Příspěvků: 43, poslední: 15.12.2023 11:17:0170935.všechno ostatní
Ahoj, jak je to s tím benzínem E10 do Jawy (kývačka 354), vadí nebo nevadí? A je lepší používat 100 oktanový benzín, jestli je vůbec vhodný? Já ho jednou použil a blbě to startovalo a škubalo, ale nevím jestli to bylo tím.
Longr: ano, E10 je všude a leje se to do všeho, ale kdo chce tak si najde stanici s čistym benzínem:
https://www.pure-gas.org
Lidi to většinou berou do kanistrů pro malé motory.
A Home Depot a Lowes - něco jako Obi - taky prodává plechovky čistého benzínu.
[70CB750]
(15.12.2023 11:17:01)
V E10 se olej rozpustí bez problému, ať už je tam ETBE nebo líh. Ani reznout to nebude. U té vody je větší riziko v případě otevřených nádrží. Proto je ETBE jistější.
[longr]
(5.12.2023 15:30:46)
Jawa je stavěna na oktanove cislo 76 co vymyslis? Sežere ti to gumicku v kohoutu tam dej kuzelovy. Taky to bude brát vodu z takže porezne nádrž. No a bude korodovat motor zevnitř protože bude studenejsi spalování. A taky m2t nepůjde rozpustit v lihu protože bude sedat.
[kocourluk]
(5.12.2023 2:38:16)
jo, už tu na to někde níže odkaz byl, ale to ničemu nevadí.
Tady se řešilo spíš to, nakolik se projeví rozdíl ve výkonu. Došli k tomu, že na testovacím motoru, ořezaném euro ekonormami, se to v podstatě neprojevilo. Ovšem mám zkušenost (a nejen já), že i slabší motory třeba s EU4 to poznat umí. Ne že by to přidalo koně, ale průběh výkonu je prostě lepší, motor si může více dovolit. Všimla si toho dokonce i moje přítelkyně, když na rezervu natankovala asi deset litrů obyč 95 a pak jí to ve čtyřech lidech nechtělo jet v kopcích. Dojela k Benzině, natankovala do plna Vervu a už po pár kilometrech to bylo úplně jiné auto, ve stejném obsazení jelo mnohem lépe. Dodám, že jde o obyčejný, slabý motor 1.4 59 kW, jedničková fabia. Má to celkem dlouhé kvalty, takže se dost pozná, když to naráz v kopcích nepotřebuje tak často řadit a jde to snáz za plynem.
Ve stooktanu je přidána biosložka ETBE. Ta by neměla být korozivní a neměla by být ani agresivní vůči plastům. V obyčejném benzínu je ale korozivní a agresivní biolíh. Nejde jen o to, že se může vysrážet voda nebo o degradaci paliva samotného. Problém taky je, že nikdo moc neví, jestli a jak přesně se to u starších vozidel s plasty a gumami nestavěnými na líh, projeví.
Určitě bych se nebál, že na natural E10 proti E5 vozidla pojedou hůř. Vehikly s řídícími jednotkami si poradí snadno a u vozidel s karburátorem nanejvýš bude potřeba upravit bohatost.
[longr]
(3.12.2023 10:06:10)
Hlavně by bylo rozumné z takové gumy sekat i těsnění kohoutu. Sice nebude stát 15 ale ale 50 Kč, ovšem vydrží.
[longr]
(1.12.2023 12:56:43)
FKM materiál je dobrá volba. Zatím používám na výfuky a je to dost odolné, jak na teplotu, tak na olej.
[lahvac]
(30.11.2023 16:49:21)
Nejlepší bude FKM/FPM - Viton.
