Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 639 cuká [Aron](10.7.2021 20:00:18)
Příspěvků: 24, poslední: 19.7.2021 8:42:2568706.Elektro
Ahoj,dal jsem do jawky malé vape, motorka pocukává a nechce se jí jet víc jak 100 km/h.Prohodil jsem kontakty na uhlíkách a celkem beze změny. Blinkr kolem těch 100 km/h bliká dost rychle.Jednou jsem někam dojel a potom už nesvítily ani kontrolky, utavila se pojistková skříňka, pojistka se nepřetavila, ale ztratil se kontakt tím jak se spekla. Nouzově jsem dojel bez pojistky, jen jsem spojil kontakty, ale cukala už dost i při rozjezdech. Při vysokých otáčkách dobíjí max. 14,6V, ale většinou míň.
S odletovanou diodou by to nedobíjelo 14,6 V. To dává jen něco málo přes 12 V - taky jsem to už párkrát opravoval. [Ota] (19.7.2021 8:42:25)
Děkuji, teď se k tomu nedostanu, ale potom to všechno zkontroluji. [Aron] (18.7.2021 13:12:17)
Jsou tu patrně dva samostatné problémy. Příliš velký předstih. Ten by nemusel mít za následek vynechávání, nicméně ho to rozhodně chce nastavit správně. Dbát taky na mezeru mezi snímačem a výstupkem na který má snímač reagovat pro přeskok jiskry. Další věc je možný problém s dobíjením. Teoreticky by mohla být odletovaná Některá usměrňovací dioda. Tím pádem se z toho regulátor může jančit. Zvlněné napětí by teoreticky mohlo ovlivnit funkci elektronického zapalování. Jinak co se dobíjecího napětí týká, tak jawský alternátor by měl tuším v pohodě dávat na volnoběh s vypnutými světly 14v. Možná i se zapnutými by měl zvládnout víc jak 13v. Volnoběhem myslím cca 1200ot za min. Nekoukám teď do dílenské příručky. [-] (15.7.2021 21:04:45)
Marlboro-> pravdu díš, už sem si s tim holt dlouho nehrál. Přece jenom s vape nemá smysl sundavat dekl ;)
Ota-> vážně 14.4? Hmm to sem někde špatně načet :/ asi bych měl věnovat víc pozornosti voltmetru. Mam ho nastálo přidělanej v palubovce https://akamu.rajce.idnes.cz/Moto/883687838
[Akamu] (15.7.2021 19:52:09)
Marlboro: Vidíš, to mi nedošlo. To je taky možné řešení. [Ota] (14.7.2021 8:18:33)
Ota: Akamu zřejmě myslí aretaci vrtulky mz04 proti rotoru, kde ale "ohýbací kolíček" je v rotoru. Ve vrtulce (motýlku je jen zářez). Druhá možnost je pak přesadit celej rotor, jak píšes [Marlboro] (13.7.2021 20:01:22)
Děkuji moc všem za rady, jak bude čas, tak začnu tím nejjednodušším a uvidím kam až to půjde. [Aron] (13.7.2021 16:34:58)
Akamu: 14,9 V rozhodně není normální dobíjecí napětí. To se má pohybovat mezi 13,9 - 14,2 V. Správně by se nemělo překročit plynovací napětí baterky, což je 14,4 V.
Jinak nevím, co chceš kde ohýbat, ale touto cestou bych rozhodně nešel. Buď propilovat drážky v otvorech pro šrouby, aby šlo celým držákem snímače trochu otáčet. Anebo vytáhnout kolíček na klice a celej rotor alternátoru přesadit do polohy, kdy předstih bude správnej. Ovšem nutno podotknout, že pokud máš na klice pod guferem kroužek, tak se ti ten kolíček asi vytáhnout nepovede - to jde až při rozpůlení motoru, kdy kroužek z čepu kliky seskočí.
[Ota] (13.7.2021 8:22:48)
nabíjecí napětí je max asi 14.9? 14.6 je v poho. Na napětí sice háklivý je, ale já měl teda problém pouze při nízkym, s mrtvou baterkou to na volnoběh nechtělo pořádně pálit.
Papírovej filtr úplně vyhoď, stačí orig sítka v nádrži a hadičku dát dost dlouhou, abys udělal smyčku (volnej uzlík). Ve spodní části se to bude usazovat.
Problém při přidání ubrání vypadá spíš kontrolu karburátoru, rozhoď to a koukni co máš za trysky. (jde karburátorem jen otočit, aby ses nemusel patlat to tam znovu cpát) A vědět jestli tam máš clonku mezi karbem a válcema.
Nemusíš pilovat drážky, stačí v tom motýlku ohnout aretaci a nasadit volně na hřídel, rozhodně se to nerozhodí a drží kde má.
[Akamu] (12.7.2021 22:03:51)
Jak bude čas tak zkusím, kolik by to mělo ukazovat? [Aron] (12.7.2021 20:18:40)
mz04 je na napětí poměrně háklivý. Podle mě budeš mít někde solidní úbytek napětí (studený spoj), kvůli kterýmu to pak přebíjí - klidně to může dělat ta pojistka. Pokud ti to přebíjí a leze přes těch 14 V tak se cívka zapalování "odpojí" , jak píše Ota. Vytáhni si kabely od baterky na řídítka, přes čokoládu na ně napíchi multimetr, ten přichyť forfpáskou k zrcátku a měr to za jízdy [Marlboro] (12.7.2021 19:49:03)
Zkusím ten filtr vyhodit, ale zase když jsem měl špatné těsnění palivového kohoutu, že protékalo málo benzínu, tak motorka spíš cukala při vytočení (větší spotřebě), teď pocukává hlavně i při ubrání plynu, nebo hned při přidání plynu, kdy tam bude ještě dost benzínu, při těch 100 km/h moc necuká, spíš už jen víc nejede. [Aron] (12.7.2021 18:22:44)
Je to možné, zdálo se mi, že to přes něj jen tak trošku čůrá, ale měl jsem ho kdysi taky na 639 a nebyl s tím problém, zkusím ho sundat.
