Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 16, poslední: 19.9.2023 10:57:1270803.Nejede nebo nestartuje
Ahoj, skládám teď další Jawu 634 pro manželku a jelikož jsem až po obdržení válců z výbrusu zjistil, že mi to podfukuje při pokusu startování mezi hlavou a válcem. Zkoušel jsem i 2 hliníkové těsnění na sebe a nepomohlo to. Při rozebrání jsem zjistil, že na jednom válci je malinko pokřivená dosedací plocha, je to znatelné i přejetím prstem a těsnění se v tomto místě vůbec neotlačilo. Tohoto jsem si před dáním na výbrus nevšiml. Nechal bych si to u zámečníků srovnat, jak hlavy, tak válce, nebo minimálně oměřit.

Dotaz by tedy byl: když mi zabrousí nahoře válce, netuším zatím o kolik, jakým způsobem to dohnat, aby nedocházelo ke kolizi pístu z hlavou? Napadá mě
a) použít víc těsnících kroužků pod hlavu
b) víc papírových těsnění pod válec, aby se to trochu zvedlo

Zatím jen tak spekuluji, víc údajů zatím k dispozici nemám, ale řešil někdo z vás podbonou situaci? Pokud ano, budu rád za zkušenosti. Díky.
Ahoj, tak abych to nějak uzavřel. Oba válce jsem nachal stočit na soustruhu, bylo to opravdu pěkně domlácené. Zmizela mi i ta drážka na těsnění, nicméně těsní to hezky i bez ní. Dal jsem 2 těsnění nad sebe. Teď to chytne na první našlápnutí. Takže bez komprese ani ránu :-). Foto válce zkusím dát do profilu. [Machy] (19.9.2023 10:57:12)
Ahoj, děkuju za odkaz, rád si to přečtu. [Machy] (9.8.2023 17:25:43)
Pre Machy - tu je viac info o tom čo som písal (dúfam že nevadí že sem dám link na "konkurenčné" fórum) http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=319151 [Boco] (9.8.2023 11:49:46)
Na půllitru taky mám preventivně dvě těsnění pod hlavou, protože jsme zjistili, že jeden válec měl křivou dosedací plochu. Nevypadalo to jako pomlácené. Dvě těsnění to vzaly bez problémů. Pokud ale těsnění není dobře smáčknuté, tak jej to může podfouknout. [longr] (9.8.2023 9:00:57)
Ajo. Prohnutý ne, ale rezavý nebo domlácený samozřejmě být může.Blbě jsem to pochopil. [monty] (8.8.2023 21:43:27)
Pračlověk : ja píšem o ubraní materiálu na hornej hrane valca, tým sa nič na casovaní nemení, akurát sa pri 1 tesnení jemne zvýši kompresný pomer [Boco] (8.8.2023 15:25:51)
No nejspíš tomu někdo někdy domlouval kladivem. Teď už vím, že je to další parametr, na který si dávat u válců pozor. Schválně to oměřím Radecem, kolik je tam "zářez", ovšem za předpokladu, že se mi povede jej přiložit na původní materiál a né do toho rigolu :-). [Machy] (8.8.2023 9:00:57)
Monty- uz jsem takovy videl. Na prvni pohled to nebylo znat, ale nekdo do toho valce shora do dosedaci plochy jebnul kladivem [maspe] (8.8.2023 7:55:29)
Pokud ubereš na válci a pak dáš vyšší těsnění pod válec, aby se to dohnalo, tak se změní časování, je možný, že to bude mít vliv na chod motoru.
Myslím, že silnější klingeritový těsnění pod hlavu nepomůže. Pokud nebude dostatečně zmáčknutý, tak se v tom místě vyfoukne ven a poškodí se. Kdysi jsme řešili podobnou věc.
[pračlověk] (8.8.2023 6:09:52)
ja som daval naposledy dole 0.9mm a lutujem ze som nedal viac. kludne by to znieslo aj 1.5mm. Valce 360, piesty 634.
634 valce tam nemaju taku medzeru, ale 1mm urcite znesu bez nutnosti davat hrubsie tesnenie podla mojej skusenosti. Ako bonus ziskas lepsiu kompresiu a vykon! ;)
[Boco] (7.8.2023 23:01:46)
Boco: Ano, viděl bych to taky tak, sebrat z obo válců stejně, protože pak je riziko, že za pár let taky můžu zapomenout, jak že to vlastně přesně bylo :-). [Machy] (7.8.2023 20:35:31)
maspe: Udělají mi to na MAS Sezimovo Ústí, tam mají kvalitní techniku.
Jad: To s tím těsněním je dobrý nápad, zase jsem o něco chytřejší.
monty: měl jsem ještě další pár hlav, sice ulomené žebra atd., na zkoušku však stačily. Ale i po výměně hlav, ten samý symptom. Fouká to ve stejném místě a všechen benzín a olej mi vytekl ven na žebra válce. Poté jsem pouhým pohmatem nahmatal na vrchu válce prohluběň. Ty válce mi ležely na půdě skoro 20 let, stavím to z věcí, co jsem našel a posháněl, takže jsem to nikdy neviděl v chodu. Býval bych snad dal jinej válec, ale zase škoda toho výbrusu, tak se to pokusím zachránit.
[Machy] (7.8.2023 20:27:02)
No a pak existuje ještě toto: https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=4938 Ten klingerit je silnější a i pobere větší nerovnosti, než hliníkový kroužek. Takže já bych dal hlavu stočit jen velmi lehce a pak použil tohle těsnění. [Jad] (7.8.2023 18:26:14)
Za 40 let,co se točím kolem motorek jsem neviděl křivou dosedačku na válci. Ale stovky křivých na HLAVĚ. [monty] (7.8.2023 18:11:23)
Závisí koľko sa uberie materiálu ale z mojej skúsenosti aj 1mm, závisí ako vysoko ti idú piesty ku hrane valca, zvyčajne sú aj 1mm a viac utopene. Ja by som zobral z oboch valcov nech sú rovnaké párové. [Boco] (7.8.2023 17:57:19)
řešit těsněním pod hlavou. O kolik si doměříš z druhého válce. Vzít to k někomu na pořádný soustruh a srovnat. [maspe] (7.8.2023 16:51:43)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 16.5.2024 23:10:58