[longr]
(30.11.2023 15:13:02)
Tak jsem se zeptal ve Škodovce, mailem a dostal jsem odpověď. Zajímala mě Felda, MPI, OHV, 1999 v dlouhodobém spojení s E10. Prý je potřeba vyměnit pouze těsnící sadu na regulátoru tlaku, to je ten váleček s hadičkou na rozvodu benzínu ke vstřikovačům. Malej problém je, že tuhle sadu výrobce dávno nedodává a v běžným servisu (i autorizáku) taky moc neporadí. Ani v e-shopech jsem toho moc nenašel, často je to divně popsaný, bez rozměru o-kroužků a člověk neví, jestli to je na 1.3 nebo 1.6...A i když seženu novou sadu, nemám záruku, že vydrží ten líh. Takže mám v plánu si sehnat náhradní origo regulátor, s tím si zajdu do prodejny s těsnícím mat. a podle původních o-kroužků vybereme něco do lihu a benzínu. Jezdím denně a tak budu tankovat normální E10 a jak říká longr, uvidíme. Kdyby něco začalo zlobit, začnu regulátorem ze šuplíku a pak půjdu dál, no.PS: Stejně se mi nezdá, že může zlobit jen regulátor. Vždyť i na vstřikovačích jsou o-kroužky, na obou stranách...zdar sam559
[sam559]
(30.11.2023 8:47:34)
Lidi co jezdí málo - tankovat Vervu. Stejně je to lepší, když to dlouho stojí v nádrži. Do takového favorita nebo jiného dnes už veterána bych ani nic jiného nedal. Naprostá většina aut od roku 2000 už líh zvládá. Felicie sice prej můžou mít problémy, ale co vím, tak spousta lidí se snažila šetřit a jezdili (a jezdí) léta na E85 s benzínem i 3:1 a auta to zvládla v pohodě, v nižších poměrech i v zimě v mrazech. Takže E10 by to mělo zvládnout. Jen bych to prostě nenechával dlouho stát v nádrži.
V Americe mají E10 taky běžně a běžně ji tam mnozí používají i do veteránů. Taky ohledně toho mají obšírné diskuze, ale ve výsledku jim to jezdí všem, nezávisle na tom, jaké opičí kapky tankují do nádrže.
Jestli ono to nebude jako u nás. Někomu vyrezne nádrž nebo se vysráží sračky i s benzínem bez bilosložky z Eurooilu, jinému nedělá problém klasický natural po x letech stání. Uvidíme.
[longr]
(29.11.2023 15:51:08)
Čím víc lihu v benzínu, tím víc problémů s vodou, filtrama, vstřikovačema. V normální zemi, kde je průměrnej věk aut 16 let, by takováhle změna na čerpačce byla na stávku nebo demonstraci. Né tak v ČR, tady si necháme nas..t na hlavu, pěkně jako správné ovečky. Koho zajímá ten milion důchodců, co příští Velikonoce už svojí Feldu nenatočí a na hřbitov se svíčkou už nepojedou...
Schválně, kdo máte Felicii MPI, co budete dělat? Tankovat polskou Vervu 100 nebo upravovat motor, hadice, vstřikovače? Nebo snad v rámci boje za klima koupíte novější vůz?
[sam559]
(29.11.2023 8:30:32)
Jako cisternář, co závaží Hanou a sever Moravy potvrzuji slova kalašnikova
[Majkl250]
(28.11.2023 8:47:24)
bartoň: Jestli se to vyplatí - bude pak ten benzin o 10% dražší. Jedině si pak ten líh ze zbytků ještě předestilovat:-)
[Jad]
(26.11.2023 17:46:13)
Ještě přemýšlím kupovat normální 95ku , míchat s vodou v nádobce, ze které potom odpustím sajrajt a mám benzín.
Sice trochu pracné, ale taky řešení
[bartoň]
(26.11.2023 17:11:17)
Mám sekačku z Globusu asi 10 let. Stále VERVA. Na podzim dojedu karbec do sucha, na jaře pustím, zatáhnu za špagát a vrčí. Netuším, jak karbec vypadá, nikdy jsem to neměl rozebraný.
[monty]
(26.11.2023 15:34:08)
Stooktan beru i do zahradní techniky v práci. Od té doby nemám problém se starty na jaře. Dříve to bylo pořád něco. Jednou zalepený karburátor, pak zas membrány... Sice se snažím vyjíždět nádrže do prázdna, ale ne vždy jsem poslední, kdo se strojem dělá.
Technik v servisu se děsil a říkal, že stooktan to přece kazí, ale nebyl schopný říct, jak. Každopádně od té doby, co beru stooktan (většinou Verva, domů jen Verva), to do servisu nemuselo. Soused mívá problémy se startem pily po dlouhém stání, mně chytne bez problémů. Stejně tak sekačka po zimě. Soused startuje a dlouho nic. Já třikrát zmáčknu balónek a na první šup.
