Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 24, poslední: 9.5.2021 23:11:3468570.Elektro
Pokud vím, jsou dvě možnosti a to buď Varta nebo Yuasa. Ve Vartě není vidět hladina elektrolitu a Yuasa je v tom prý ještě horší. Životnost je předpokládám +- stejná. Na Vartě se mi líbí větší kontakty.
Jde mi o baterie do kejvaček/panelek, tkže asi nějakých těch 12Ah.
Veteránisti mě sežerou ale pokud chcete kulatou jawu naučit svítit tak dejte vape 12v jakoukoliv 12baterku a parabolu z škody120 GLS a H4.. [kocourluk] (9.5.2021 23:11:34)
Sice jsem nečet příspěvky niž. Ale všeobecně kejvačky a panelky byli stvořeny v době když se ještě nemuselo svítit. A ta elekrovýbava tomu odpovídala. Takže přes den se nesvítilo baterka se dobíjela naplno co to dynamo zvládlo. Když bylo potřeba tak se rozsvítilo a jelo.. Ted když musíš svítit furt je to naprd. Jdi cestou největší uspory energie. Kdysi když sem měl ještě 6vol tak jsem bastlil malé halogenové žarovky do vydlabaných prasklích žárovek. Ano 6V halogen do bodových světel. Měl jsem vepredu místo tlaksonu žlutou mlhovku. V tom 10w halogenku a v hlavním světle taktéž 15W halogenku jako dálkové. Vzadu byla sulfitka a 10W halogenové brzdové. Na mlhovku jsem moc nejezdil tu sem si nechával na tmu a stále pres den jezdil na to jakoy dálkové.. Když je světlo málokdo si toho všimnul. A v noci jsem pustil žlutou mlhovku hezky viděl škarpu a to hlavní jsem vypínal..... Tuhle jsem jel s babetou po tmě a gumicukem na tacháši světlo z kola... Neil jediný osobák co by nesklopil dálkový... Je zajímavé jak ty diody udělali pokrok :-) [kocourluk] (9.5.2021 23:08:32)
EL Fag: Správně je to síran olovnatý, nikoliv sulfid (sirník). Ale jinak je to správně. [T.] (4.5.2021 22:09:08)
Krizon -kapacita je daná množstvím hmoty která je schopná reagovat, přechazet ze síranu olovnateho na olovo a opačně.Množství hmoty se zmenšuje jednak vypadanim ve formě kalu z nosne mřížky a jednak tím že část hmoty desky přechází na sulfid olova, ktery se procesu nabíjení-vybijení neučastni, je obtížně rozložitelný a tím kapacita klesá podstatněji než než vypadaváním hmoty z desek.Samozrejme, kapacita se udava pro různe vybijecí proudy a čím menší vybijecí proud, tím vetší kapacita, takže kapacita se udavá vždy pro vybijecí proudy nebo vybijecí časy(napr C10 nebo C20-nejcastejší), jinak je to zavádějící.Tím ze se vdeskach objevují ostrovy sulfidu zmensuje se jejich plocha´=zvetsovaní vnitrniho odporu, dale tim, že se síra z kyseliny važe v neaktivnim sulfidu klesa koncentrace kyseliny a tim take roste vnitrní odpor a klesa kapacita. [El Fag] (4.5.2021 17:50:12)
Krizoň: To se nějak rozchází s mojí osobní zkušeností. Už mi nějaké autobaterky umřely (a ne zrovna stářím) způsobem, že proud na jedno-dvě nastartování zvládala, ale vybít na 10V šla i interiérovou lampičkou za čtvrt hodiny. Nabití do plna poté stihla do 10 minut, vypočtená kapacita asi 1 Ah. [Deadman] (3.5.2021 23:25:40)
josi: Je to tak jak pisu. V okamziku kdy uz je baterka stara a ma mizerny elektrody se spatnym povrchem, tak dostatecny proud k nastartovani dieselu da jenom kdyz je plne nabita, a to lidi povazujou za "kapacitu" Ale i kdyz z ni vyzdimas tu "ctvrtinu" kapacity tak by porad zvladala davat proud, ale klidne o nekolik radu nizsi. Kapacita realne klesne az v okamziku kdy se elektrody fakt rozpadnou na prach, a to je vetsinou stav 100% smrti baterky. [Krizoň IV.] (2.5.2021 21:35:48)
Krizoň IV.: "Kapacita baterky zustava stejna" - to ma teda zaujalo. Z praxe poznám, že kapacita batérie klesá vekom podstatne rýchlejšie, ako vybíjací prúd. Bežne 6-7 ročné autobatérie majú štvrtinu pôvodnej kapacity a pritom v pohode štartujú diesel. Pri 6V motobatérii vybíjací prúd ani nie je dôležitý (ak to nie je prasa, alebo Manet). Ešte k NiCd - 6V batéria má 5 článkov, čo je už pri 10Ah problém umiestniť v motorke. [josi] (2.5.2021 17:07:17)
