Tato stránka vyžaduje
JavaScript
, bez zapnutého JavaScriptu nelze vkládat data.
Auto
Návštěvnost:
4155753
Online: 3127
Přihlášených: 0
Nová registrace
home
oblíbené
poradna
diskuse
burza
srazy
cestování
modely
historie
technika
galerie
uživatelé
motorky
vzkazy
odkazy
Nový příspěvek
All
radusko00
longr
Michi
Hlade
Ota
Jozef
Michal
radusko00
monty
Mates
longr
kriz
Bakoun
Bakoun
Mates
Milos634
Jad
Bakoun
Čezet-rider
Michal
longr
Čezet-rider
559ka
Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Předstih 3,2 či 4mm??
[radusko00]
(3.3.2024 21:35:27)
Příspěvků:
22
, poslední:
12.3.2024 12:23:50
71038.
všechno ostatní
Zdravím vás ,môžte peispieť z vlasnéj skúsenosti!?
Mam predzapal na 350/360 z 1969 nastavený na3,2mm(...nastavil som s indigátorom,a je tam Vape?ale nedá viac ako Kilo!
Moto štartuje v pohode...pred tým som mal 3,5mm a zdá sa mi,že vtedy bola živšia...viac sa brala!
...je mi jasné,že Jawa nie je ,,jadrová Fyzika" ,ale poteší ,,viac hláv=viac kapusty!
Dík za názory.
Než bych řešil úpravy kvůli lícování kliky, nechám si kliku udělat tam, kde je slisovaná přesně. Zatím nebyl na ničem problém. Pokud byste měli blbě slisovanou kliku, tak to reklamujete, ne?
[longr]
(12.3.2024 12:23:50)
Ota: Souhlas, přesně z tohoto důvodu jsem u kladívek zůstal.
[Michi]
(11.3.2024 23:22:27)
taky bych hledal problém tam co Ota, VAPE je potřeba seřizovat stroboskopem pro každej válec zvlášť, někdy přibrousit palce a přizpůsobit to slisování kliky.
[Hlade]
(11.3.2024 11:31:36)
Daleko důležitější, než nějaká desetinka u předstihu, je fakt, že VAPE pálí přesně po 180°, takže oba dva válce mají naprosto stejný předstih. Problém je, když není klika slisovaná přesně po 180°, pak to s VAPE pojede hůř, než s kladívkama, protože na kladívkách to doladíš.
[Ota]
(11.3.2024 11:28:40)
👍👍👍👍
[Jozef]
(10.3.2024 11:16:27)
2 monty :
kdyby tu byl smajlík "palec nahoru" tak jen kliknu
takhle jsem jen velmi potěšen !
[Michal]
(8.3.2024 22:57:23)
...aha,d8k za info ...že by to bolo fakt dáke,,placebo"?!
[radusko00]
(7.3.2024 23:46:22)
Jen detail z praxe.
KUBA Z NEVE zkoušel na brzdě u Jawy350 předstih od asi 3mm do 8 mm.
A nenaměřil rozdíl. Tak asi tak nějak to je s předstihem u Kejvačky.
[monty]
(7.3.2024 22:25:35)
U 4T s řídící jednotkou je ro neco jinyho. U 2T aby člověk dolaďoval podle toho co natankuje.
[Mates]
(7.3.2024 12:16:19)
Mně fabia 1.4 MPI AQW ba+lpg jezdí stejně dobře na plyn i Verva 100. Když jsem tankoval 95, tak to na plyn jezdilo v některých režimech o trošku líp.
1.4 59 kW ale stooktan pozná. Tankuju Vervu. Když se jede na 95, tak je to líné, musí se to víc točit a mám pocit, jako bych jel s vlekem. Na stooktan je to prostě živější. Poznala to i přítelkyně, aniž bych jí to říkal. Jela s obsazeným autem, natankovala od rezervy pár litrů 95 a auto nechtělo jet. Pak dotankovala do plna stovku a za chvíli auto ožilo. Proto tvrdím, že i starší, ekologií méně ořezaná a výkonově slabší auta v některých režimech umí využít lepší benzín. Když znáš v malém spřežení každého koně jménem, tak snáz poznáš, že se ti nějaký fláká.
