Příspěvků: 19, poslední: 29.1.2023 13:32:0370577.Informace
Zdravím, chci připojit tento sidecar k Jawě 638. A měl bych pár dotazů:
1) Šikmá vzpěra zadního uchycení je chytaná za tlumič a nebo vedle do díry kde je podsedadlový plast a padák?
2) Jak se řeší brzda sidecary? Kam se připojuje?
3) Jak drží spodní sedačka? Já na sedáku nemám ze spodu nic jen je proti tomu v podlaze na středu nějaká díra v laminátu.
4) Ve velkém TP mám vyplněnou celkovou hmotnost přípojného vozidla - 172kg. Budu muset žádat ještě do Jawy o povolení? Jak to dneska chodí s přihlášením?
díky moc za rady
Jo, ty sdružený světla jsou elegantní řešení, některý typy Velorexů V700 tak taky měly, tam byly použity světla z traktoru.
[pračlověk]
(29.1.2023 13:32:03)
Pračlověk: O tykadle jsem uvažoval, ale pak jsem objevil a sehnal blinkr z 563 - ten dělenej - přišlo mi to jako ideální řešení. Akorát teda musím konečně nainstalovat blatniík.
[70CB750]
(29.1.2023 12:00:27)
Jaký budeš mít na sajdě blinkry? Ty samý, jako jsou na motorce? Není to moc šťastný řešení, ty tykadla trčí dost do boku a upevnění do laminátu není nejlepší. Někdo o to může zavadit a dojde k poškození.
Nejsem si jistej, jestli se do tunelu v blatníků, co vede k zadnímu světlu vejdou tři dráty.
[pračlověk]
(29.1.2023 11:40:10)
Jinak můžeš použít i plnič, laminát pobere v pohodě.
[longr]
(29.1.2023 9:09:30)
Prodávají se přímo základy na laminát, ale používá se i normální epoxidový základ.
[longr]
(29.1.2023 9:05:40)
1) natahni drat
[maspe]
(28.1.2023 23:40:43)
Ještě mám dotazy:
1)Kostra se tahá z motorky pro všechny žárovky? Říkal jsem si vzít si kostru z podvozku sajdy ale bojim se že to přez držáky nebude ono a bude to blbnout...
2)Jaký základ a jakou vrchní barvu použít na laminát? Budu ji muset místama zbrousit až na laminát... díky
[šalik]
(28.1.2023 20:04:56)
Elektroinstalace sajdy se připojí k elektroinstalaci motorky: pod sedlem se rozpojí vodiče k zadnímu světlu a brzdě a do nich se vřadí vodiče k brzdovýmu a obrysovým světlům. Dráty od sajdy mají v místě, kam se připojují k motorce "speciální" úpravu: vodič je na konci rozdvojen, na jednom konci je faston zásuvka, na druhém plochý faston. Blinkry se připojí na vodič k zadnímu blinkru. Blinkry z pravé strany motorky je možné odmontovat. Potřeba je také kostra pro blinkry na sajdě.
Jinak původní elektroinstalace na sajdě není nic moc, já měl fastony namačkané kombinačkami, takže to bylo potřeba předělat
[pračlověk]
(26.1.2023 14:57:56)
S uchycením sedačky jsem měl taky problém. Nic k sajdě nebylo. Tak jsem stáhl katalog dílů a zavolal do Velorexu. Byli ochotní a dokonce poradili s výběrem dílů a co je ke konkrétní motorce třeba k připojení. Stupačku jsem taky tuším měnil.
[Aleš353]
(26.1.2023 14:10:21)
Nemáte někdo schéma elektriky? Kam se připojuji kabely na motorce?
[šalik]
(26.1.2023 11:44:47)
HonzaJS. Mas pravdu, jeden zachyt na sajdu, standard je bez zachytu. UZ fakt blbnu.
[Krizoň IV.]
(24.1.2023 16:04:11)
Honza (Js): Ideální pro Páva s brzděným kolečkem! :o)
[Stíví]
(24.1.2023 8:49:02)
Co se toho sroubu tyce, ok, mozna se bavime o necem jinem.
Co se stupacky tyce, nepletu si to s kulatou, pevna stupacka s dvema bovdeny existuje, mam ji tu.
[Krizoň IV.]
(23.1.2023 21:15:49)
Ten podstavec, co o něm píše pračlověk, u starších 562 určitě nebyl. U novějších asi jo. U starších 562 je na podleze jen takový malý plíšek veprostřed jako oko. Sedák sedí přímo na podlaze.
[Honza (Js)]
(23.1.2023 19:36:53)
1) Starší varianta je do k tomu určené díry vedle tlumiče. Novější varianta je vyměnit šroub držící tlumič za závěsný. Varianty se liší závěsným šroubem a délkou spojovací tyče.
2) Na hřídeli od brzdového pedálu musí být dvojramenná páka. na horním rameni je zaháklé lanko pro zadní brzdu a na spodním pro sajdu. záchyt bowdenu pro sajdu je na stupačce. Originál je jen na pevný stupačce. Pevné stupačky se dávali na první 634 a později jen na sajdový verze. Záchyt jde dovařit i na sklopnou stupačku. Krizoň si to plete s kulatou Jawou.
3) Ve předu je na sedáku ze spodu přišroubovaný takový plíšek a tím to je zaháklý takovým plíškem do plíšku, který je přišroubovaný k podlaze. V pohybu vzad mu brání držáky opěráku.
[Honza (Js)]
(23.1.2023 19:31:21)
1.zadní šikmá vzpěra je chycená za vrchní uchyt tlumiče, musí se vyměnit horní šroub za jiný speciální šroub s okem https://www.velorexshop.cz/pripevnovaci-dily/pripevnovaci-sada-jawa-350--634-640-/
2. brzda se ovládá pedálem na motorce, musí se dát jiná levá stupačka s úchytem na lanko https://www.velorexshop.cz/pripevnovaci-dily/stupacka-jawa-350-leva-se-zachytem/ , dále se musí vyměnit jednoramenný záchyt lanka zadní brzdy. Namontuje se dvojramenný (takový jako na 634). Dlouhé lanko od brzdy sajdkáry pak vede dopředu pod motor a potom po rámu sajdy ke kolu. Sajda by měla brzdit mírně dřív než motorka.
3.Sedacka sedí na jakýmsi podstavci, co je připevněn ke spodku lodičky, zespodu je k němu přichycena šroubkem (takto to mám u Velorexu 700, předpokládám, že u 562 to bude stejný)
4. Dnes se bohužel připojení sajdy řeší jako přestavba, odmontování a provoz sólo motorky je je nutno řešit zase jako přestavbu. Dříve byl provoz motorky se sajdou pouze alternativa, dalo se podle podle potřeby jezdit s vervou i bez bedny bez zbytečné byrokracie.
[pračlověk]
(23.1.2023 19:21:16)
1) Vede to do diry
2) potrebujes specialni stupacku s dvema zachytama bovdenu
3) origo drzi na takovych plechach, pokud je nemas, proste to nejak zbastli podle libosti. Napevno, vyndavaci, davaji se tam proste i sedacky z auta
4) Tenhle zapis v TP je ti k nicemu. Potrebujes papir z Velorexu, a budes muset udelat prestavbu vozidla z typu na L3 na L4, ktera je stala. Nelze sajdu jen tak odpojit.
[Krizoň IV.]
(23.1.2023 19:09:32)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15