Jezdil jsem kejvu na NKDU10 3ks tak nějak 30 let starý a v pohodě to fungovalo dost tomu pomuže vyměnit elektrolit. Jinak používám dlouhý roky YUASA životnost 5 až 8let. Letos jsem teda pořídil EXIDE protože u yuasy jsem rozměry vývody a kapacitu nenašel, tak jsem zvědav kolik toho vydrží. [rikša] (30.4.2021 21:28:07)
ota: NiCd by byly ideál, taky sem po nich koukal, ale jestli by se vůbec vyplatily, když baterka na 3 roky stojí 3 kila, navíc je dělaj v dementních rozměrech, ale do kejvy by se to možná vešlo a potřeboval bys 6 článků, otec je měl v panele, nějaká čorka z kasáren, ale neměl tam 6 článků, myslim řikal tři, takže asi byly přebíjený, tenkrát jezdil bez světel, na nabuzení dynymam to prej stačilo. [SLIZ] (30.4.2021 12:46:08)
já: Alkalický baterie jsou jiná liga, ale podle mě se jako standardní akumulátory do motorových vozidel nevyrábějí. Vím, že se používají např. v železničních vagónech a jsou téměř nesmrtelný. [Ota] (30.4.2021 11:30:15)
T.A. Jawettsson: 12v varta mi vydržela skoro 10 let, ale ta 6v byla shit, naštěstí teda ty 6v baterky stojí pár stovek. [SLIZ] (30.4.2021 6:41:05)
Za mě Yuasa; problém s kontrolou výšky hladiny elektrolytu jsem nikdy neměl - přes průsvitný plast je hladina na denním světle dostatečně vidět. Ovšem u jakékoliv značky platí: kontrolovat hladinu / dolévat, nezapomínat mimo sezonu na dobíjení. Yuasa Yumicron 12V/4Ah se u mě dožívá kolem typicky pěti let. [T. A. Jawettsson] (30.4.2021 6:13:17)
Krizon> a co teda kupujes do 6V motorek. Ano chápu že si můžu dát Vape, ale když vyjedu na motorce jen párkrát je investice do vape pomalu nenavratna. A na některé motorky ani vape snad není [Nick] (30.4.2021 5:40:56)
Ota: Kapacita baterky zustava stejna. Co se zvysuje s postupnym rozpadem elektrod je jeji vnitrni odpor, takze baterka neni schopna dodat pozadovany proud, a pri pokusu o takovy odber poklesne napeti pod pozadovanou uroven.

Jinak 6V baterky nekupuju, nejsem tak bohaty abych si mohl dovolit kupovat lacine veci (:
[Krizoň IV.] (29.4.2021 22:22:49)
Varta mi zdechla na korozi katody po necelých 3 letech, zničehonic endešlus. [SLIZ] (29.4.2021 20:47:40)
Jednoznacne yuasu. Momentalne ich mam v dvoch moto uz piaty rok a este ziju. Treba sa o ne starat. Kontrolovat elektrolit a nenechavat ich vybite. Mal so aj take co zili 10 rokov. Kupujem ich aj do aut. [Velorex] (29.4.2021 19:31:49)
Kolega má na svém BMW R 63 víc než 40cet let starou louhovou baterku. [já] (29.4.2021 16:20:55)
Měl jsem baterky značek YUASA, EXIDE, FIAMM. Řekl bych, že kvalita a výdrž je srovnatelná. Čím menší kapacita baterky, tím dříve odejde. To si vysvětluju tak, že baterka s větší kapacitou sice degraduje stejně, takže se časem její kapacita snižuje, ale pořád tam nějaká zůstává. Ale u 5 Ah baterky už pak není prostor na další snižování:-) [Ota] (29.4.2021 16:16:12)
Já měl baterku Motostart , a ta mi vydržela 10 let. [DavidČZ] (29.4.2021 15:56:15)
V obchodě mi baterkář říkal, že YUASA je nejlepší. Koupil jsem Banner a nevydržel ani jednu sezonu, najednou padnul na 4V a konec. YUASA drží mnoho, mnoho let bez problémů. Pokud na ní kontroluješ hladinu tak do tmy a prosvítit baterkou a je vidět krásně. [Pásovec] (29.4.2021 15:21:33)
Vartu kúpili kórejci, sú to šmejdy. Vydržala mi ledva dva roky [Milos634] (29.4.2021 14:37:01)
Exide [Banak] (29.4.2021 14:12:47)
Varty se v posledních letech brutálně zhoršily, vydrží jednu dvě zimy. Doporučuju spíše Yuasu, vydrží mnohem víc. [Prohorovka] (29.4.2021 14:04:15)
Po mnoho let používám YUASA 13 Ah. S kontrolou hladiny elektrolytu není problém, hladina přes obal baterie vidět je. [pmr] (29.4.2021 13:24:38)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14