Příspěvků: 23, poslední: 9.2.2024 1:13:5970993.Informace
Ahoj, lze použít na proplach převodovky u Jawky olej M6AD(mám nadbytek), aby potom neklouzala spojka nebo tak něco?
Přesně tak pánové, a taky to v souladu s mužiky vystihuje požadavky Jawího motoru na čistotu převodovky a převodový olej:-)
[Jad]
(9.2.2024 1:13:59)
Jad> To měl pravdu, s Jawou ani ČZ jsem od půlení do půlení motoru nikdy nenajel tolik, aby ten olej bylo potřeba vyměnit mezitím. Vždy se tam něco posere dřív, než se ušpiní olej.
[Deadman]
(7.2.2024 10:41:38)
Jad: bodejť, strejc měl recht. Olej v Jawě se vyměňuje sám a uživatel jenom dolejvá, aby tam něco bylo.
[ladis]
(7.2.2024 9:39:55)
To byl moudrý strejda. Nechtěl, abys tam náhodou nalil něco, co tam nepatří :P
[longr]
(6.2.2024 20:24:42)
Pro obdobné případy nemusíme chodit až do sovětských zemí, mám podobnou zkušenost z jihočeské vesnice. Když jsem se jako děcko začínal zajímat o motorky, ptal jsem se nějakého strejce, jak se vyměňuje v Jawě převodový olej. Odpovědí mi bylo, že ten se nikdy nevyměňuje:-)
[Jad]
(6.2.2024 14:41:56)
Někde mám ruský návod k 350/638 a výrobce tam doporučuje do předních vidlí, do benzínu i do převodovky jedno jediné "maslo motornoe", tedy motorák specifikace na úrovni M6A. Nebudu se přít, že je to účelové zjednodušení pro sovětský trh, kde byli na vsi rádi, že mají aspoň nějaký olej, ani o tom, že jsou moderní lepší oleje. V případě Jawy minimálně pro mix do benzínu, ale nikdy jsem od žádného azbuka od Ukrajiny po Vladivostok neslyšel stesky na přeovodvku Jawy. Takže je jí to asi celkem jedno a zbytečně bych si s tím hlavu nedělal. K tématu samotnému, na případný proplach (když je důvod) se mi osvědčila obyčejná nafta.
[pavelEC300]
(6.2.2024 8:13:52)
Do Jawy předepsali převoďák, protože jednak nic moc jinýho nebylo a taky krom mokré spojky se s ním mazala přes kolínko kyvka a únikem přes filc krom tyčky spojky i řetěz. Takový předvoj scottoileru. ;-) Nedává moc smysl tam lít něco extra. Pokud se přejde po převoďáku na olej na mokré spojky (třeba u rejží oblíbený Motul 5100) tak to často začne prokluzovat, jednak proto, že změna specifikace v nacucaných lamelách jiným olejem může zlobit a chce to nechat ohřát a promixovat a pak ten olej s lepší mazací schopností pro převody může u slabších pružin spojky prokluzovat a chce to buď přeštelovat, vyměnit pružiny a nebo tam lít to, co tam předepsala Jawa a neřešit. Maximálně hlídat hladinu a interval výměny.
[Verdom]
(6.2.2024 7:06:05)
Mně se předloni povedl hezký kiks. Chtěl jsem si vylepšit chod převodovky, tak jsem použil nějaký slušný motorák určený pro mokré spojky. Pak mi začala za studena klouzat spojka. Vylil jsem to a pokorně downgrejdoval zpět na PP80. Tak nevím, co jsem udělal špatně...
[Banjokid]
(5.2.2024 7:46:12)
Ok. Pak je vše v pořádku. Lejte tam PP :)
[Jakub PB]
(2.2.2024 19:55:33)
Citácia, ak stránky skončia:
Madit PP 90 prevodový olej. Vhodný pre použitie v letnom období. Je vhodný na mazanie mechanických prevodoviek, na mazanie synchronizovaných manuálnych spínačov, na mazanie spojok, niektorých diferenciálov a náprav podľa predpisu výrobcu. Môže byť použitý na mazanie vo všetkých zariadeniach, kde je odporúčaný olej API GL-4 viskozitnej triedy SAE 90. Je hustejší ako PP 80 preto je vhodnejší v letnom období. Prevodový olej Madit PP 90 poskytuje adekvátne EP vlastnosti a je vhodný na mazanie mechanických prevodoviek, synchronizovaných manuálnych spínačov, spojok, niektorých diferenciálov a náprav podľa predpisu výrobcu. Madit PP 90 môže byť použitý na mazanie vo všetkých zariadeniach, kde je odporúčaný prevodový olej API GL-4, viskozitnej triedy SAE 90.
eni Multitech THT 80W/15W-30 20L
API GL-4.....
eni Multitech THT je univerzální mazivo pro zemědělské traktory. Se svými specifickými vlastnostmi je vhodné pro použití v převodovkách, hydraulických systémech, mokrých spojkách a brzdách, koncových náhonech a pomocných převodovkách.
