Příspěvků: 36, poslední: 14.8.2021 21:29:4368749.Elektro
Zdravím prosím o nějaký tip jak zlepšit svícení na jawa 250 /590..kostra +, 45W, 6V..existuje nějaká výkonná žárovka či LED Do patice, co by bylo odzkoušeno?.. Dnes po setmění a po dešti bylo 40km vcelku adrenalin cestou domů... Díky za pochopení a pomoc..
Zopakujme si prosím řadové číslovky, takže nepíšeme „v 70 letech“, což se čte jako „v sedmdesáti letech“, ale píšeme „v 70. letech“, což čteme jako „v 70. letech“. Děkuji za pozornost a snad si to z toho aspoň někdo něco vezme.
[havran]
(14.8.2021 21:29:43)
To že do Trabanta nepatří 60W žárovka, ještě nutně neznamená, že se nemohla prodávat. Mohla to být žárovka do něčeho jiného se stejnou paticí a ohniskem, která mohla být oblíbeným zlepšovákem.
Takhle jsem dlouho jezdil s 80/100W H4 žárovkou v Jawě. Svítila mnohem lépe než obyč H4, potřebovala kvalitní patici (spíše fastony místo patice) nesnesla se s nekvalitním druhovýrobním plastovým pojistkovým pouzdrem (to se ale tavilo s jakoukoliv žárovkou.
Prodávala se normálně v autodílech a malinký nápis na krabičce, že není určena na veřejné komunikace, nikomu nevadil. Dokonce ani na STK.
[Deadman]
(10.8.2021 18:26:26)
Krizon: pokud do toho až tak moc nevidíš, doporučuji k nahlédnutí příslušný předpis - ECE R37.
Jak jsem již uvedl dřív, S2 může, ale nemusí být halogenová žárovka (vygooglil jsem halogenové jen od Osram).
Pro zajímavost, existují třeba halogenové i W4W celoskleněné.
[Jeník]
(10.8.2021 16:22:32)
Ta hella ani ve snu nedosahne na tech 650 lumen. Jestli maji vyrobci nejaky trik jak prohlasit wolframovou zarovku s polovicni svitivosti za S2ku ... OK, to je mozne, zas az tak moc do toho nevidim.
Ale to nic nemeni na faktu ze standard S1 a S2 zarovky vznikl nekdy v 70 letech jako reakce na nastup halogenek, a nutnost je nejak standardizovat pro pouziti v starych parabolach. Do te doby byly 25W a 35W wolframky kazdemu u prdele, sviti tak mizerne ze nebyla sance s tim nekoho oslnit. Halogenky bez stinitka tohle i ve stare parabole zvladnou, proto vznikly S1 a S2 standardy napsane tak aby vyhovovaly halogenkam.
[Krizoň IV.]
(10.8.2021 13:59:22)
Krizon: naopak - výrobce musí dodržet technické požadavky (typicky poloha vlákna, svítivost) - o náplni baňky to vážně není.
S2 je mezinárodní standard, žárovky mají příslušná schválení.
Nebo mi snad chceš tvrdit, že třeba tahle Hella S2 je halogenová?
https://www.autokelly.cz/Product/HE-8GD002084-131/79332
[Jeník]
(10.8.2021 11:44:34)
Jenik: A to si predstavujes jako jak, ze se vyrobce muze vysrat na specifikaci a proste flaknout do zarovky halogen a porad tomu rikat S2?
Ne, jses totalne mimo. Puvodni BA20d wolfram zarovka nikdy standardizovana nebyla. Proto se nikde neprodava pod typovym oznacenim, pouze pod oznacenim patice.
Standardizovana byla az dlouho dlouho potom, nekdy v 70 letech S2ka, halogenova 35W zarovka do BA20d patice.
[Krizoň IV.]
(10.8.2021 9:26:37)
Krizon IV.: Žádný slušný výrobce (Osram, Hella, Philips...) si nedovolí prodávat homologované žárovky, které by překračovaly předpisem dané parametry světelného toku.
V tomto konkrétním případě, který uvadíš, Osram vyrábí moderní halogenovou žárovku, která ale stále splňuje původní požadavky (pokud by tomu tak nebylo, nemohla by být schválena).
Analogicky: Obyčejná dnešní H7 má 1500lm - stejně jako mají deklarováno všechny hyper mega ultra svítivé H7 až +200%.
