Tato stránka vyžaduje
JavaScript
, bez zapnutého JavaScriptu nelze vkládat data.
Auto
Návštěvnost:
4156152
Online: 963
Přihlášených: 1
Nová registrace
home
oblíbené
poradna
diskuse
burza
srazy
cestování
modely
historie
technika
galerie
uživatelé
motorky
vzkazy
odkazy
Nový příspěvek
All
Prohorovka
grošák
Orel
Knoxville
Čezet-rider
longr
ED250
Petan69
Tomáš S.
maspe
Prohorovka
ED250
Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Oprava závitu šroubu nádrže panelka
[Prohorovka]
(10.12.2021 6:13:33)
Příspěvků:
11
, poslední:
10.12.2021 18:49:17
68927.
Informace
Ahoj a hezký den všem. Jaká je podle vás nejrozumnější oprava strženého závitu pro šroub nádrže v krku řízení na panelce? Zavařit(CO, elektrika, autogen?), vyvrtat díru a vyříznout závit, závitová vložka, přeřezání na jiný závit nebo něco jiného? Díky moc za postřehy:)
Vyvařoval jsem to, jde to pěkně. Pak se tam posadí nádrž, chytne se střed otvoru a kolmost při vrtání se v tomhle případě dá chytit v ruce.
[grošák]
(10.12.2021 18:49:17)
V době, kdy písek tek a voda se sypala, se to dělalo tak, že se do díry se zbytky závitu, vše odmaštěno, nalil tekutý kov. Potom se tam opatrně vložil šroub, který byl vyvařen v parafínu (separátor). Pro mlaďasy, tekutý kov byl epoxyd s pilinkami čehosi. Dva dny se počkalo a hotovo. Tam, kde nešlo o ústa, se to dalo s úspěchem použít. No, byla to doba krásná, COčkem nepolíbená (vařilo se argonem).
[Orel]
(10.12.2021 17:08:00)
A co tu strženou díru převrtat třeba 9 vrtákem a zevnitř na ní přivařit M8x1 matičku? Matička by šla přidržet šroubem zvenku, aby byla v ose. A místo by tam na to mělo být. Závit by pak byl delší, než když se jen řízne do krku.
[Knoxville]
(10.12.2021 13:50:05)
V dotazu se skrývá i odpověď. :) Řešil jsem to na ČZ 470. Zavařeno CO, vyrtán otvor a vyřezán nový závit M8. Nebylo to úplně snadné, aby byla dodržena kolmost a souosost, ale podařilo se. Vložka je také řešení. Do závitu M10 bych se nepouštěl.
[Čezet-rider]
(10.12.2021 12:32:39)
Pokud člověk nemá soustruh, tak vzít závitovou kulatinu M10 nebo M12, říznout do rámu závit a trojkou matičákem nedojet až na konec. Závitovku napatlat zeleným loctitem a zatočit dovnitř. Zaříznout, začistit, označit střed, převrtat, říznout osmičku.
[longr]
(10.12.2021 12:17:31)
Vložka bez osazení a lepená.
[ED250]
(10.12.2021 11:50:26)
Jestli motorku skládáš a bude se rám lakovat, tak bych to zavařil céóčkem a pak vyříznul nový závit. Jestli je to oprava na jezdící panelce, tak bych tam dal nýtovací matici. Kleště na nýtování nepotřebuješ, tu jednu matku zalisuješ pomocí šroubu.
https://www.al
sap.cz/nytovac
i-matice-m8-pr
o-tloustku-mat
erialu-1-5-4mm
-zahloubena-zn
-p23247/?utm_s
ource=Google+n
%C3%A1kupy&utm
_medium=ppc&ut
m_campaign=N%C
3%BDtovac%C3%A
D+matice+M8+pr
o+tlou%C5%A1tk
u+materi%C3%A1
lu+1,5-4mm+zah
louben%C3%A1,+
ZN&gclid=EAIaI
QobChMI3_fm-4H
Z9AIV2YxoCR3qA
A_pEAQYAiABEgK
OwPD_BwE#23247
s
[Petan69]
(10.12.2021 11:29:32)
Druhá varianta: V rámu vyřezat větší závit, M10 nebo M10x1,25. Vyrobit pro tento závit šroub s menší hlavou, třeba OK14, aby tam vešel a propilovat dírku v oku nádrže.
[Tomáš S.]
(10.12.2021 10:52:06)
Prohorovka: typicky se díra přeřízne na větší závit a dovnitř jde vložka. vložka buď nějak drží sama o sobě, nebo se lepí, nebo kolíkuje. Na krku by zalepení mohlo stačit.
[maspe]
(10.12.2021 10:47:53)
ED díky za info, jen popsal bys prosím tu vložku co vytacis na soustruhu? Myslím tedy hlavně uchycení do původní stržené díry pro závit...
[Prohorovka]
(10.12.2021 10:08:30)
Je to dost namáhaný díl, ale já tam vždy na soustruhu vytočil vložku a bylo to. Nikdy nic neprasklo. Nebo můžeš použít
https://www.pr
ofigaraz.cz/op
ravne-sady/sad
a-na-opravu-za
vitu-m5-m12-13
1el--geko/?gcl
id=CjwKCAiAksy
NBhAPEiwAlDBeL
DCy8OP3WCsmA5G
NdAV121rQhfJBC
smX_q78wKqGFNH
s2T0nmSlFQBoCE
MMQAvD_BwE
Používám to léta a OK.
[ED250]
(10.12.2021 10:05:29)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14