VLASTNOSTI A VÝKON:
.........
• Kombinace přísad proti přilepování a odpovídající olejnatost poskytuje požadované charakteristiky tření ke snížení vibrací a prokluzování u mokrých brzd, čímž se zabrání přehřátí, rychlému opotřebení
a pískání........
[passion]
(2.2.2024 19:38:06)
PP je GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody.
Prosím o odkaz kde je konkrétně přímo výrobcem napsáno, že je vhodný na mokrou spojku.
Tento olej je třeba vhodný : https://www.oleje-shop.cz/motorove-oleje-1/moto-a-lode/4t/mogul-moto-4t-10w-40-1l.html
V podstatě všechny motocyklové motorové oleje pro společné mazání převod + spojka.
Cenově rozdíl 30Kč.
Samozřejmě at si tam každý naleje co uzná za vhodné.
[Jakub PB]
(2.2.2024 18:53:20)
Len som chcel vyjadriť môj názor, že M6 by som to určite nepreplachoval, aj keď by som ho mal doma zadarmo za sud. Keď už preplach, tak byt som tých pár korún investoval do PP.
[passion]
(2.2.2024 18:32:57)
Výrobca PP uvádza, že je vhodný aj pre spojky. Aj pri niektorých popisoch GL-4, čo PP je sa uvádza, že je vhodný pre spojky.
Čo o M6 silne pochybujem. Ale nehľadal som to.
Osobne dávam každú jar do svojej 638 niečo od castrolu. Tie tri-štyri eurá navyše ma nezabijú. Rozdiel oproti PP som subjektívne žiadny nepostrehol. Len pre môj lepší vnútorný pocit.
[passion]
(2.2.2024 18:30:34)
V 639 mám teď 75w80 pro šestikvalty škoda. Paráda.
[-]
(2.2.2024 15:30:17)
Je to trochu podobné, jako s M6A. Proč používat do benzínu kvalitnější olej, když do kývačky stačí obyčejný nejlacinnější motorák. Sice se pak musí dělat dekarbonizace, ale když ho výrobce předepsal... Teoreticky není důvod dávat lepší olej, ale když se chce, tak proč ne? Já mám v 350 kývačce 75W90 (není pro mokré spojky) a převodovka i spojka chodí skoro jak automat, to s PP 80 nebo 90 nebylo, i když fungovala i tak celkem dobře. Negativum je, že se řídký olej víc tlačí ven.
[longr]
(2.2.2024 11:56:26)
Jakub PB: Proč shánět drahý převoďák pro mokrou spojku, když pp80, pp90 a jejich náhrady fungují bez problému?
[Honza (Js)]
(1.2.2024 18:15:22)
PP80 a PP90 není určen pro mokrou spojku.
To, že ho výrobce předepsal, bylo poplatné době výroby, nebyl na trhu olej pro mokrou spojku.
Dnes není problém koupit olej určený přímo pro mokrou spojku.
[Jakub PB]
(31.1.2024 20:13:07)
Prečo tam liať niečo, čo tam nepatrí? Liter PP80 PP90 stojí u vás menej ako krabička cigariet. To ako fakt?
[passion]
(30.1.2024 22:53:32)
Chce to vypouštět, když je pořádně prohřátý motor, ujet před vypouštěním alespoň 20 km a dobrá věc je i používat výpustný šroub s kadmiovym magnetem od Jawatechu.
[Me2T]
(30.1.2024 20:40:47)
Já bch se toho na proplach nebál, ale ono stačí motorku před výměnou dostatečně projet, ať se olej zahřeje a promíchá.
[longr]
(30.1.2024 12:23:03)
Proč chceš dělat proplach převodovky? Stejně všechno nevypustíš, to už je efektivnější sundat víko a usazeniny vymýt třeba štetečkem namočeným v benzínu.
[PB]
(30.1.2024 9:12:30)
Nač proplachovat převodovku? Zrovna obyč motorák bych na spojku neriskoval. Pokud měníš olej pravidelně, není důvod proplachovat, stačí olej vypouštět za tepla
[Marlboro]
(30.1.2024 6:59:46)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16