Musím potom ještě vyřešit to tavení pojistkového pouzdra.
Jak jsem přehodil kontakty na uhlíkách, tak to tak můžu nechat?
[Aron] (12.7.2021 17:53:19)
No vida, filtr benzínu, to může být ono. Pokud je to ten papírový, stává se, že to přes něj nestíhá téct tolik, co je při vyšším zatížení motoru potřeba. A na doladění předstihu jak píšeš, propilovat dírky. [Jad] (12.7.2021 17:11:59)
Pojistku mám u baterky.
Ten předstih je pevně daný, musel bych propilovat dírky na šroubky, abych s tím otočil.
Myslím, že před tím byl rozhozený předstih i odtrh.
Filtr vzduchu jsem měnil, dal jsem i filtr benzínu, svíčky musím teprve koupit a karburátor taky rozdělám, jak bude víc času.
Vape usměrňovač nemám.
Kontrolka dobíjení se rozsvítí a při nastartování normálně zhasne, jen se mi tak trošku zdá, že ty kontrolky svítí slaběji, ale může to být jen pocit, už je to dlouho, co jsem jezdil na takové Jawě.
[Aron] (12.7.2021 17:00:47)
Předstih 4,15 mm je hrozně velkej. Motor 638 má mít předstih 2,7 - 3,2 mm. Takže ideální je nastavit ho na 3 mm. Ono sice je hlavně důležitý, aby byl na obou Válcích předstih stejnej, ale takhle vysokej předstih může třeba ovlivnit chod motoru. Pojistku dej nožovou, ta se netaví. Kdežto u těch klasickejch je problém s nově vyráběnýma pouzdrama. Starý byly z bakelitu, nový dělaj z termoplastu a tak se můžou roztavit.
U VAPE teoreticky může být problém při příliš vysokém dobíjecím napětí, kdy se prý spínač odpojuje. Ale 14,6 V mi přijde ještě v pohodě. Každopádně pokud se motorka podobně chovala i s kladívky, problém nemusí být vůbec v zapalování, ale např. v karburátoru.
[Ota] (12.7.2021 9:25:21)
jo a při zapnutí zapalování se ti rozsvítí kontrolka dobíjení? sice nemá až tak vypovídací hodnotu na dobíjení, ale když se nerozsvítí, máš přerušený buzení. [Akamu] (11.7.2021 21:44:15)
jestli nejela ani předtím, tak zkouknout vlastně všechno. Jesi teče benzín, čistotu karburátoru, filtr vzduchu, vyměnit svíčky (jestlis nedělal), zkouknout fajfky a kabely k nim.
Přehozený buzení tuším dokáže rozhodit jiskru (už je to dlouho co sem to řešil) ale při přehození by se to spravilo.
jestli máš multimetr, tak koukni na odběr A na pojistce. Při zapnutí zapalování, při zapnutí světel, při zapnutí dalších spotřebičů (bez nastartování)
kde máš pojistku, normálně u baterky, nebo u světla? tam se dokáže udělat pěkný horko.
A jesi máš vape usměrňovač, tak přepólování ho dokáže oddělat...
[Akamu] (11.7.2021 21:42:32)
Předstih jsem měřil a naměřil jsem 4,15 mm.
Na kladívka blbla ještě víc, proto jsem tam dal to vapečko.
Trochu se vyznám a dělal jsem to podle návodu, ale musel jsem upravit elektriku kolem předního světla, takže je tam menší zkrat možný.
Může mít na to i nějaký vliv prohození kontaktů na uhlíkách? Ale blblo to i před prohozením, jen si nejsem jistý tou pojistkou, jestli se tavila.
Bez spotřebičů jsem to bohužel nezkusil, napadlo mě to až jsem schoval motorku :-(
[Aron] (11.7.2021 19:04:37)
pokud na kladívka jezdila, tak malý vape na nic nemůže mít vliv, akorát předstih a to by neutavilo pojistku.
vyznáš se ve schématech? jesi si zapojil správný drátky kam si měl.
zkoušel si jet bez zaplejch spotřebičů? pouze zaplý zapalování jako takový
[Akamu] (11.7.2021 18:48:52)
14,6V dává když ji vytočím, ale to bylo maximum, jinak to kolísá směrem dolů, na volnoběh necelých 13V. Baterka má už 5 let. Byl jsem ji změřit a dává 12,31V [Aron] (11.7.2021 17:02:25)
14,6V dává když ji vytočím, ale to bylo maximum, jinak to kolísá směrem dolů, na volnoběh necelých 13V. Baterka má už 5 let. Byl jsem ji změřit a dává 12,31V [Aron] (11.7.2021 16:28:23)
Zkus to trochu upřenit. Přikolika otáčkách ti to dává 14,6V Kolik ti to dobíjí na volnoběh? Jak starou máš baterky a kolik voltu má v klidu? [PB] (11.7.2021 13:38:15)
Jediný co mě napadá je, že by to mohl být menší zkrat. [Aron] (10.7.2021 20:48:40)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14