Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 16.4.2021 20:24:3468537.Informace
Ahoj skládám uchycení tachometru na 634 jednobudík a ani s katalogem to nejsem schopen složit. Na plechovém dnu (co je pod tachometrem) je matkou s podložkou přidělaný svorník - matka zašroubovaná dokonce závitu na svorníku. Pod víčkem je pružná vložka pak dno vložky - následuje nosník a pod ním víčko a pružná vložka. Dál by měla být křížově prohnutá podložka, kterou nemám (ani nevím jak toto vypadá). Ale svorník se tváří jako dlouhý a tak nejsem schopen vše stáhnou - musel bych dát minimálně 3 podložky a to vypadá prasácky. Samosebou jde cokoliv vyrobit, ale i tak mě zajímá jak vypadá ta KŘÍŽOVĚ PROHNUTÁ PODLOŽKA - předpokládám, že pro prohnutí tu vůli vymezí. Druhá možnost je, že mám dlouhé svorníky. Ale jsou kupované jako díl na 634. Jeden svorník na původním tachometru byl a je stejný jako ty nové.
Sice mě zajímalo proč to nevychází. Ale koukám, že nemá smysl to ani řešit a hned to spíše předělat.
Dík za rady
[drbik] (16.4.2021 20:24:34)
Kup standartizovaný silentblok - 2010 typ C M6 4x nebo 2010 typ A M6 4x (tomu se musí zakrátit štefty na straně palubky, neb by se pak v luftu lítal plastový deklík s kontrolkami (platí pro 638). Cenově ty 4ks vychází na 140 - 200 Kč. Pár let s tím už jezdím a funguje to na výbornou. Původní řešení je k zlosti. [Stíví (nepřihl)] (14.4.2021 6:43:39)
Je jednodušší to ve výsledku předělat na standardní silentbloky jak píše Krizoň. Už tu kdysi bylo, jak to někdo dělal. Ten systém skládaných gumiček a mističek je dost hrozný. [longr] (13.4.2021 16:53:32)
Dodává to přímo fabrika pod stejným katalogový číslem. Řekl bych, že jen dali jinou gumu a neřešili. Reálné když bychom to nechali vyrábět v čechách, bude jedna gumicka za 30-40 korun (odhad) a bude se jich muset prodat několik tisíc. A teď kolik lidí to koupí, když originál z fabriky bude za půlku? Těch lidí budou desítky. Prostě se to nevyplatí, jinak by to už někdo dělal... [maspe] (13.4.2021 15:11:21)
maspe: O replikách píšu proto, že nový díl nemá parametry dílu původního - guma je měkčí. Předpokládám, že to vyrábí nějaký druhovýrobce. Jestli si to takhle nechává pro sebe vyrábět přímo Jawa, tak potěš koště. [Ota] (13.4.2021 8:37:47)
Může mi někdo vysvětlit slovo "replika"? [maspe] (12.4.2021 20:39:45)
Viz Marlboro. Anebo máš ty gumový silentbloky už vymačkaný. Původní silentbloky byly z takový bílý, či spíše průsvitný gumy a fungovaly dobře, bohužel časem zpuchřely a začaly se rozpadat. Nově vyráběný repliky jsou z černý gumy, a jak psal Marlboro, jsou moc měkký, takže se budíky hodně třepou. [Ota] (12.4.2021 9:13:35)
Křížově prohnutou podložku lze normálně koupit v obchodě se spojovacím materiálem. Je to obdoba pérovky. Podložka je taková tenká ocelová planžeta, která je prohnutá, takže pruží. Používá se to patrně jen na menší šrouby. Možná to ve spojovacích materiálech nebudou pod tím názvem znát, ale určitě jí tam najdou. [Ota] (12.4.2021 9:08:38)
jestli se svorník tváří jako dlouhý tak taky bude. Dělaly se 2 rozměry - 640 s hranatou palubkou má jiný než 2 kulatý budíky (tedy alespoň myslím, ale doma mám 2 různý druhy těch šteftů) Co se týče těch gumových vložek, tak pokud máš novodobý černý, tak nedávat, jsou moc měkký. Buď sežeň původní nebo se na celej tenhle systém uchycení vykašli a použij klasickej silentblok viz. Krizoň [Marlboro] (11.4.2021 20:05:50)
Měl jsem odkaz na obrázek připravený, ale zapomněl jsem ho vložit. Takže zde je obrázek: http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/katalogy/Jawa/katalog_Jawa_350-634.5.6.8/067.jpg

Zde je popis jednotlivých komponent: http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/katalogy/Jawa/katalog_Jawa_350-634.5.6.8/068.jpg

Myslel jsem si, že křížově prohnutá podložka bude pérovka, ale ta tam nevyřeší vymezení té vůle - proto jsem trochu doufal, že to bude něco jiného. vše mám poskládané dle katalogu (viz odkaz). Staré (které jsem měl doma ještě z bývalé 634) i nové pružné vložky s víčkem mají stejné rozměry.
[drbik] (10.4.2021 19:47:31)
Ani pri nejlepsi snaze z tveho popisu nejde poznat jak to skladas, bez fotek tezko nekdo poradi.
Kazdopadne slozeni silenbloku na jednobudiku je uplne stejne jako na konopnici nebo 638, akorat ze tam jsou jenom tri.
Pokud nemas zachovale originaly, tak to vubec neres, vyhod to, a dej tam normalni M5 silenblok, viz minule dotazy. Ty dily co ted vyrabi jawa jsou udajne naprosto nepouzitelne, mekke, a behem chvile se roztrhaji.
Krizove prohnuta podlozka je normalni perovka, nic tam nevymezuje, je tam jenom kvuli zajisteni. Akorat ze je to tenka plechova podlozka, prohnuta do U. Ma mensi silu nez perovka, a predpokladam ze tam je proto aby ty original skladany silenbloky nevymackavala tolik co perovka. Dneska je zbytecna, jednodussi a spolehlivejsi je dat nylonem zajistenou matku.
Opet by bylo na miste poznamenat ze v dobe kdy vznikala 634-8 uz na zapade samojistne matky davno existovaly a pouzivaly se, ale ve vychodnim bloku ne, a proto se tam cpaly perovky.
[Krizoň IV.] (10.4.2021 19:24:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14