Příspěvků: 31, poslední: 7.9.2021 13:03:0768788.všechno ostatní
Jenom jsem se pro zajímavost kouknul na bazoš, no to jsou neskutečný cifry, já toho svýho sráče měl prodat letos a ne před třema rokama (jenže to bych si zase moc nezajezdil). Ceny hranatek se zcela vyrovnaly s kývačkama a panelkama, nejdražší je ale asi konopnice. No nevim jestli se smát nebo brečet :-D
Co se týče náhradních dílů, každý stroj byl prototypem a díly na jeho výrobu někdo vyrobil ručně. Dnes při možnostech které nástrojárny mají lze vyrobit takřka cokoli, tedy pokud se to za levnější peníz nepovede někde na netu splašit jako ten náhradní díl. Ale popravdě, původní díly na veterány stejnak nejsou a repliky jsou kolikrát strašná bída. Takže pokud se někdo chce trápit historií na kolech, která táhne spíše starší ročníky, protože mládež moc na těch šerblech nevidím, dá se oživit takřka vše.
[Verdom]
(7.9.2021 13:03:07)
A když vyměnit pérák za Ariela, kde se shání pak díly? V našich končinách se díly na péráka shání líp, než za zahraniční stroj. Jasně, v dnešní globalizované době to asi až takovej problém nebude, ale stejně...
[pračlověk]
(4.9.2021 18:08:57)
pravda je, že mi mozek úplně nebere, jak to že když bych prodal péráka, nemám problém za ty peníze přivézt předválečnýho Ariela. Ano, ceny jaw pořád lezou nahoru, ale nedává mi to smysl, takže si myslím že to nějakou hranici má ,jako bitcoin. přestože virtuálně výrazně zchudnu, kdyby se to stalo. navíc je to jen tady, zdejší ceníky jaw ztrácí platnost na československé hranici; a spousta lidí se na tom živí. dnes jsem v Chotusicích viděl několik prodejců, který evidentně rozebrali několik desítek jaw z ciziny (polský značky na blatnících, francouzský pneumatiky na omlácenejch kolách,...) a vydělají na dílech. Je to fakt divný.
[Kosťa]
(4.9.2021 16:42:07)
Kdyby jen velký, ale i pionýři stojí nesmysl, člověk aby se bál to postavit před sámošku a jít si nakoupit.
[cPetan]
(4.9.2021 16:00:44)
Banjokid: Mastná špína konzervuje :)
[longr]
(3.9.2021 22:01:37)
Přesně. Pracně se snažím najezdit patinu. Akorát jsem teď před technickou musel utřít mastnotu :-)
[Banjokid]
(3.9.2021 14:22:09)
Kašlete na ně na blbečky přechytralý, akorát je sere, že jsme tak bohatý, že si můžeme dovolit ty skvosty opotřebovávat ježděním. To je závist :-)) Chudý bez jaw závidí bohatým jawařům. :-)) Nádhera, nikdy jsem si nemyslel že se toho dožiju. Když si vzpomenu, jak na přelomu století a tisíciletí každej nad jawou ohrnoval nos a co jsem to za chudáka co nemá na rejži. :-))
[Dřevák]
(3.9.2021 12:51:28)
Borderer: Jo, to je přesné:-) Jen za poslední rok jsem potkal asi tři rozumbrady, co mě na benzínkách poučovali, jak nemám s veteránem jezdit v zimě ve slané břečce, co tam mám všechno za neoriginální díly, jak mi dá kontakt na renovátora...srandisti:-)
[Jad]
(3.9.2021 9:05:11)
Dřevák: Dokud mne někdo na benzince neprudí, že bych tu motorku měl taky někdy umejt. :-D
[Borderer]
(3.9.2021 7:59:19)
já nechápu, proč tady tlamujete nad drahýma jawama. Jsme na jawamánii a máme doma jawy, tak jsme vlastně bohatý a to je přece krásný ne? :-))
[Dřevák]
(2.9.2021 23:36:04)
Jawa pérák byla levná motorka. Nemusela se potýkat s podivnými ekonormami, motoristů bylo pět a půl, silnic ještě méně. Prostě se podařilo udělat levnou, čistou pohlednou motorku, která měla levný a snadný servis. Bohužel, ta doba, kdy to bylo oceňováno, minula během následujících 20 let. Vše poté už bylo jen taženo východními plánovanými trhy, sice na základě jakési poptávky, ale bez náhledu do budoucnosti. Takže dnes nezbývá, než vzít zavděk motorkou, kterou udělali levně v Indii, dovezli a homologovali a prodali za dvojnásobek. Ta myšlenka levné motorky pro masy už je pryč. Za ty prachy můžete mít péroše nebo Konopnici, nebo pěkný zahraniční čtyřtakt. Nebo ojetou moderní, západní mašinu. Výhoda je, že můžete, pokud na to máte.
