Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 33, poslední: 11.9.2022 9:42:5170376.Veteráni
Ahoj, před cca třemi lety jsem vyměnil na 350/634 pláště i duše. A vypadá to, že celou dobu ucházejí. Po zimě mě to nepřekvapilo, ale teď byly skoro prázdné po dvou měsících, co jsem na motorce nejezdil. Je to normální, nebo jsem koupil šmejdy? Kolem ventilků to na ucházení nevypadá. Dík.
Letos jsem musel při cestě z Popradu do Gemerské Horky přezout. Duše Continental. Naloženej a každé ráno jsem musel dofukovat. Defekt jsem po zutí nenašel. Dal jsem duši T- GUM. Docela dobrá. Cesta domu bez dofuku. Po třech týdnech stání něco málo ujde. Ale to bych neřešil. [lahvac] (11.9.2022 9:42:51)
Taky mám tlustější kabát v jedné motorce a stejně se musí dofukovat. Ale není to žádná katastrofa. [Jad] (7.9.2022 16:15:01)
To, co jsem koupil je Kabat, ale zesílený.
Váží určitě dvakrát tolik.
[Jawa_forever] (7.9.2022 15:24:58)
Kabát Made in Poland mi uchází stejně, jako Continental Made in India:-( [Ota] (7.9.2022 13:56:09)
Kabát montuje na dvoutakty i fabrika [maspe] (7.9.2022 9:31:22)
KABAT taky neni špatnej.Montuju pneu zásadně očkovými klíči,montpáka mi rozbila držku a byla ještě krátká. [Michi] (6.9.2022 22:55:51)
Tak jsem dal na radu v pneuservisu a koupil silné duše, asi je to Kabat. Údajně to bude fungovat.
Posypal jsem duši dětským zásypem a šla tam úplně v pohodě.
Dám vědět, zda ucházejí.

Udělal jsem další zkušenost, ty druhovýrobní montpáky jsou naprosto k ničemu, je to měkký jak bahno.
[Jawa_forever] (6.9.2022 22:42:24)
Motokrosový duše jsem zatím nezkoušel, ale nový standardní duše jsou tragédie. Musím je dofukovat minimálně 1 x za 14 dní. Mám ještě na jednom kole starou barumku, a ta klidně drží tlak třeba 2 měsíce. [Ota] (6.9.2022 17:00:58)
O motokrosovych dusiach som nikdy nepocul, ze by sa nemali pouzivat na cestu. Teraz ale rozumiem preco mi takato dusa praskla na kyvacke vzadu v cca 80kmh. Bolo to madarsku na rovnej ceste a peknom asfalte. Skoro som sa so zenou a nalozenym pavom vysypal. Jedine stastie bolo ze v mieste prerusenia zvodidiel som pomedzi stromy vybehol na pole. Vdaka bohu za rovinate madarsko, a hladkemu prechodu z asfaltu na pole.
Nechapali sme ako je to mozne, ze tak hruba dusa praskne. Kupili sme ju v moldavsku z nudze, lebo okrem motokrosu tam nic ine nemali.
Pouzivam duse continental alebo heidenau
[Velorex] (5.9.2022 22:22:42)
[Milos634]: Je to taky podle teploty venku. Já jezdím celoročně(pokud není náledí), a dofukuju jednou za měsíc zadek,a ContiCrossku vpředu jednou za čtvrt roku. Je rozdíl jezdit v zimě a v létě. Hranice udržitelnosti tlaku se dle mého říct nedá. Záleží na značce,gumě,teplotě a asi i konstrukci(technologii) duše, i když všechny vypadají stejně. Ale když jsem měl tlak pod 1,8, tak už to šlo dolů celkem rychle. [Michi] (5.9.2022 22:03:09)
Milos634 To já dofukuju jedno kolo s novou duší co 2 týdny, druhý vydrží asi měsíc.
Starý barumky jsem foukal 2x za sezónu. Trochu rozdíl tam je.