[Jeník]
(10.8.2021 9:04:36)
Orle já o voze ty o koze!! Já jasně napsal že do Trabanta byla je a bude vždy jen 6V 45/40 W. Nikde jsem nepsal že si nemůžeš dát jinou, ale 60W nikdy nebyla z ani do Trabanta, to jsme jasně napsal a jen tímto jsem reagoval na tvůj příspěvek o Trabantu. Světelný tok nemá jednotku Watt!! To sem začínáš plést až teď, v prvním příspěvku ano ve tvém ani v mém nic o tomto nebylo. Takže jasně napsáno Trabant vždy jen 6V 45/40 W. Samozřejmě, že když si do původní paraboly, která nemá označení pro halogenové žárovky dám H4, tak mě na STK vyhodí bez milosti. Taky mě vyhodí když si tam dám 65 (60) W.
[HonzaBK]
(10.8.2021 7:12:00)
Ono to není jen o žárovce,vyžraná parabola taky žádná sláva.Na kývačce jsem jednu dobu zkoušel 6v 45/40W halogen, jen na polňačkách životnost nic moc ( mám VAPE)
[nunici]
(9.8.2021 23:44:45)
Ne, to co jsi opsal jsou specifikace moderni homologovane zarovky S2 - halogenky. 650 lumen z 35W wolframky nedostanes ani ve snu.
[Krizoň IV.]
(9.8.2021 22:03:19)
Krizoňi, to co uvádíš je moderní výroba Osram i když se stejnou paticí ale jinou baňkou. Já jsem napsal údaje a hodnoty z tehdejších ČSN.
[Tomáš S.]
(9.8.2021 21:44:04)
Nesmysl. S2 je homologovana halogenova zarovka do patice Ba20, 12V, 35/35W.
[Krizoň IV.]
(9.8.2021 21:24:13)
S2 s paticí BA20d je podle obrázku klasika na jawu. Halogenky jsou H1 až H4.
[Tomáš S.]
(9.8.2021 21:19:16)
Tomas S: S2 je 12v halogenova zarovka a nikoli puvodni 6v wolframova zarovka.
[Krizon]
(9.8.2021 20:42:35)
Výběr z norem které musely tehdejší žárovky splňovat: žárovka, typ S2, 6V, 35/35W, svět. tok 650/465 lm. Žárovka, typ R2, 12V, 45/40W, sv. tok 600/400 lm.
Z toho plyne, že 6V žárovky měly větší světelný tok než 12V.
Dnešní žárovky z druhovýroby prostě stojí za prd.
[Tomáš S.]
(9.8.2021 19:45:17)
Orle v Trabantu byla vždy jen žárovka 45/40 W nikdy žádná 60W. a pak už klasický H4. Ale existuje (existovala) H4 která má starý typ patice a ta se dávala do Trahucha.
[HonzaBK]
(9.8.2021 6:37:25)
Já za Eu a schengen necinkal a nejásal, důsledky ať si vyhodnotí každý dle svého. Domácí zemědělskou výrobu zlikvidovaly napřed kvóty a potom dotace za vlastní nepěstování a chov, průmysl je na tom stejně. Chrlí se věci na jeno použití bez možnosti servisu, který je vlastně nežádoucí aby i odpadová lobby měla asi co třídit a vykazovat. Když jedu do sběrného dvora s vytříděným odpadem tak ho není už kam dávat a popelnici mám doma práznou.
[Banak]
(8.8.2021 19:42:13)
Banak - navíc ekopíčoviny mnohdy zvyšují spotrebu, zvyšují váhu a s přínosem k bezpečnosti je to mnohdy pochybné.Nejekologičtější je stroj s nejmenší spotrebou,hrat si na nějaké filtry NOx, sazí atd znamena snižovat učinnost a zvysovat spotrebu.Navíc nejekologičtejší je doprava ktera se nekoná, zrusením lokalních vyroben, soustredením vyroby do jednoho mista a naslednou rozvažkou po cele evrope ekologii rozhodne nespasíme, já novozelandska jabka ke stesti nepotrebuju.
[El Fag]
(8.8.2021 19:02:06)
Pračlověk> svatá pravda, doba je zvrácemá a posedlá ekopičovina a EU si myslí, že to s nima vytrhne a ostatní svět na to sere. Dřív si každý doma s karbecem a zapalkem na pionýra poradil sám i bez fóra a dnes?
[Banak]
(8.8.2021 18:13:34)
Nefňukali, byli rádi, že mají na čem jezdit. Jenže tehdy nehrozilo na silnici takový nebezpečí. Dnes si lze za stejný počet výplat samozřejmě koupit nesrovnatelně vymakanější stroj, ovšem plnej všelijakých zbytečných, přesto povinných kurvítek. Tyto stroje jsou v domácích podmínkách neopravitelné, když i teď dělá někomu problém vyčistit pořádně karburátor a pochopit základní funkci zapalování s kladívkem...