[longr]
(2.9.2021 22:46:23)
[BooCheer] když ještě na pérovci pořádně neoschla barva a byl vystaven v GB, angláni ho sundali z pódia a čučeli na to, neb něco podobného v té době neviděli. Žádné dráty, dynama a magneta, pěkně vše schované. Píšeš tuctové, ničím nezajímavé vozítko. No, kdysi jsem něco málo o Jawě četl, a hlavní cíl při návrhu byla likvidace konkurence, a to cenou. Howg.
[Orel]
(2.9.2021 22:26:31)
Asi tak co je lepší motorka není u těch starých vražd moc podstatné, v Británii jsou jistě nejdražší zase ty jejich.
[Kalasnikov Č175]
(2.9.2021 19:54:07)
Sukin, protože prodávají emoce. Anglicky 4t tu měl před revoluci málokdo a ještě je zahraničí. Perak je kus národní historie a měl ho "soused snachy babicciny tety", takže vlastně byl v rodině.
[maspe]
(2.9.2021 19:20:09)
Mustang> pěkná a rozumná slova, nechť si každý koupí co chce a na co má.
[Banak]
(2.9.2021 18:42:29)
Lidi mají peníze. je fajn, že se lidem daří. Čím líp na tom budou ostatní, tím lépe na tom budeme i my. Kdo hledá, najde, co potřebuje, za rozumnou cenu, nebo přehodnotí priority a koupí něco jiného a nebo udelá maximum pro to, aby získal to, co chce. Tohle platí všude, nejen u veteránů. A ještě jedna věc nakonec- vždy lepší přizpůsobit své příjmy tomu, co v životě chceme, než uzpůsobovat to, co chceme koupit naším aktuálním příjmům. Šetřením se k bohatství prošetřit prostě nedá. Držím palce, ať se daří!!!
[Mustang]
(2.9.2021 18:04:39)
Až budou z bazoše stříkat ta neskutečná kvanta konpnic za pár tisíc a nebudou to jen vyježděné šroty jdu do toho, nakoupím jich desítky a až jednou dojdou....
No a konec snění a pohádek 😂.
[Banak]
(2.9.2021 17:07:59)
Máme rok 1977. Na parkovišti vedle sebe stojí nová Škoda 100 a starý rezatý Spartak z roku 1955. Které auto byste si vybrali tehdy? Které byste si vybrali dnes? 10 z 10 kolemjdoucích potvrdí, že ten Spartak je 22 let stará rezatá ludra co nejede, dobrá akorát do šrotu. 10 z 10 veteránistů potvrdí, že spartak nikdy veterán nebude, protože je jich všude plno. Asi tak.
[spec]
(2.9.2021 15:42:50)
Taky mi to hlava nebere. Jsou to sice krásné motorky ale za ty prachy to někdy ani nestojí. Pořád je ta naše Jawa takové tuctové ničím nezajímavé vozítko. Vidim to na každém veterán sraze. Občas jednou z mála nějaký skvost a jinak desítky, né-li stovky panelek, kývaček, péráků vedle sebe. To člověk kolem toho jenom projde a nemá ani potřebu si ty motorky prohlížet protože koho by nadchla obyčejná kývačka když ještě co chvíla na tom kdekdo jezdí na pole, do lesa, do práce a mladí piloti to převařují na krosky :D S těma konopnicema jsme měli jednou s kámošem takovou debatu že ty ceny jednou snad musí rapidně spadnout kvůli tomu že je ted poslední dobou trend na tom vydělávat a dovážet to ze zahraničí, vozí se sem toho neskutečné kvanta a ještě neskutečně mnoho těchto motorek všude možně po světě je a překupníci to ve velkém stahují všechno k nám. Většinou to všechno je na platných papírech. Až se to sem za pár let natahá a tu konopnici bude mět zas doma uplně každý tak už možná to zase přestane byt atraktivní a ten zájem o to klesne
[BooCheer]
(2.9.2021 15:18:30)
Že lezou ceny veteránů celosvětově to je logické viz. příspěvek Longra. Co my hlava nebere, je ale to, že dvoutaktní péroš stojí stejně jako Anglický čtyřtakt.