[bartoň] (5.9.2022 19:30:16)
Ako často inak dofukujete kolesá? Čo beriete za "hranicu" toho že duša neudrží tlak? Ja to mám s motokrosovou dušou asi na 3x dofúknutie za sezónu [Milos634] (5.9.2022 18:53:56)
Dnešní nové duše jsou tenké a výrobci šetří na energii při vulkanizaci. Uchází jich většina. Jesli chceš lepší kvalitu, nedívej se po značce, ale hledej podle síly. Dělají se různé šířky gumy, ale obecně seženeš běžnou (např. Continental), zesílenou a pak extra silnou (Waycom, Heidenau a jiné). Zesílená se pohybuje mezi 3 a 4 stovkama, extra silná je tak cca za pětikilo.
Kup si zesílenou. (extra silná je moc, budeš mít problém to i obout). Jako náhradní voz s sebou standardní(tenkou). Rozdíl v tom, když zabalíš zesílenou a standardní je velký, i v hmotnosti. Nemusíš se bát, že by tě zesílená duše za jízdy jakkoliv omezovala. Je to nesmysl, nepoznáš rozdíl.
[re] (5.9.2022 15:44:16)
Vousatá rada s mlékem sice funguje, ale taky pěkně smrdí. Herkules nebo jiná disperze na tom je podobně. V dnešní době je lepší použít přímo sprej k opravě pneu, zůstane trvale pružný a na řídké duše funguje i dlouhodobě. [longr] (5.9.2022 12:17:07)
Vousatá rada na ucházející duše bylo nalít mléko. Ale to dnes již nemá složení co dříve, takže novodobá klasika disperzní lepidlo Hercules 1 díl a 1 díl vody. Aplikovat do duše před vyjetím. [elevator] (5.9.2022 12:06:52)
Taky preferuju Heidenau. Klasické silniční duše běžně v motoprodejnách sehnatelné jsou sice opravdu odlehčené, ale pouze na jedno použití. Pokud dojde k defektu, běžnou motocyklovou záplatou jsou skoro neopravitelné, protože pak neudrží tlak. Když se při defektu neroztrhnou, dají se využít jako nouzová duše do předního kola, ale určitě ne na provoz naložené motorky ve dvou do kola zadního. [Citrón] (5.9.2022 12:00:55)
Normálka, kde sou ještě rozumný, nechávam starý barumky. Po přezutí na haidenau duše to prostě nedrží tak jako ty starý mrchy [Akamu] (5.9.2022 7:52:42)
Na čízu jsem koupil Michelin a zatím spokojenost, sypaná mastkem, uchází minimálně. [Kalasnikov Č175] (4.9.2022 23:38:01)
Milos634: Staci se podivat do katalogu Metzeler, duse co jsou znacene NHS nejsou urcene pro bezny provoz na silnici. [Krizoň IV.] (4.9.2022 22:38:15)
Přihřeju si polívčičku:S kvalitou duší se potýkám celou dobu co jezdím(20let)
NEKUPOVAT BARUM- je vyrobený v licenci v Číně, sílu stěny nemá ani milimetr https://michimichal.rajce.idnes.cz/Defekty-cinsky_Barum/350282601 , a parádní pocit, když vám pod prdelí v 70ti bouchne, a ve dvou. ContiCrosky od Mitasu viz. Uda a Milos, jsou opravdu silné, ale blbě se cpou do gum, zvlášť, když jsou nové, a na zadku se rády trhají u ventilku.Heidenau je dobrá, kdybych nenajel na skobičku z palety, která se zasekla uvnitř vzorku, a roztrhla mi duši, tak by vydržela doteď.
[Michi] (4.9.2022 21:11:53)
Ešte som nikdy nevidel dušu, na ktorej by bolo napísane kde sa môže používať alebo maximálna rýchlosť...to sa píše na pneumatiky a tam chápem že drapák je "not suitable for highway use" [Milos634] (4.9.2022 21:09:31)
Milos634: Nejde jenom o tloustku duse, ale i o smes.
Co mely stare barumky, to neresim ... ale pokud dneska vyrobce na motokrosovou dusi napise ze neni vhodna na pouziti na silnici, a zaroven mi proda LEVNEJSI silnicni dusi ktera NEUTIKA a je urcena na provoz 100kmh, tak porad nevidim jediny duvod proc bych mel vubec nad motokrosem uvazovat.
