Příspěvků: 20, poslední: 23.4.2021 20:41:4568533.Automobily a jiné vehikly
Dobrý večer vespolek Vážení pánové.
Prosím o radu ohledně následujícího dotazu:
Fabia 1,4 MPI, r.v. 2002, škodovácký motor, 400 tkm, výměna rozvodového řetězu pouze 1x. Najednou rány z motoru, ztráta výkonu, neudrží volnoběh, odtah. Cca posledních 5 let rozvody již značně chrastily. Předpokládáme prasklý řetěz či poskočené časování.
Stane se u tohoto "nesmrtelného" motoru při chybě rozvodu, že se potkají válce s ventily? Nebo je to konstrukčně nemožné?
Prosím o odpovědi typu - "sundat víko", "změřit tlaky", "podívat se","sundat hlavu", "zkušený mechanik pozná" atp., ale prosím i o jiné rady typu: u tohoto motoru se ventily potkají/nepotkají.. jasnou odpověď bych ocenil.
Děkuji moc a přeji všem příjemný zbytek večera.
ROZHŘEŠENÍ: Tak auto rozebral zkušený mechanik a:
Omletý soukolí bez zubů, přeskočený řetěz. Motor jinak ok, nepotkaný.
Výměna rozvodů a šlape jak hodinky.
DÍKY!
[Propeller477]
(23.4.2021 20:41:45)
Pantau: to je jasná odpověď, díky!
[Propeller477]
(10.4.2021 10:07:33)
Ahoj Kocoure, díky za milý dotaz! CZ pořád mám, ale je zadřená, vylétla ségrovka z pístu a rozšlehala všechno uvnitř. Naštěstí to bylo při stání za volnoběhu a ne v kilu. Tak jsem ji hodil v roce 2012 do taťkovy garáže a od té doby tam je. Tak nevím, jestli na to ještě někdy sednu.
Fabie je strejdova a aktuální situace je taková, že strýc překecal svého dvorního zkušeného mechanika, který si ji v týdnu odtáhne na dílnu a mrkne se na to.
Pod motor jsme se nekoukali, jen jsme na to civěli shora, jako v autosalonu :)
[Propeller477]
(10.4.2021 9:58:59)
Edit jeste mas tu CZ jak se jel transpublik?
[kocourluk]
(9.4.2021 3:20:59)
Boze jsi jawar shod viko a koukni se ne ? Ale dle me kristalove koule to nebude nahore ale dole ti uletela sala . kounul jsi se alespon pod motor jestli ti z bloku nekouka ojnice?
[kocourluk]
(9.4.2021 3:19:54)
U MPI se píst a ventily nepotkají
[Pantau]
(9.4.2021 0:54:24)
Tak Vám tedy děkuji moc za odpovědi pánové!
Zjistím-li nějakou podstatnou informaci a vzpomenu-li si na Vás, napíšu sem rozuzlení případu. Možná.
Přeji Vám příjemný zbytek večera.
[Propeller477]
(8.4.2021 22:07:28)
Felda 1.3mpi 10 tis km po rozvodech se potkala...zrejme Čína, nerozebiralo se to, tak ani nevím co se tam přesně stalo, ale zřejmě přišli kola o zuby
[JK]
(8.4.2021 19:04:00)
Trochu jinej pohled. Mě tohle udělalo, když jsem natankoval místo BZ naftu. Jelo to asi 2 km na potrubí, potom šílenej rachot a konec. Pokud mohu, doporučoval bych nepoužívat sílu na protáčení motoru (startér). Pro začátek vyndat svíce a pěkně zvolna, žádnej spěch! Dá se to zvládnout.
[OREL]
(8.4.2021 15:30:20)
..taky umi umrit setrvak...
[Bubak]
(8.4.2021 15:13:37)
...preskocit o zub a potkat se ten motor umi taky. Zanedbana udrzba a tady je vysledek......
[Bubak]
(8.4.2021 15:09:26)
Skočit o zub to normálně umí.
