Příspěvků: 24, poslední: 26.7.2021 14:59:1068716.všechno ostatní
Ahoj, nahromadilo se mě poslední dobou pár dotazů. Díky za odpovědi.
1 - Musí se nějak zabíhat nové pístní kroužky a nový píst v zaběhnutém válci (motor čz175)?
2 - Zprovozňuji Jawu Pionyr, chybělo zapalování, tak jsem koupil origo 20w stator, a pokouším se ho dostat do karteru, když ho po vymožení velké síly dám do karteru, kde je hodně natěsno, je nemožné s ním otáčet, aj po poklepání, takže nemůžu seřídit předstih.
Banak: Když ono je to taky tím nesmyslným předražením obecně škodovek u nás, kdy se za cenu zdravý Fabie dá pořídit nesrovnatelně lepší auto, které sice může mít dražší servis, ale s přístupem škodovky "neserte a kupujte nový" bude postupem času i na Fabie pouze aftermarket pochybný kvality a spolehlivost si podají ruku z nízkými náklady a pujdou do zadele.... Na Favorita kvalitní díl neseženeš, na Felicii je to bída s nouzí a není to dávno, co poslala škodovka do šrotu formy na karosařinu pro jedničkový Ovce... Výbava a jízdní vlastnosti jsou čistě subjektivní, takže ty hodnotit nehodlám.
...imho i ty originální díly na Felicie z konce jejich výroby stojej za vyližprdel....Obecně všecko gumový je kvalita srovnatelná s VIKA nebo "AQ".
[Borderer]
(26.7.2021 14:59:10)
Taak, technický parametry novodobýho Trabantu rozebrány, takže teď jak dopadl odvoz nákladu? Zdařilo se ve zdraví?
[pračlověk]
(21.7.2021 19:00:57)
Brzdy u fábie jsou, řekl bych, velmi dobré, dobře dávkovatelné. Pokud se o ně staráš. Neudržovaná fábie od kolegy nebrzdila skoro vůbec, pak jsem mu vyměnil brzdy a málem se rozmázl na skle, musel si zvykat na to, že to najednou brzdí. Stejně tak mu nefungovala ručka, vyměnil jsem pakny, seřídil a brzdila na třetím zubu. Řízení mi taky přijde dobré, nevím, jaké bylo tamto, ale lidé si to chválí. A ta hlučnost... No, sedni si do felicie nebo fanouše a pak do fabie. Je to sakra pokrok kupředu. Pokud ale sedíš ve starém autě s ošlehanými těsněními kolem dveří, tak to za jízdy vydává různé pazvuky, to jo. Nelze srovnávat auto v lepším stavu s autem olítaným.
[longr]
(21.7.2021 15:57:48)
Fábii kombi s mpi 1,4 50 kW mám. Je to prostě slabé, obyčejné rodinné auto. Ppřekvapivě hodně se do toho vleze (dostanu tam třímetrové police, trubky apod., uveze to taky hodně. Podvozek je dobrý, předvídatelný. Člověk od toho nemůže očekávat víc, než to je. Prostě obyč podvozek levnějších aut typu polo, ibiza. Když se dopředu šoupnou tužší gumová uložení přední nápravy (mám z audi A2), tak to je navěky. Není to závoďák, je to docela bezpečný a užitečný služebník. Nic víc.
[longr]
(21.7.2021 15:50:51)
Správně, Trabant dnešní doby, ale každý mudruje pohledem jako by měl doma novýho pasata
[Banak]
(21.7.2021 15:18:37)
Fábií gen.1 HTP jsem asi týden musel jezdit. Nevím, kolik to mělo ventilů. Motor se na volnoběh klepal jako když nepálí jeden válec. Rozjíždět jsem se musel asi na 3000 otáček, protože níž to mělo asi tak 0Nm. Ten motor, ač mizerný a nekultivovaný, nebyl tím zdaleka nejhorším na té Fábii. To auto bylo celé tak hrozné a nepovedené, že to snad není možné. Podvozek, brzdy, řízení, nepohodlí, hlučnost, nepraktické, no prostě hrůza. Je to prostě Trabant dnešní doby. I Favorit byl mnohem lepší auto.
[Deadman]
(21.7.2021 8:59:53)
Problematické byly hlavně ty šestiventily, 12V jsou na tom lépe. Pozdější verze se dočkaly i úpravy katu a ten se tolik nerozpadal. Ten motor není zas takový průšvih, ale vtípky si občas zasloužil. A ten tříválcový zvuk je také k pousmání. Jinak pro srovnání mám motor 1.0 ecotec 12V DOHC z Corsy. Nemá vyvažovací hřídel, klepe se jak ratlík, po krátkých couračkách už je asi zanesený kat, takže emise nic moc, ale motor šlape dobře a s lehkým autem si rozumí.
