Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 19, poslední: 12.12.2023 6:57:0070945.Informace
Ahoj, čím dobíjíte 6V motobaterii z Jawy? Na osobní automobil používám chytrou nabíječku ctek a jsem spokojený, umí spostu věcí třeba rekondici špatné baterie, udržování baterie klidně pře celou zimu atd. Jen bohužel je jen na 12V. Existuje nějaká chytrá nabíječka v podobném stylu ale i na 6V baterie ?? Popř. co máte osvědčené?
Uďo to nebylo na tebe, já nevím že jsi policajt. [HonzaBK] (12.12.2023 6:57:00)
HonzaBK: Asi jsem divný policajt, já místo obušku používám nabíječku, ale to bude asi tím, že mám baterky v dílně a ne v garáži. Děkuji za radu, když budu dobíjet baterku v garáži, vezmu si obušek :-D [Uďa] (8.12.2023 17:28:07)
Policajti chodí do garáže s obuškem, aby tu baterku mohli dobít!! [HonzaBK] (8.12.2023 7:07:35)
SAM - gratuluju, na otevřené baterky ideální, je to nabíječka s tzv rozptylovým trafem(to je realizováno jhem ze svazku plechu který je vidět mezi cívkami se silnym a slabym dratem ,primárem a sekundárem), které je zdrojem relativně měkého napětí , to se volí vyšší než je napětí plně dobité baterky a vyšší impedance rozptylového trafa nedovolí velký nárůst nabíjecího proudu při hluboce vybité baterce.S tím jak roste napětí na nabíjené baterce klesá nabíjecí proud, ale neklesne na 0 nebo na nějakou zanedbatelnou velikost i při plně nabité baterce(napětí nad 16V)tzv nabíjení podle charakteristiky W.Je to úplně jednoduchá blbuvzdorná konstrukce,nemá žádnou "inteligenci(nic nepozná)",nabíjecí proud je tím větší, čím má baterka menší napětí(čím je víc vybitá) a čím má menší vnitřní odpor(=čím má větší kapacitu).Na ampérmetru vidíš jaký proud do baterky teče a necháš ho působit dokud ty chceš a ne jak si usmyslí nějaká inteligence,na nabíjení hermetických baterek to samozřejmě není -leda bys k tomu připojil ječtě voltmetr a seděl u toho a hlídal napětí. [El Fag] (5.12.2023 19:56:07)
Problém nabíječky z Lidlu je ten, že je konstruovaná výhradně pro nabíjení hermeticky uzavřených akumulátorů, kde je nabíjecí napětí nižsí aby nedošlo k poškození baterie. Tj. maximálně 14,4 V a 7,2 V což vyhovuje gelovým a AMG bateriím. Pro klasické olovněné se zátkami je to však málo. Akumulátor se nabije, ale nikdy na 100%. Pro nabíjení klasických údržbových olověných je potřeba aby napětí při nabíjení stouplo na minimálně 16,2V nebo 8,1V u 6V baterie. Maximálně 16,8V nebo 8,4V. Tedy je potřeba se podívat po starší nabíječce např. https://aukro.cz/retro-nabijecka-auto-moto-6-12v-7048458352 ale to už tu bylo zmíněno. Na konzervační nabíjení 6V klasického akumulátoru pak stačí nějaká co dává lehce pod 7V, rozhodně ne nad 7V. např. https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovaci/al-300-h-tronic-0-3a-dobijecka-pro-6v-12v-baterie.htm [edward] (5.12.2023 17:49:04)
sam559: To, že se nepřiblížíš ani desetině proudu s přebíjením vůbec nesouvisí, to jsou dva samostatné parametry, které nesmíš překračovat (max. napětí, nabíjecí proud) a tahle nabíječka má "limitaci" napětí pouze takovou, že naprázdno dá nějaké napětí spočítané při napájení typicky 220V (samozřejmě s nějakou tolerancí) a baterie napětím "dojede" cca na to napětí naprázdno.. Máš to nějak empiricky vysledované a vyhovuje Ti to, ale jsem postižený tím, že elektrikář jsem, tak se musím ozvat .-) . [Tomas] (5.12.2023 15:59:45)
Ten ampík ukazuje, kolik si baterka bere, ne kolik to dává. Nic nepozná, ale vybitá baterka má odběr, ampéry vyletí nahoru. S tím, jak se baterka dobíjí, bere méně. [longr] (5.12.2023 15:21:04)
Tomas: nejsem elektrikář, ale ta nabíječka má Ampermetr. Pokud zapojím autobaterku, nabíjí nějakýma amperama, pokud připojím traktor baterku, nabíjí automaticky A vyššíma, tzn. čím větší kapacita baterky, čím větší startovací proud nabíjení. Proud postupně klesá, jak stoupá napětí baterky. Podle ampermetru jsem vysledoval, že ani při volbě Silné nabíjení se ani nepřiblížím 1 desetině proudu x kapacity, takže přebíjení nehrozí. [sam559] (5.12.2023 14:54:25)
