Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 10.12.2021 18:49:1768927.Informace
Ahoj a hezký den všem. Jaká je podle vás nejrozumnější oprava strženého závitu pro šroub nádrže v krku řízení na panelce? Zavařit(CO, elektrika, autogen?), vyvrtat díru a vyříznout závit, závitová vložka, přeřezání na jiný závit nebo něco jiného? Díky moc za postřehy:)
Vyvařoval jsem to, jde to pěkně. Pak se tam posadí nádrž, chytne se střed otvoru a kolmost při vrtání se v tomhle případě dá chytit v ruce. [grošák] (10.12.2021 18:49:17)
V době, kdy písek tek a voda se sypala, se to dělalo tak, že se do díry se zbytky závitu, vše odmaštěno, nalil tekutý kov. Potom se tam opatrně vložil šroub, který byl vyvařen v parafínu (separátor). Pro mlaďasy, tekutý kov byl epoxyd s pilinkami čehosi. Dva dny se počkalo a hotovo. Tam, kde nešlo o ústa, se to dalo s úspěchem použít. No, byla to doba krásná, COčkem nepolíbená (vařilo se argonem). [Orel] (10.12.2021 17:08:00)
A co tu strženou díru převrtat třeba 9 vrtákem a zevnitř na ní přivařit M8x1 matičku? Matička by šla přidržet šroubem zvenku, aby byla v ose. A místo by tam na to mělo být. Závit by pak byl delší, než když se jen řízne do krku. [Knoxville] (10.12.2021 13:50:05)
V dotazu se skrývá i odpověď. :) Řešil jsem to na ČZ 470. Zavařeno CO, vyrtán otvor a vyřezán nový závit M8. Nebylo to úplně snadné, aby byla dodržena kolmost a souosost, ale podařilo se. Vložka je také řešení. Do závitu M10 bych se nepouštěl. [Čezet-rider] (10.12.2021 12:32:39)
Pokud člověk nemá soustruh, tak vzít závitovou kulatinu M10 nebo M12, říznout do rámu závit a trojkou matičákem nedojet až na konec. Závitovku napatlat zeleným loctitem a zatočit dovnitř. Zaříznout, začistit, označit střed, převrtat, říznout osmičku. [longr] (10.12.2021 12:17:31)
Vložka bez osazení a lepená. [ED250] (10.12.2021 11:50:26)
Jestli motorku skládáš a bude se rám lakovat, tak bych to zavařil céóčkem a pak vyříznul nový závit. Jestli je to oprava na jezdící panelce, tak bych tam dal nýtovací matici. Kleště na nýtování nepotřebuješ, tu jednu matku zalisuješ pomocí šroubu. https://www.alsap.cz/nytovaci-matice-m8-pro-tloustku-materialu-1-5-4mm-zahloubena-zn-p23247/?utm_source=Google+n%C3%A1kupy&utm_medium=ppc&utm_campaign=N%C3%BDtovac%C3%AD+matice+M8+pro+tlou%C5%A1tku+materi%C3%A1lu+1,5-4mm+zahlouben%C3%A1,+ZN&gclid=EAIaIQobChMI3_fm-4HZ9AIV2YxoCR3qAA_pEAQYAiABEgKOwPD_BwE#23247s [Petan69] (10.12.2021 11:29:32)
Druhá varianta: V rámu vyřezat větší závit, M10 nebo M10x1,25. Vyrobit pro tento závit šroub s menší hlavou, třeba OK14, aby tam vešel a propilovat dírku v oku nádrže. [Tomáš S.] (10.12.2021 10:52:06)
Prohorovka: typicky se díra přeřízne na větší závit a dovnitř jde vložka. vložka buď nějak drží sama o sobě, nebo se lepí, nebo kolíkuje. Na krku by zalepení mohlo stačit. [maspe] (10.12.2021 10:47:53)
ED díky za info, jen popsal bys prosím tu vložku co vytacis na soustruhu? Myslím tedy hlavně uchycení do původní stržené díry pro závit... [Prohorovka] (10.12.2021 10:08:30)
Je to dost namáhaný díl, ale já tam vždy na soustruhu vytočil vložku a bylo to. Nikdy nic neprasklo. Nebo můžeš použít https://www.profigaraz.cz/opravne-sady/sada-na-opravu-zavitu-m5-m12-131el--geko/?gclid=CjwKCAiAksyNBhAPEiwAlDBeLDCy8OP3WCsmA5GNdAV121rQhfJBCsmX_q78wKqGFNHs2T0nmSlFQBoCEMMQAvD_BwE Používám to léta a OK. [ED250] (10.12.2021 10:05:29)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14