[Sukin]
(2.9.2021 11:45:17)
To je jako s cenami nemovitostí. Je po nich poptávka, tak jsou ceny astronomické. Ale byty a domy se občas i staví, ovšem veteráni daných typů prostě nepřibudou, minimálně ne výrazně (výroba kompletních replik některých krámů). V Německu takhle lezou vzhůru třeba ceny MZ a u nás se to kopíruje. Lidi vzpomínají, jak na tom jezdili oni jako děcka nebo jejich rodiče. A když mají, co potřebují, tak kupují z nostalgie. Kupovat si vzpomínky je nákladné.
[longr]
(2.9.2021 10:57:34)
No jo, když jsou lidi, kteří vidí v hranaté třiapůli veterána, ať si za něj zaplatí:-)
[Jad]
(2.9.2021 8:37:38)
Samozřejmě, žádná bublina nepraská a ani nepraskne, to si může myslet jen naivně čekající trouba bez peněz, prostě slušný kulatice už dávno nejsou a ceny hranatic stoupají se zájmem o ně, že by to byl TRH? 😀😀😀
[Banak]
(2.9.2021 7:10:48)
No nevím , veterán je něco jako starožitnost a ty s cenou dolu nejdou ani náhodou. O tom , že je cena českých veteránů přepálená slyším už tak 15 let a bublina stále nepraská. Chtěl jsem si pořídit na blbnutí po vsi nějakýho stadiona a pokud to slušně vypadá stojí kolem 40 ??
[richard]
(2.9.2021 6:55:26)
maspe: ale ti lidi co to kupují že je to moda,tak je to brzo přestane bavit a zase to prodají.
Jinak souhlas s Deadmanem.časem ty starý krámy málokdo ocení.
Taky jsem si pořídil 353/354 ,byla to první moto na které jsem jel.a líbí se mi.ale naštěstí ještě za rozumný peníz.dnes bych ji nekoupil.radši JPN z 80.let.
[PavelZRX]
(1.9.2021 22:03:55)
ještě bych doplnil Deadmana, je taky dost lidí, co to kupují jen proto, že to je móda. Nikdy jawu předtím neměli, ale z nějakého zvrhlého důvodu je chtěj.
[maspe]
(1.9.2021 19:25:19)
Lidi co jsou teď na finančním vrcholu svého života (40-55 let) si teď kupují motorky svého mládí, na kterých začínali. Peněz mají dost, jsou ochotni zaplatit nesmysl.
Další generace už na Jawách nezačínala. Pro ně to bude harampádí, které na kterém je mizerné svezení (v porovnání se stejně starými rejžemi a západoevropany), nevypadají nijak skvěle a ani to nejsou vzácní veteráni, protože je toho furt spousta.
Teď je dobrá doba prodávat. O desetiletí nebo dvě později může být na trhu dost Jaw z pozůstalostí, ale málo kupců kteří by je ocenili.
[Deadman]
(1.9.2021 16:24:11)
Byl bych v klidu, mezi lidma je holt dost peněz a ceny tuzemských veteránů se šponujou. U zahraničních moto ty ceny nelezou nahoru tak rychle.
[Sukin]
(1.9.2021 14:16:05)
Já, co by tzv. pamětník, pamatuji, že se od mašiny, hlavně zahraniční, nesmělo chodit. Jezdilo se ve dvou, jeden hlídal. Jinak to, v lepším případě, odnesla sklíčka na tacháku. Doufám, že sa tahle doba nevrátí.
[Orel]
(1.9.2021 14:11:38)
Dobrá zpráva jak pro kterého majitele. Kdo v tom vidí jen uložené peníze a na stroji nejezdí ten si mne ruce. Kdo má stroj pro radost z jízdy ten aby pomalu řešil zabezpečení garáže nebo zvažoval kde vůbec a komu stroj ukázat nebo kde ho zaparkovat.
[elevator]
(1.9.2021 12:30:59)
Klasická otázka nabídky a poptávky. Dobrá zpráva pro majitele. Dobrá zpráva pro výrobce a prodejce náhradních dílů. Dobrá zpráva pro renovátory … Ceny mohou a nejspíš budou odrážet růst cen celých motorek. Nicméně vzhledem k inflaci a růstu cen všeho a vzhledem k raketovému růstu veškerých ojetin to úplně mimo není.
[-]
(1.9.2021 11:59:39)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14