[pračlověk]
(8.8.2021 17:52:34)
Ve své době na kývačce jezdily tisíce lidí ve 3 ráno ke kravám, nebo k vlaku do fabriky a taky fňukali, že to nesvítí? 😂 Jsou to stroje své doby jak píše El Fag a je třeba tak i jezdit.
[Banak]
(8.8.2021 16:13:27)
Je to na tobě, ale uvědom si, že experimentování s 6V rozvodem je slepá cesta a nikdy nekončící boj.Výkonnější dynamo a žárovka znamená i větší proudy a větší úbytky na prechodových odporech, navíc vzhledem k 6V jsou ty úbytky relativně dvojnásobné proti 12V.Pokud si chces noční jízdy někdy zopakovat tak 12V VAPE. V letech 1973 až 1975 jsem jezdil na 250/559 od jara do podzimu cca 1x za 14 dní od Ml.Boleslavi do Brna, vetšinou v noci v neděli(byl menší provoz a v obcích 90km/hod),60W dynamo a 35/35W, občas jízda skoro po paměti - dnes se divím , že jsem to přežil(provoz byl samozrejme nesrovnatelně menší, jízda převážně po silnicích 1.třídy).Bylo to rychlejší a lacinější než veřejná doprava.
[El Fag]
(8.8.2021 12:28:57)
[-]: To už raději VAPE. 75W dynamo opravdu NE.
[Čezet-rider]
(8.8.2021 12:25:35)
Ještě je možnost dát 75W dynamo z J634, nebo aspoň rotor a regulátor, protože stator je stejný. Pak do světlometu použít žárovku 35/35W nebo dokonce 45/40W. Jen je potřeba pamatovat na to, že dynamo to utáhne až v o něco vyšších otáčkách, než jsme zvyklí. Takže prd prd po městě od křižovatky ke křižovatce to celkem cucá baterku. Vyšší volnoběh a nejezdit bubla bubla a mělo by to jít. Jo a na křižovatkách nestát na brzdě, aby nesvítilo zbytečně ještě brzdové světlo.
[-]
(8.8.2021 8:42:52)
V době blahé paměti jsme si dávali do paraboly žárovku z Trabanta, asymetrickou, měla asi 60W (jó, ta paměť). Pochopitelně, svítila jako hrom proti origo žárovce, ale jenom do doby, než vycucla baterku. Ano, kupoval jsem komplet nové dynamo, vyplatilo se mi to. Doporučuji metodu maspe, změřit (bez motoru) napětí přímo na baterce (na vývodech!), potom to samé na žárovce. Budou-li tato napětí stejná, je to důvod k oslavě, více již nelze dělat. Žárovky bývají též potvory, záleželo na sérii a tak. A potom, v noci je dobré si sundat sluneční brýle, růžové možno si ponechat.
[Orel]
(7.8.2021 17:24:01)
Já jen, že ne/svícení se tedy řeší furt dokola tak si to najdi. Nikdo ještě nic jak Vape nevymyslel. Mám ho na 354 a 559 a na klasiku s relé AEV, kde mám nově napařené paraboly si nestěžovat nemůžu. Po dešti ve tmě mi snad svítí dobře jen auto s bixenama.
[Banak]
(7.8.2021 12:57:54)
Jestli máš novou parabolu, tak změř napětí na žárovce. Pokud bude znatelně jiné než napětí baterky, tak je problém v přechodových odporech
[maspe]
(7.8.2021 12:21:01)
Jo, opravdu je to tak, jediné co má skutečný smysl, je instalace 12V Vape. Sám jsem si prošel experimentování s ledkama, výkonnějším dynamem, regulátorama... Kdybych koupil Vape rovnou, neutrácel jsem za blbosti a ušetřil si spoustu času a práce.
[Jad]
(7.8.2021 10:09:36)
Banak : ptal jsem se poprvé..
[ROPINO]
(7.8.2021 9:25:24)
Banak : mám fungl novou parabolu
Pračlověk : Díky. Jdu do toho
[ROPINO]
(7.8.2021 9:24:43)
Výkonná žárovka potřebuje výkon, který nemáš, LED žárovky nejsou schválený a svítí sice jasně, ale neosvětlují. Zbývá Vape, je to sice nejdražší, ale doba, kdy to stálo stejně jako celá motorka je pryč a cena Vape dnes činí asi tak jednu desetinu motorky.
[pračlověk]
(7.8.2021 7:53:10)
Jako kolikrát tady ještě bude LEDmánie. Zrepasuj si parabolu, nebo po setmění a po dešti nejezdi domů a zůstaň kde jsi.
[Banak]
(7.8.2021 7:46:54)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14