[longr]
(7.3.2024 9:59:45)
Je zajímavé, že Š-Felicia na Natural 98 je podstatně živější, než na Efecta 100 z Orleanu. Na 100 je to lemra.
[kriz]
(6.3.2024 13:14:10)
A 2T je hlavne o vyfuku, zmensovanim predstihu v otackach menis parametry vyfuk. vln (napr. teplotu).
[Bakoun]
(5.3.2024 13:17:05)
Milos634: nehledej u dvoutaktu "logiku", ten ma svoje pravidla :)
[Bakoun]
(5.3.2024 13:12:22)
Další brzdou muze byt benzin.Za hranicema jedou jawy jak na drogach.... Hlavne bacha na ty hranice s ČR ,tam to bude špatný.
[Mates]
(5.3.2024 10:08:57)
Bakoun - veľmi zaujímavé grafy, aj keď to ide proti logike že v otáčkach potrebuje motor dlhší čas na zapálenie a prehorenie.
Čo sa ale reálne deje v motore, môže vyzera úplne inak :D
[Milos634]
(4.3.2024 23:02:52)
Zas na druhou stranu, na kolik se dá taková panelka vytočit? To bude +/- ještě v pásmu, kdy optimální předstih s otáčkama roste.
[Jad]
(4.3.2024 22:35:30)
Michal: Nemas tak uplne pravdu. Uz jsem to sem daval tolikrat, ze sem jen nahazim grafy:
https://www.12
5ccsportsbikes
.com/threads/i
gnition-timing
.103178/
http://tzr4dl.com/basic-ignition-curve-setup.html
https://www.mi
toclub.com/ima
ges/articoli/c
entraline/Anti
cipo_centralin
e_e_ideale.png
http://pure2st
rokespirit.net
/archive2/loca
lhost/phpBB3/v
iewtopic2950.h
tml?p=1229&sid
=e70d949f01682
c1f385d8a588fa
9673e
[Bakoun]
(4.3.2024 22:17:29)
[Michal]: To je pouze teorie. Větší předstih neznamená lepší pro střední pásmo otáček. A větší předstih znamená i větší kopání při startu u 2T jednoválce.
[Čezet-rider]
(4.3.2024 21:44:11)
troufám si tvrdit, že je tomu naopak
čím větší předstih, tím líp ve vysokých otáčkách
a tím hůř na volnoběh...
[Michal]
(4.3.2024 20:49:56)
Když se ti zdá, že jezdila líp s 3,5 mm než s 3,2 mm, nech 3,5. Jako placebo to bude fajn :)
Panelka s motorem v pořádku musí dát po zajetí hravě přes kilo. Pokud ne, někde sedí žába na prameni. Jawa není raketoplán a Dočkalova příručka nejsou skripta jaderné fyziky.
[longr]
(4.3.2024 10:33:24)
"nedá viac ako kilo"... Už zase? :D
Předstih bude +- jedno, nicméně čím menší předstih, tím lépe pojede ve vyšších otáčkách:
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=55531
[Čezet-rider]
(3.3.2024 22:44:22)
Když budeme řešit extrémy, tak teoreticky vzato vytváří Vape větší odpor pro motor, nežli originál 45W kladívka :).
Prakticky vzato si ale myslím že není problém zkusit předstih 3,5 a následně to s jistotou vyvrátit či potvrdit.
Tak jako tak si myslím že 3 desetiny nebudou takový rozdíl. Spíš bych si zkusil pohrát s karbcem, nebo popřemýšlet co dalšího se změnilo od předchozího stavu.
Ve finále bych ale vliv Vape taky neopomíjel. Sice s předchodem na Vape nemám zkušenosti (co jsem dával Vape, tak vždy na "šrot" před prvním zprovozněním), ale u 559 jsem vyměnil půovdní 45W zapalování za 75W z 634 a je znát že na volnoběh se nedostanu na tak nízké otáčky, bez chcípání motoru. Maximálku jsem před změnou nezkoušel.
[559ka]
(3.3.2024 22:16:52)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12