[longr]
(26.11.2023 11:26:57)
Vyjíždím karby do sucha zastavením benzinu, na zimu přidávám VIF nebo nádrž vyliju (zjara přidám další olej a spálím v křoviňáku) a nechám ji ve vytápěné místnosti. Zjara startuje vše. Japončíka tankuju do plna, když nevím, která jízda bude fakt poslední nebo už nasněží, tak pak v listopadu/prosinci zajedu na benzinku s kanystrem a nádrž doplním.
[jaw250]
(25.11.2023 19:10:36)
S tím přidřením je to relativní.tankuju víceméně na čerpačkách v okolí na jedné jsem přidřel 250 i 350 během týdne, na druhé 250 ani sekačka nechtěla jet a benzín jsem nezapálil...Do 250 - vylitá nádrž - se snažím po poslední jízdě dotankovat doplna, jenže nikdy nevím která jízda je opravdu poslední , s původní nádrží byla poseldní začátkem června...
[nunici]
(25.11.2023 18:15:55)
-: Ses si jistej ze to bylo tim benzinem? Tankoval jsem vsude mozne od 80 do 100 oktanu a nikdy jsem nezadrel. Jak by mohl samotny benzin zpusobit zadreni? Hodne lihu, zabordeleny tak, ze nestihl dotykat nebo jsi to prehnal s acetonem?
[.]
(25.11.2023 18:00:10)
Po té, co mi jednu zimu vyrezla nádrž na 639 a na babettě, následovalo vylití epoxidem. Po té, co natural zhoršil svoje vlastnosti hlavně ohledně skladovatelnosti, to znamená, po krátké době v nádrži ztrácela motorka živost a jakoby lehkost už jezdím jenom vervu. Jednou jsem natankoval optimal a hned v zápětí jsem zadřel. Teď, když mi náhodou dochází benzín a není na blízku verva nebo omv100, tak vezmu jen tolik, abych dojel tam kde vervu mají. A jedu pomaleji. Jo a doporučuju ladit karburátory na vervu a pak na ni jezdit. Má stabilnější kvalitu, bych řekl.
[-]
(25.11.2023 10:20:58)
Od té doby co mě čz 502 přes zimu (září-duben) zmizela půlka sítka v nádrži, na jaře to nešlo nastartovat netekl benzin, zalepenej karbec a nádrž rezavá, tak tam ty sračky už nenechávám. Motorka v teple a suchá garáž v domně. Od te doby jezdim už jen 100 okt benzin primárně verva, po sezoně vyjedu karbec a zbytek vypustím a recykluji v autě a neni problem.
[rikša]
(25.11.2023 8:53:00)
Taky nechávám benzin v nádržích a nastartoval jsem i po třech letech stání motorky v suché garáži. Nevidím v tom problém. U ježděných strojů se dokonce snažím přes zimu mít natankováno doplna.
[chlup]
(24.11.2023 20:27:09)
Proč kacířsky? Pamatuji nedávné časy, kdy to bylo samozřejmostí.
[pračlověk]
(24.11.2023 20:03:04)
Bude to znít asi kacířsky, ale je to pravda, ze se dá nastartovat a jet na Jawě i ČZ po 3 zimách stejný benzín BA 55 s lihem + olej Lavio.Před zimou jen dojet benál z karbce. Nádrž vylitá, poloprázdná.
[holdas]
(24.11.2023 15:27:58)
Je to tak, rozhodně není pravidlem, že se natural nutně po 3 měsících zkazí. Už jsem měl motorky odstavené i 2 roky, jen jsem nafoukal kola, roztlačil to a jel.
[Jad]
(24.11.2023 14:49:50)
Od května mám v kanystru 95 s olejem do pily Stihl HP. O víkendu jsem řezal dříví a není mu nic ani po půl roce. Asi olej obsahuje aditiva. Pila byla v provozu přes hodinu a nevykazovala žádný problém. Do motorek klasika dávám Vervu. I do BMW a to má vše v nádrži jak čerpadlo, hadice, filtr. Karburátory na zimu vyčistím a nechám suché do jara.
[lahvac]
(24.11.2023 11:47:51)
Protože jezdím malo tak beru 100 oktan, líp to pak po měsíci startuje. Před odstavení to chce vždy vyjet karburátor do sucha, jak zůstane v karbeci benzín tak to startuje na houby. Po zimě, ale nepomáhá ani to a musí se vylít co je v nádrží a nalít nový, ale 100 oktan dá 4 měsíce možná 5 mesiců, 95 je nepoužitelný po 3. V��konové je to jedno jede to stejně.
