Příspěvků: 22, poslední: 21.12.2021 18:37:4368935.Elektro
Jakou svíčku by jste mi doporučili do JAWA 175/356? N14C, N15C nebo N17C? Popřípadě jaké jsou mezi nimi rozdíly, protože tomu nerozumím a nic jsem o tom nenašel.
Nikdo nezmínil mé oblíbené Bosch, na kývačce používám W5AC (původní výroba, nové ruské nevím..)a nikdy nebyl problém. Na uchlastání jsou také odolné.
[Tomas]
(21.12.2021 18:37:43)
Bakoun: VAPE SZ17. Jawa 639
[-]
(21.12.2021 15:35:26)
Tečka: 0,9 mm elektrod. vzdálenost u svíčky? Co jezdíš za zapalování?
[Bakoun]
(21.12.2021 12:03:33)
Používám převážně NR15S. K tomu neodrušené fajky NGK, jak píše Vomi best of the best. Na svíčce vzdálenost elektrod s VAPE 0,9mm. Akorát babetta celkem tvrdošíjně vyžaduje N17. Babetta holt musí mít všechno jinak a neodpustí vůbec nic, to je satan na kolech.
[-]
(21.12.2021 11:51:39)
To ja by som do 356 skúsil N17C. Pred 50 rokmi som mal 353/04 a používal som predpísané sviečky 14/7. Vždy boli čierne od sadzí. Raz mi po ceste v Gottwaldove vystrelilo sviečku aj so závitom, tak som to prerezal na M18x1,5 a dal som sviečku 18/5, lebo to bola jediná dostupná osemnástka na 21 mm kľúč (Tatrička). Núdzové riešenie. Odvtedy som mal sviečku krásne tehlovo vypálenú. A niet divu, do takých stabilákov patria teplé sviečky....
[josi]
(20.12.2021 19:40:06)
Také jsem vypozoroval, že NGK jsou velmi náchylné na přechlastání. Po zkušenostech už používám jen Brisk, je to jistota. NGK dělá třeba výborný vodotěsný fajfky. Kombinace svíčka Brisk + NGK vodotěsná fajfka s kabelem je za mě top kombinace.
[Vomi]
(20.12.2021 9:11:49)
Taky pouzivam Brisk N15C uplne ve vsem a funguji skvele.
[Jenda.592]
(20.12.2021 5:39:57)
NGK funguji dobře pouze v masinach s bezchybně nastaveným palivovým sytemem, jak maš trochu bohato znicis ji. Davám Brisk do všeho. V amerických forech označují Brisk jako haevy duty sparks pro stroje kde ostatní svíčky nevydrži... nechapu v cem jsou na tak jedoduche věci jako svičky ty rozdíly mezi značkami, ale je to tak
[Sukin]
(19.12.2021 20:46:24)
Boocher: studená svíčka má vyšší samočistící teplotu, teplá nižší. Když dáme moc studenou svíčku (třeba NGK B9HS), tak nemusí dosáhnout své optimální teploty a vytvoří se na ni karbon. I v Dočkalovi se píše, že studenější svíčka (s vyšší tepelnou hodnotou) se dává na léto pro hodně namáhané motory.
[pračlověk]
(19.12.2021 19:48:43)
Do českých strojů (natož neupravených) klidně Brisk. Stojí pakatel a slouží. Stejně tak nemám problém s ložisky ZKL. Dávám i ZVL. Možné je, že je větší pravděpodobnost na ulovení zmetka, ale já to risknu.
[longr]
(19.12.2021 18:58:49)
Není žádný důvod dávat do kejvačky něco jiného než Brisk. Po špatných zkušenostech se jen vyhýbám odrušeným (R).
[Jad]
(19.12.2021 18:57:41)
Brisk je dobrý do rozhašenýho verglu přechcaného benzinem a se zapalováním po smrti. Dobře seřízený (2T) motor jezdí na NGK.
[Tomáš S.]