[longr]
(21.7.2021 7:20:31)
Ty samý pindy od hospodských krouťáků slyším o 1.0TSI přitom to má velmi slušnou spotřebu a žádný technický problém.
[Banak]
(21.7.2021 7:15:05)
Banak & JZ: moje 1.2HTP 47kW dosáhla věku 18 let a začíná hnít na typických místech, ale nechám ji jako 3. auto v rodině a na tahání bordelu (má kouli). Krom obvyklého problému s hlavou (ve 220k vypadaly ventily jako rozkvetlé pampelišky, což spravila repase hlavy a k tomu výměna rozvodů) auto funguje jak má a byla by blbost se ho zbavovat. Na nenáročné jezdění naprosto vyhovující auto s minimálními náklady na provoz.
[T. A. Jawettsson]
(21.7.2021 6:57:53)
Banak: 40 kw HTP stále ještě v rodině je. Při rozumné péči je to optimální vozidlo do města - do 80km/h je celkem pružná, nízká spotřeba... Ale v cca 30k kilometrech právě kombinace kat. + hlava, naštěstí to neodnesl spodek motoru. Po výměně je dalších 100k km motorově (a vlastně celkově) bez problému.
Druhou HTP 51kW měl tchán a ulítal s ní 300k km na středních vzdálenostech. Po třetí stovce už to auto přestalo být 100% spolehlivé a tak ho týrá švagr na cestách za studii a kočkama. Neřekl bych, že to jsou nějak extrémně poruchová auta. Až na ten průšvih s katem a ventily jsou v pohodě. A pokud někdo plká, že je to slabý, nejede atd., mohl vysolit přes mega za supa f topu (nebo BMW GT, Mercddes,...). Za mè za ty peníze velice slušný kus železa, i když čtyřválec jede samozřejmě tak nějak předvídatelněji.
[JZ]
(20.7.2021 22:01:29)
Aha samý majitel echtšrotů z NDR 😂, který o HTP slyšel jen u piva. Junior HTP jako 3. auto v baráku i s koulí slouží 200.000km a je čerstvě po STK, náklady: náhodná výměna oleje a svící, rádio a zadní plato má 😀.
[Banak]
(20.7.2021 13:20:32)
Asi parodie na high torque power :-)
[Banjokid]
(20.7.2021 7:17:28)
Haťapka je přece zcela jasné auto FABIA 1,2 HTP - ho*no to pojede!!
[HonzaBK]
(20.7.2021 7:03:55)
HaŤaPka - Fabia HTP
Inak aj HádkaTrochPiestov, HoriaTriPiesty, HovnoToPotiahne, HitlerovTajnýProjekt...
[Milos634]
(19.7.2021 23:15:06)
Díky všem za rady.
HaŤaPka je co za auto ? Toto slovo slyším poprvé :-)
Jinak tady je když tak foto toho výfuku, jsou tam normálně origo svody z trabanta, a k tomu je přidělaný výfuk z velkého traktoru s navařeným kolínkem. Dostalo se to tam zespod, přes kolínko a nějak nešikovně zapadlo do toho tlumiče přes ty dírky v něm (ten už je taky takový vytřepaný, ale hluk mě nevadí) Ať dělám co dělám, nejde to vytřepat ven ten kamínek štěrku. Jinak, je to štěrk, asi 1 cm veliký.
Rány to byly ale jak z děla při tom vypalování benzínem, když jsem foukal z jedné strany vzduch kompresorem :-) Příště to asi hodím do ohně celý ten výfuk, když nemá chrom, který by mohl zmodrat.
Foto - http://ctrlv.cz/W2XQ
[Jawa50]
(19.7.2021 22:50:32)
To brždění vláčením kmene za vozíkem mě celkem zaujalo, to vypadá jako dobrý nápad.
[Jad]
(19.7.2021 22:38:48)
3: zkus si s parkovačkou zastavit 30km/h rozjetý tunový auto, obtíže vynásob destkrát (nemáš tuhou soupravu a bude to z kopce) a pak si radši půjč normální přívěs a Tranzita a pokud možno to odvez po silnici. Tohle je fakt o ústa.
4: HaŤaPky si taky občas čuchly drtě z katu, když jsi ubral plyn - přetlak ve výfuku je fouknul zpátky na ventil a do spalovacího prostoru. Takže podle velikosti kamínků, konfigurace výfuku a dalších faktorů to teoreticky možné je.