sam559: Ta nabíječka z odkazu samozřejmě nic nepozná, protože "nemá čím". Je to jednoduchý zdroj napětí s vnitřním odporem - čímž proti ní nic nemám a sám podobné zdroje vedle "inteligentních nabíječek" používám. Jediné úskalí je, že by člověk měl trochu vědět, co dělá, aby náhodou např. nenabíjel na větší napětí než je zdrávo či vyšším proudem. Mimochodem u toho napětí, tyhle staré zdroje jsou konstruované a napočítané na síť 220V, takže dnes dávají na výstupu o něco vyšší napětí, než se kterým bylo počítáno původně, takže nějaké přebíjení reálně hrozí. [Tomas] (5.12.2023 11:53:34)
Už roky používám tovární křemíkový usměrňovač tohoto typu: https://aukro.cz/nabijecka-akumulatoru-stara-pekna-retro-uvnitr-kompletni-a-cista-6990908741
Nabíjím s ním baterky do auta, motorek i do traktoru. Funguje absolutně bez problému, pozná vybitou baterku a dá jí víc A a samozřejmě pozná i kapacitu baterky. Podle stavu nabití postupně klesají Ampery. Už jsem s ním oživil několik úplně vybitých autobaterek, je ale pravda, že nebyly zničené dlouhodobým podpětím - těm už nepomůže ani zázrak. Neměnil bych, jsem spokojen.
[sam559] (5.12.2023 8:27:10)
S lídlovkou nemám dobré zkušenosti, pokud to je připojené dlouho, tak to nějak dobije, ale jak píše Kalasnikov, přepíná se brzo do udržovacího proudu a tak jsem vytáhnul starou trafo nabíječku a je pokoj. Přišlo mi, že Lidlovka nedobila pořádně ani 12V baterii a tak jsem pořídil k max. spokojenosti CTEK MXS 5.0. [Verdom] (3.12.2023 17:01:07)
U té Ultimate Speed lidlovky je problém s nedostatečnou regulací nabíjecího proudu na 6V nabíjení. Dává 0,8A a když napětí nastoupá na 7,3V (po nabití cca poloviny kapacity typické motobaterie přepne do udržovacího režimu s 0,08A, takže dobití zbytku kapacity tak za půl týdne. [Kalasnikov Č175] (3.12.2023 13:59:13)
Na klasické 6V baterie kyselinové mám obyčejnou trafo nabíječku, která dává 6V 0,5A, ta je nejlepší. Ty Lídlácké automaty na 6V moc nefungují. Mám doma i 12V/8Ah baterku a tu taky Lídlovka moc neumí dobít. Ta trafo nabíječka co mám je s přepínáním 6-12V. Lídlovku používám hlavně na autobaterie a baterie AGM [Uďa] (3.12.2023 9:18:29)
K moc vybité baterce připojit paralelně na pár vteřin jakoukoliv baz (zdroj ss napětí) cca 5 až 8V a i Lidlovka to vyhodnotí jako 6V bat a začne nabíjet. Pak "falešnou baterku" odpojit a nabíječka jede pořád dál. Prostě nabíječka při zapnutí vyhodnocuje napětí baterky a je nastavena na nějaké rozpětí pro 6 resp 12V. Ošálí se jiným zdrojem paralelně. Nepozná, že tam je ještě připojena powerbanka nebo 4 tužkové apod., ale rozpozná, že má připojeno cosi "kolem" 6V, tak to tam dává.Analogicky 12V. [dadajan] (2.12.2023 22:30:37)
lidlackou nedoporucuju na 6v baterky jak pisou ostatni nejlepsi je nejaka obyc neinteligentni.
nedavno se to tu resilo,
mne ta lidlacka 6v nebere vubec protoze nemaj 100 kondici ale mam vape a budu na ne jezdit jest x let nez to vzdaj.
[Free] (2.12.2023 22:04:11)
U hodně vybitejch baterií je to jak kdy, mám lidláckou nabíječku někdy si jen tak poblikává je to nějakej rekondiční cyklus třeba hodinu dvě i víc a pak začne naníjet, a někdy ne. [rikša] (2.12.2023 7:56:58)
Pro lem u tzv. chytrých nabíječek může být ten, že když je baterka moc vybitá, tak ji nepozná a vůbec nezačne nabíjet. Mám Bosch C3 a tam umí jak 12, tak 6v. Taky používám nechytrou nabíječku, vyrobenou podle Ábíčka, ta dává 0,4A a 0,8A na hodně vybité baterie [pračlověk] (2.12.2023 7:26:06)
Používám nabíječku z Lidlu. Ultimat speed. Je na 12 a 6V auto/moto. [pmr] (1.12.2023 22:41:34)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 3.5.2024 4:55:47