistě nikoliv do roku 1972, nepamatuju zinek ani u pozdějších
[Venca_n]
(8.2.2021 17:29:14)
Seš si jistý tím zinkem na vidlích ? To by se hned odrbalo....přikláněl bych se k tomu tvrdochromu, ale tam se mi nezdá zas cena. Že by to dávali na nejvíce dostupnou motorku - pionýra..... Která měla být co možná nejlevnější...
[Sportkař]
(8.2.2021 16:06:05)
oprava obal tlačítka klaksonu chrom
[HonzaBK]
(8.2.2021 12:03:02)
Přední kluzáky zinek, rozeta šedá barva, brzdové klíče zinek, brzdový pedál chrom, zadní stupačky zinek, zadní madlo myslím v barvě??, objímky páček zinek, kryt zapalování zinek, obal tlačítka klaksonu zinek, klakson šedá barva, startpáka chrom, řadička zinek, co další??
Asi ložiska, nebo ložisko, podle toho jestli máš rozetu jedno nebo dvouložiskovou. Osy podle roku, novější měly klasickou tyčku, na ni našroubovanou matku a roznýtovaný, starší váleček s dírkou. Do kyvky se nepouštěj, je to bez přípravků nevyměnitelné, pokud není vůle, tak to neřeš. Výměna kyvky je popsána v příručce, přípravky mám doma 40 let, ale nikdy jsem to nedělal.
[HonzaBK]
(8.2.2021 7:11:57)
Tvrdým chromem, myslíš tvrdochrom, vážně na Pionýru ? Já jen, že je dost drahej...
Jinak díky za obsáhlé info, koupil jsem v celkem hezkém, zachovalém stavu 50/21 z roku 1975, tak bych ho rád zanechal v původním stavu.
[Sportkař]
(6.2.2021 17:51:18)
Tvrdej chrom, pozink, pozink, chrom, pozink, bílá barva, pozink (pokud nejde o hliník), chrom a později pozink, chrom a později šedá barva, chrom, chrom.
Vůle nežádoucí. Uvolněné kolíky - roztemovat, někdo to i vaří. Ložisko (ložiska) vyměnit.
Repliky jsem nikdy neviděl.
Osy jsem měl vždy jen origo, s dírou.
Gumy v kyvně pokud jsou, pak nechat.
*5x
Dobře si rozmysli, co má být výsledkem.
Příliš často vidím případy, kdy mě napadne, že se na to majitel měl raději vyXX.
Naposled minulej tejden se mi chlubil jeden "renovátor veteránista srdcař borec hyperlakýr", ukazoval si J21. Svítila jak reklamní poutač, okydaná slavnejma "linkama", bowdeny tahaný dírama kde nikdá nevedly, na první pohled něco naprosto neautentickýho, nepřirozeně vypadajícího a koruna všeho - jedoucího sotva 40 km/h. Prej záběh. V reálu opět hromada nesmyslů, nezbytný filtr paliva, dorvanej řetěz, podhuštěný kola, o stopě ani nemluvě...
[Venca_n]
(6.2.2021 9:18:36)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17