[JZ]
(19.7.2021 14:47:23)
1) Pokud je píst třeba o setinku větší, než píst podle kterého byl broušen válec a pokud je ten válec prakticky jen čerstvě zajetý a ne vyběhaný, tak s takovým novým pístem se bude mít motor snahu tím spíš zadírat.
2)šmirglem bych sáhnul na ten stator. Ten je vyměnitelný. Pokud šáhneš na karter, bude v něm třeba jiný stator zbytečně volný.
3) Pokud to něčemu nevadí, tak bych za vlečku uvázal třeba kládu tak, abych i z kopce musel traktorem tahat.
4) Bez znalosti výfuku těžko soudit.
[-]
(19.7.2021 9:06:49)
Ten tunovej vlek tě lehce přetlačí, každý podzim je řada takových co je potlačí hromada dřeva nejen na samodělu a mě se stalo něco podobného když mi na Z3011 vyskočil qvalt a bylo to o držku a orosil jsem se až v trenkách.
[Banak]
(19.7.2021 8:51:18)
Občas jsou k vidění záběry z nehod, který vznikly za podobných podmínek. Otočený auta, kdy se přetížený vlek zhoupnul, odlehčil zadek auta a souprava se nedala ovládat. Nebo situace, kdy vlek předběhne z kopce auto nebo traktor. Je to jako s lezením na vagóny. Vždy se po čase najde někdo, kdo tam vyleze a pak skončí v nemocnici.
To nejde odvézt nadvakrát, zvlášť když píšeš, že nemáš pořádný brzdy?
[pračlověk]
(19.7.2021 8:43:51)
ad 2 zkusit jinej stator jestli není naraženej, nebo smirek a lehce osmirkovat.
ad 3 Trabant (obecně dvojtakt) motorem nebrzdí. Dodělej brzdy. nebo se připrav na skok do příkopy pokud se to začne rozjíždět! Pokud není vložka výfuku díravá, nebo nejsou kamínky menší než originál dírky ve vložce, tak se nemůžou nijak dostat do motoru.
[HonzaBK]
(19.7.2021 8:25:28)
Ad 1) Nový píst a nové pístní kroužky se kdovíjak zabíhat nemusí, nicméně bych přidal oleje do benzínu a pár desítek až stovek km se snažil motor šetřit (je-li to u fichtla vůbec možný).
K tomu traktoru - dvoutaktní motor kdovíjak nebrzdí, takže záleží spíš na tom zpřevodování. Ovšem tak ti to může roztočit motor do závratnejch otáček, aniž by to výrazněji brzdilo. Jestli si myslíš, že když vypneš zapalován, tak se traktor z kopce zastaví, tak to sotva, když ho bude tlačit ten těžkej vlek. Naopak by bylo záhodno jet s vypnutým zapalováním a občas dát plnej plyn, aby se motor namazal.
[Ota]
(19.7.2021 8:17:27)
K té trojce, to vše, bylo myšleno že vozík s nákladem má tunu a malotraktor jen půl tuny.
[Jawa50]
(18.7.2021 23:49:42)
Vše je čisté, zkoušel jsem i jemným šmirglem přeleštit ten hliník, o který se opírá ten stator a beze změny. Motor si asi nějak sedl po té době nebo nevím, že tam je tak natěsno, že nejde ani otočit. Vše je originál.
3 - Trochu mimo Jawu, ale je to taky starý dvoutakt.
Mám zprovozněný po dlouhé době malotraktor s motorem trabant, brzdění je udělané jenom na ruční brzdu, takže ne nějak extra účinné.
Budu muset zajet pro náklad s nebržděným vozíkem, vše, včetně vozíku bude vážit cca 1000 Kg. Traktor má do půl tuny, což není nejideálnější.
Cesta s vodou vede cca 2 Km z hlíněného kopce.
Když dám trojku, protože na čtverce je volnoběžka. Myslíte že to motor ubrzdí, nebo to nemám ani zkoušet, ať se nepřevrátím, asi půjde zastavit malotraktor vypnutím zapalování že a když tam bude kvalt ?
4 - při čištění a vypalování výfuku se mě omylem dostali přes kolínko malé dva kamínky do vložky výfuku a nejdou vůbec ven, výfuk je komín s navařeným kolínkem přišroubovaný k výfukovým svodům, výfuk nejde rozložit, vše je k sobě svařené. Je nemožné že, aby se nějakým způsobem dostal ten kamínek do motoru přes svody ?
Díky za rady.
[Jawa50]
(18.7.2021 23:46:47)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14