(19.12.2021 18:09:36)
NGK jsou u 2T (nejen) na hovno a vidím, že jsem k tomu nedospěl sám. S Briskem není problém.
[Banak]
(19.12.2021 17:45:32)
Do 356 použij klasiku N15C, je to zlatý střed. Číslo značí tepelnou hodnotu svíčky. Když budem brat v uvahu jen tyhle 3 varianty tak N14C je studená, N15C je střed a N17C je teplá. N14C odvádí z motoru více tepla, N17C zase odvádí tepla méně. Je tam aj nějaký faktor samočištění svíčky od karbonu a různých úsad kdy tento bod u N14 nastane při nižší teplotě a N17 potřebuje tuto teplotu samočištění vyšší. Osobně jezdím ve Všem Brisky. Na lehce upraveném motoru 638 jezdím roky rokoucí Brisky a nikdy s tím nebyl problém. Pak jsem jednou koupil na zkoušku svíčky Denso, které byly parametrama shodné s Brisk N15C a hned jak jsem tomu trochu naložil tak se svíčka roztavila, ukápla na píst a propálila píst. Od té doby když se mi dostane do ruk svíčka Denso tak ji hážu za plot
[BooCheer]
(19.12.2021 16:19:53)
NGK nie sú vhodné do ničoho - nové sviečky sa utopili v Yamahe pri prvom štarte - ani nenaštartovala. Používam Denso do všetkého - dobré a napodiv aj lacné...
[josi]
(19.12.2021 15:21:53)
NGK do Jawy/ČZ není vhodná, jak již bylo uvedeno níže.
[Čezet-rider]
(19.12.2021 12:40:25)
Už téměř 15 let jezdím BRISK N15C a neměl jsem nikdy problém. Doporučuji BRISK. :)
[Čezet-rider]
(19.12.2021 12:39:36)
Svíčky NGK jsou zcela jistě dobré, ale do dvoutaktu, který se startuje přeplavením karburátoru, dost ne hovno, protože NGK jsou dost náchylné na uplavení. Ve všech motocyklech co mám, používám Brisk N14C, nebo N15C a to v závislosti na namáhání stroje.
[Uďa]
(19.12.2021 11:57:19)
Rada níže bude dobrá volba. Jinak moje zkušenosti za 45 let jízdy na motocyklech všemožného ražení a dalších motorových posunovadlech - pokud nebyla zvolena tepelná hodnota absolutně špatně, nikdy (NIKDY) se mi nestalo, že by selhala svíčka. Nepočítám můstek mezi elektrodami, po vyďoubnutí fungovala dál. VŽDY, když selhala jiskra, šlo o jiný problém, než ve svíčce - viz uživatel Bakoun. Dovolím si ale kousavou poznámku - máte starý motocykl, pravděpodobně na něm chcete jezdit a přiznáváte, že mu (alespoň tedy svíčkám) nerozumíte. Dřív to probíhalo tak, že se člověk snažil si sám něco naštudovat, poučit se. Jedná se o běžnou uživatelskou-řidičskou znaloat. Dnes to jde navíc velmi snadno z internetu, který dřív nebyl, třeba: https://www.brisk.cz/katalogy/zapalovaci-svicky/filter/moto/3786
[.]
(19.12.2021 7:47:57)
Taky dávám Brisky, fungujou minimálně stejně dobře jako konkurence a stojí míň. Pokud to někomu žere svíčky, tak má nějaký problém se zapalováním, směsí atd. Na Brisky bych to neházel. Na běžný stroje jezdím N15C, na ty, co honím, dávám studenější N14C.
[Bakoun]
(19.12.2021 0:39:24)
Do všech svých strojů od 175 po 350 dávám Brisk N15C a žádné problémy se svíčkami nemám.
[chlup]
(18.12.2021 23:37:14)
Můžeš se něco dočíst třeba v diskusi 66988. Já osobně Brisk už nejezdím. Od pionýra po 640 dávám NGK B6HS. Brisk mě zklamal kvalitou.
[lahvac]
(18.12.2021 23:09:08)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14