Příspěvků: 15, poslední: 29.1.2024 19:19:1070984.všechno ostatní
Zdravím, je lepší do motoru používat pod zapalovani a výstupní kolečko gufera jednobrita a nebo jednobrita s prachovkou? A vadí něčemu když se použije jednobrite s prachovkou?
To nebude guferem. Pokud je skutečně nedomazané, tak buď málo oleje ve směsi, přicpaný mazací kanálek v přefuku, otřep na sběrné drážce v klikovce apod. Při čištění rozebraného motoru doporučuju dbát na sražené hrany vrtaných mazacích kanálků a očištěné otřepy mazacích drážek.
[longr]
(29.1.2024 19:19:10)
Připojím se k dotazu:když ložisko u altiku jeví známky nedostatečného mazání(rezavá barva), je chyba v guferu, či někde jinde. Motor jinak běhal normálně.
[Josef]
(29.1.2024 18:25:01)
Teorie praví dávat bez prachovky tam, kde to z obou stran omývá nějaké mazné médium - třebas pod primární kolečko. A s prachovkou tam, kde je z druhé strany jen vzduch - třebas právě k sekundáru. Praxe ale praví, že je to buřt, bo to gufero obvykle lehne na jinčí problém, než vydření břitu prachem ze vzduchu.
Každopádně před montáží simering vymáchat v oleji, hřídel máznout, na nezušlechtěnou hřídel pak vyndávat pružinku, jak pravil longr. A za mne osobně pak na kliku vitonkový.
[Stíví]
(24.1.2024 19:38:43)
Já to spíš myslel tak, že bez maziva by bylo tření mnohem vyšší. To je také jeden z důvodů, proč je dobré gufero nechat nasáknout nebo aspoň před montáží namazat.
[longr]
(24.1.2024 10:33:29)
Grafy platí vždy pro jedno gufero a běh v mazaném stavu. Měří se však na stolici více gufer najednou pro potlačení statistické a systematické chyby.
[-]
(23.1.2024 18:43:58)
Určitě se tření sníží, pokud je mezi břitem a hřídelí olejový film, ale rozhodně se úplně neeliminuje. Kdyby jo, tak by se gufero nikdy neopotřebovalo. Diplomant v té práci graf přebral z SKF, viděl jsem ho i někde u Rubeny a i u prodejců ložisek a těsnění.
[longr]
(23.1.2024 18:25:56)
Tak to ani není možný, tam v tom grafu musí být někde chyba, buď to není na gufera nebo je tam chyba v kusech. Takovou spotřebu energie mít gufero nemůže to by se velice brzo roztavilo.
[rikša]
(23.1.2024 14:54:39)
Tedy ne osy, ale distance :)
[longr]
(22.1.2024 19:00:32)
Proto pokud někdo dává gufera i do kol místo původních prachovek, je rozumné z nich vyndat pružinku, a to kromě tření taky z důvodu omezení vybrušování drážek do povrchově nezušlechtěné osy kola.
[longr]
(22.1.2024 18:59:30)
Uďa: to je odvazne tvrzeni. Zkousel jsi nekdy zatocit klikovkou s gufery a bez ni?
[Bakoun]
(22.1.2024 15:15:52)
Většinou používám gufera s prachovkou, vydrží déle a když je správně usazená klika, tak gufero neubere ani watt
[Uďa]
(21.1.2024 10:22:11)
Bez prachovky stačí. Pod zapalko určitě bez prachovky, pod kolečko to neškodí, ale u kozích dechů dávat vše bez prachovky, každý třením ztracený watt se tam počítá :)
[longr]
(19.1.2024 19:34:00)
Podle mě stačí klasika bez prachovky.
[Čezet-rider]
(19.1.2024 12:16:16)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,188 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12