[Krizoň IV.] (4.9.2022 20:51:01)
* motokrosové duše [Milos634] (4.9.2022 20:18:29)
Aj ja mám v 350/634 motokrosové gumy a riešiť nejaké prehrievanie, deformovanie je nezmysel... Lebo staré Barumky ešte pôvodné čo som vybral z Jawy mali hrúbku jednej steny 2.5mm, rovnakú hrúbku steny majú motokrosové duše čo som kúpil - 2.5mm.
"Obyčajná" duša ktorú mám doma, má hrúbku 1mm a keď som ju nafúkal tak bola priesvitna ;)
[Milos634] (4.9.2022 20:16:46)
Jad: Ono se staci podivat na to co dela kolecko do PAVa pri 100kmh rychlosti, kdyz se nekdo rozhodne setrit a dat tam kolecko z vysokozdvizneho voziku.
Ty sily pri vyssi rychlosti jsou dost brutalni.
A o tom co udela motokrosova duse pro zahrati a rotaci na kterou naprosto nebyla konstruovana nevis nic. On asi bude sakra dobry duvod proc vyrobci na tyhle duse pisou "not suitable for highway use" a misto toho cpou lidem levnejsi silnicni duse.
A uz vubec nechapu co s tim ma spolecneho barumka - to mas jako pocit ze odlehceni kola se na ovladatelnosti neprojevi ? I par desitek gramu nadela zazraky, a lidi co davaji 5 tisic za hlinikovy rafky excel proto aby odlehcili kolo sakra dobre vedi proc.
[Krizoň IV.] (4.9.2022 20:04:19)
Krizoň IV.: Při těch závratných rychlostech, co dosahuje třiapůle, bych se nějakých neblahých vlivů motokrosových duší vůbec nebál:-) Navíc jsou pořád lehčí (aspoň ty co jsem měl), než předpotopní Barumka, která se tam dávala ve výrobě. Problém unikání tlaku je ale spíš ve kvalitě směsi, než v síle stěny. Jawa_forever: Jeden z prvních odkazů na google: https://www.moto-man.cz/duse-heidenau-18e/?gclid=Cj0KCQjwmdGYBhDRARIsABmSEeP13Yf8e7MvS1kPUYJK80Q-T6gMaL8yNRYDpzNed-qIXN-O8bl8smsaAg6DEALw_wcB [Jad] (4.9.2022 18:02:51)
Kupuju Metzelery v praze na Vrbovce, ale tusim ze se daji i pres eshop, yshop.cz
Jinak mam pocit ze je prodaval nejakou dobu i Mall. Staci trochu skutecne hledat a najdes je.
[Krizoň IV.] (4.9.2022 17:55:48)
Ty duše mi prodali v kamenném krámě, značku jsem neřešil, ale bylo to levné. Kde mám koupit lepší duše? Koukal jsem se po internetu a nic jsem nenašel. [Jawa_forever] (4.9.2022 15:03:02)
Motokrosove duse na silnicni motorky nepatri. Jsou tezke, zhorsuji ovladani motorky, muzou se pri vyssich rychlostech deformovat, muzou se prehrivat a deformovat se. [Krizoň IV.] (4.9.2022 14:49:49)
Všude co dávám nové dávám jen duše pro motokros je zesílená [bigj] (4.9.2022 13:54:59)
Doporučuji i duše Heidenau, bez problémů otestováno na naloženém pionýru 3500km výletem. Kolegové s polskými Kabaty přezouvali, paradoxně se oboum duše prodřela bokem o ještě původní tvrdé Barumky.. [Danek.od] (4.9.2022 11:38:26)
Používám zesílené moto duše Mitas a také spokojenost [Uda] (4.9.2022 10:35:09)
Zalezi co jsi koupil za duse. cerna tma typu Vee Rubber a podobne utikaji, neudrzi tlak ani mesic. Jedine co se da koupit a drzi tlak jsou duse Metzeler / Pirelli. [Krizoň IV.] (4.9.2022 9:49:01)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17