Příspěvků: 21, poslední: 11.8.2021 12:46:0568733.Informace
Ahoj všem, mám na 350 panelkovou přední vidlici s kolem z 634 a dvouklíčem. Byly v ní velké vůle a zadírala se, tekly gufera, tak jsem ji repasoval - nová horní i spodní pouzdra, komplet matice (české), v každé trubce 150 ml oleje, pumpy tlumičů mám správně kolíčkem v otvoru na dně kluzáků, vše propláchnuto a vyčištěno. V ruce chodilo vše pěkně hladce, po složení však vidlice citelně dře a nechodí volně, nevrací se - tedy stejné chování jako před repasí. Kolo se točí volně, zpozoroval jsem ale, že po povolení osky a uvolnění kluzáků je vidlice o něco lepší. Může být špatný rozměr rozpěrky v kole? Měl jsem v krabicích 8mm a 11mm, na eshopech však vídám i 14 a 15mm, která patří na moje kolo?
Namontoval jsem rozpěrku 14mm a vidle chodí bez drhnutí. Díky všem za rady. (změna nicku)
[peteRR9]
(11.8.2021 12:46:05)
Upravoval jsrm ty replikové, plastový kroužek wtočit q stejně tak kožene těsnění gufero je ok.
[Sukin]
(27.7.2021 13:14:41)
Plastovy krouzek ti vyrobi z nylonu soustruznik.
[Krizoň IV.]
(27.7.2021 12:41:16)
Na matici je plastový koužek, o který se opírá kryt pružiny.
[Noisemaker]
(27.7.2021 12:32:55)
Repas výměnou gufer v maticích si na forech najdeš, plastové kroužky na maticích?
[Banak]
(27.7.2021 12:01:17)
Sukin: a jak jsi to řešil? Repas původních? Kde sehnat plastové kroužky?
[Noisemaker]
(27.7.2021 10:29:52)
Ty matice z Motousti jsou samozrejmě Asie a k hovnu, taky my s nimi přidirali vidle.
[Sukin]
(27.7.2021 10:25:36)
Až teď jsem si všiml, že máš i kolo 634 tak tady končím to kolo jsem v ruce nikdy neměl.
[Banak]
(27.7.2021 10:04:05)
pračlověk: vložku v kluzáku samozřejmě mám, díky
Banak: kolo je už od pohledu blíž pravému kluzáku, tedy strana kde je rozpěrka a to nezávisle na tom, jak otáčím s trubkami
[Noisemaker]
(27.7.2021 9:37:42)
Použití 14/15mm nevylučuji, ale potom je něco echt špatně a trubky rovnoběžné asi nebudou, minimálně jedna křivá, nebo je utopené ložisko deformací rozpěrky mezi nimi. Zkus otácět trubkama a uvidíš jestli se bude měnit rozteč kluzáků, a pokud je v dosahu soustruh tak je proměřit.
Mě vidlice chodily prvních pár stovek km taky hůř, několikrát jsem úplně celou sestavu povolil, aby si to sedlo a dnes je vše ok a nic neteče. Pružiny jsi doufám dal nové a řádně je namazal.
[Banak]
(27.7.2021 9:26:37)
V rozříznuté části kluzáku má být tohle, tím se napřesno vymezí mezera mezi rozperkou a kluzákem. Vysvětlující obrázek v Dočkalovi na straně 344 (vydání 1976)
[pračlověk]
(27.7.2021 9:19:12)
Řešil jsem něco podobnýho, nakonec to byli ohlý trubky na celé délce asi o 1 nebo 2 mm. Na soustruhu změřil hodinkama ohnutí namontoval obě jednim smějem, už nevim jestli dopředu nebo dozadu ale od té doby to chodí nádherně.
[rikša]
(26.7.2021 22:10:18)
Nevím jak se může kluzák při velké vůli zadírat. 14 a 15mm rozpěrka na panelku není. Při seskládání použité vidlice se to sejde pokaždé jinak, trubky jsou z 90℅ domrdaný. Na aukru teď byla údajně uloženka. Já jsem sehnal 100℅ uloženky matice ze zrušenýho skladu JZD Horní Dolní od souseda bývalýho mechanizátora.
[Banak]
(26.7.2021 19:30:57)
Jsou rovný trubky?
[maspe]
(26.7.2021 19:20:38)
Kdes pořídil český matice kluzáků?
[Kuba z Neve]
(26.7.2021 16:47:55)
Že ty se snažíš najít vhodnou rozpěrku tak, aby byla přesně do mezery ke kluzáku?
Tak to hodně štěstí, to o tom osazení, případně pouzdru nebudu už opakovat...
[pračlověk]
(26.7.2021 15:02:10)
Hlade: ano, postup jsem dodržel
pračlověk: na rozpěrku mě přivedlo to, že po složení bylo už od pohledu kolo blíž pravému kluzáku (brzdu mám vlevo - dvouklíč), dal jsem tedy 11mm místo 8mm a je to lepší.
Nyní jsem provedl měření: sundal jsem kolo, blatník a změřil vzdálenost kluzáků hned pod krycími plechy, pak jsem nasadil osku a nastavil spodek kluzáků aby byly rovnoběžně a změřil jaký kousek osky vyčnívá pro nasazení matice. Poté jsem nasadil zpět kolo, dotáhl jej a změřil opět kolik osky vyčnívá a bylo to o 3mm více, je tedy nutné dát o 3mm větší vložku (někdo říká rozpěrka), v mém případě tedy 14mm
[Noisemaker]
(26.7.2021 14:50:24)
Ta oska musí procházet kluzákem se svěrným šroubem tak, aby se její osazení dotýkalo rozpěrky v ložisku. Pokud tam není oska s dlouhým osazením, musí tam být pouzdérko. Jedině tak lze zaručit, že obě ramena vidlice budou rovnoběžně. Zkoušel jsi taky, jestli nejsou ramena ohnutá?
[pračlověk]
(26.7.2021 13:55:12)
Špatnej postup montáže kola. Po utažení osy povol svěrnej spoj na spodku šavle a propéruj šavle. Osa se usadí do správnýho místa a pak teprv to utáhni. Mělo by to bejt dobrý.
[Hlade]
(26.7.2021 13:43:07)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14