[venca43]
(8.4.2021 11:54:12)
Může se to stát, jak již bylo psáno, semelou se zuby. Měnil jsem nedávno rozvod na feldě při 330 tis., vytahané to bylo tak, že škrtalo o prsíčka. Namlelo to špony, které pak zůstaly v obtokovém ventilku (reguluje tlak oleje), ten tím pádem zůstal viset a olej neměl tlak. Na feldě ta kontrolka ještě funguje jak se očekává, na fábce je fajkovaná: po startu zhasne ikdyž není tlak, pokud do 20s po startu tlak nenaběhne, tak se teprv rozsvítí. Lid si to asi tak žádal. Takže aj na olej se kouknout, jestli nemá v sobě špony.
Mimochodem, ten řetěz je stejný, jaké máme na Jawce, jen kratší.
[Stíví (nepřihl)]
(8.4.2021 10:56:29)
Ano. I u MPI motoru jak fabia tak felicia je možné potkání. Zuby na kolech se dokážou semlet a v kombinaci s vytahanym retezem je to hned. Stává se to opravdu strasne málo ale stává se to. Jednou jsem delal potkanou feldu kde rozvodove retezove kolo na vačce proste prasklo a rozpadlo se
[BooCheer]
(8.4.2021 9:45:03)
Já bych s těma rozvodama teda nebyl tak rychle hotovej. Vytahaný řetěz je jedna věc, semletý soukolí je věc druhá. V kombinaci to umí klidně při větším škubnutí o jeden/dva zuby skočit a pak se to chová takto.
[Borderer]
(8.4.2021 9:39:18)
Řetěz to nebude, řetězy jsou schopné přeskočit u aut s napínáky, tady to je principielně podobné dvouřadému primáru jawy. Taky to dřív vlaje jak kšandy a hobluje karter, než by to mělo vůbec šanci skočit.
Začal bych diagnostikou, pak mrknout na vstřiky (když se ucpe, dělá to taky divy), svíčky, pokud máš možnost kamerky, můžeš se podívat do válců. Svíce nechat vyndané, sundat víko vahadel, opatrně otáčet motorem a dívat se, co to dělá, jestli se všechny ventily otevírají. Pak případně sundat hlavu (tady je to brnkačka) a postupovat dál. Jinak těsnění pod hlavu případně origo škoda nebo Temac, jiné stojí celkem za prd.
[longr]
(8.4.2021 9:36:00)
skuseny mechanik pozna :)
sundej viko a koukni se, skus za remen tocit motorom a sleduj ako sa ti hybu ventily a ci ti to niekde nemlati... oej tam mas? aj tak bez rozobratia nezistis co sa stalo
[jan]
(8.4.2021 9:19:16)
Neviem ako to má riešené Fabia, ale nedávno som riešil na Passate B5 66kw, rozomletý hydroštel pod vačkou. Chovalo sa to podobne, rana, strata výkonu, klepanie z motoru.
[Milos634]
(8.4.2021 9:18:58)
U tohoto motoru rozvody přeskočit snad ani nemohou. Řetěz by musel být vytahaný tak, že už by probrousil prsa a vykoukl z motoru.
kdyby praskl, tak by byla konečná okamžitě a už by motor ani neblafl. Vačka by se prostě přestala točit.
Nepřestalo ti to spíš mazat? Bylo dost oleje? Setkal jsem se s fábií mpi, kde nefungovala kontrolka mazání. Nahrkáno měla neurčitý počet km a žrala víc jak 5 litrů oleje na 15 000 km. Tam to musel člověk setsakra hlídat, aby nejel nasucho. Toho, že kontrolka nefunguje si člověk nemusí vůbec všimnout.
Setkal jsem se taky s případem
Rozsvítila se majitelce trvale kontrolka mazání. Vykašlala se na to a jela dál, že si na benzínce hned koupí olej. Stalo se pak přesně, co píšeš. Motor prakticky zničeho nic zarachotlil, pak pár sekund mlátil jak na kovadlinu a smrt.
[-]
(8.4.2021 8:35:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14