[Auuu neprihlase]
(23.11.2023 15:24:42)
Ad EuroOil:
BA 98 Super Plus obsahuje ETBE
Optimal 95E jak název napovídá obsahuje ethanol
BA 95 Nepravidelně čistý benzín z palivových rezerv, třeba kontrolovat přes jejich appku v telefonu, jsou tam procenta a datum posledního závozu na kompletní pumpu. Narozdíl od nafty které je bez bio k dostání myslím vždy a všude, benzín jenom někdy a co jsem slyšel tak v Čechách vůbec. Bývá na Hané, východní Morava, Slezsko.
Kontroloval jsem to pokusem s rozmísením vody a nepovedlo se takže z toho beru, že tam líh opravdu není.
[Kalasnikov Č175]
(23.11.2023 7:58:28)
A jak je na tom Optimal u Euro Oil? Nafta Optimal by neměla obsahovat bioložky, co ten benzín stejného jména?
[pračlověk]
(22.11.2023 20:11:39)
Na EuroOil jezdím tankovat BA 98 Super Plus, ten dle popisu neobsahuje biosložku, stejně jako nafta, co tam také tankuji. Na zimu tam dám ještě panáka aditiva VIF a musí to být OK.
[JohnyR]
(22.11.2023 20:00:15)
Jen tam v mají chybu, Verva obsahuje ETBE a ne biolíh.
[longr]
(22.11.2023 19:13:25)
Který benzín u Euro Oil (Čepro) je bez bioložky?
[pračlověk]
(22.11.2023 17:59:43)
Hlavně po tom tvrdnou dost hadičky.
Říká se třeba o Feliciích 1,3 že tam bude nějaký problém, ale za pár stovek řešitelný.
Ještě je možné tankovat u Euro Oil. Naštěstí mám jednu kousek od baráku.
[bartoň]
(22.11.2023 17:02:15)
V létě jezdit na tu lihovou sračku a poslední tankování Verva 100.
[Kubas]
(22.11.2023 10:29:51)
U karburátoru 2928 ještě těsnění plovákové komory a taky těsnění ve ventilu sytiče. Plovák je plastový ale když s ním nic neudělal E5, tak s ním nic neudělá ani E10. Nej horší, co se může stát je, když se s motorkou jezdí jen občas a plováková komora stihne vyschnout, pokaždé se tam usadí troška toho nánosu až se nakonec zalepí tryska nebo plovákový ventil. To se mě stalo i na jawě i na japonci. Jimak gumičky drží všude, s těma žádný problém nemám a co se týká membrán, tak vozím náhradní mezi tecničákem a zelenou kartou.
[spec]
(22.11.2023 8:19:33)
Snad jediný gumový díl v Jawí palivové soustavě je gumové kolečko v benzínovém kohoutku. A to bobtná i s normálním benzínem, kvůli nevhodnému materiálu.
Všechny problémy, které způsobuje E10, způsoboval v menším měřítku už E5. Takže nic nového.
[Deadman]
(21.11.2023 17:58:12)
Verva a jiné víceoktanové benzíny už jsou E10 (ovšem s ETBE) dlouho a motorky na V100 jezdí dobře. Ale z toho lihu moc dobrý pocit nemám. Obávám se hlavně u aut s palivovými pumpami, co budou říkat membrány.
[longr]
(21.11.2023 14:29:53)
U Jaw je problém s karburátorem. Usazuje se v něm gel z těch biopaliv a pak pricpe trysky.
[Mates]
(21.11.2023 12:53:12)
U Jawy je to fakt jedno. Jezdím i Vervu v ČZ.
[Čezet-rider]
(21.11.2023 11:37:02)
Aha, já si nevšiml toho E10, když v současnosti je běžný E5... Tak to nevím, jak na to kejvačka jede, nezkoušel jsem.
[Jad]
(21.11.2023 9:32:04)
Pokud jsou ty benzíny v pořádku a nezkažené, je to jedno, jede to na oba. Problém je, že benzín s lihem rychleji degraduje, tvoří usazeniny, způsobuje korozi. Takže ho pokud možno nenechávat dlouho v motorce, co nejezdí.
[Jad]
(21.11.2023 9:27:06)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12