Příspěvků: 33, poslední: 14.3.2024 12:23:1171040.Veteráni
V neděli jsem byl u známého (nepohybuje se okolo veteránů) a ten mi řekl že pokud půjdu se svou Jawou 353 která má origo doklady na STK tak ŮDAJNĚ bude převedená na Véčka ? Hledal jsem kolem toho na netu a nic jsem nenašel - je na tom něco pravdy ? Díky -
Tomáš: Ale potřebuje, je to v zákoně. Může to zkusit, jakože zkouší více věcí jestli se oběť nenechá ošidit, ale pokud se ozveš, musí plnit normálně.
Když mi nabourali Jawu, také si likvidátor nafotil rozměry gum, které v té době ani jedna nesouhlasila s TP. A pak všechnu škodu bez keců proplatili a ani nezkusili nic krátit.
[Deadman]
(14.3.2024 12:23:11)
Povídačky. Pojišťovna žádnou příčinnou souvislost pro krácení plnění nepotřebuje. Při nedávné nehodě v autě, přestože jsem byl poškozený a vozidlo při nehodě stálo, technika pojišťovny velmi zajímaly rozměry gum a hloubka dezénu a vše pečlivě fotil.
[Tomáš S.]
(14.3.2024 12:11:17)
longr: aby mohla pojišťovna krátit pojistné plnění musela by být příčinná souvislost mezi vadou vozidla a pojistnou událostí - ptal jsem se v pojišťovně jak by tohle řešili, když bych měl na motorce kde má být pneu s rychlostním indexem W gumu s indexem H. Na STK by s tím byl problém
[maspe]
(13.3.2024 14:20:11)
nunici: a dělá se vůbec 15"? :-)
[Banjokid]
(11.3.2024 7:21:24)
Mám va panelce ve nelkém TP vzadu alternativně 3,5 x 15"
[nunici]
(8.3.2024 21:13:12)
Musí tam být příčinná souvislost s nehodou, aby pojišťovna mohla krátit plnění. Úřednické kurvy z MD to chtěly vyhodit z novely zákona na podzim, ale díky mediálnímu ohlasu a aktivitě lidí to poslanci do zákona vrátili pozměňovacím návrhem. V původním znění by pojišťovna mohla krátit plnění i kvůli prasklému čelnímu sklu, barvě nesouhlasící s TP atd.
[Deadman]
(7.3.2024 13:13:06)
To, aby seděly rozměry pneu s TP není jen kvůli STK, ale hlavně kvůli pojišťovně. Když se ti náhodou něco stane, mohli by třeba odmítat plnit pojistku, protože ti nesedí rozměr pneu. Nikdy nevíš, na koho narazíš. Jeden papír z Jawy a máš vystaráno. Jen pamatuj, že změna rozměrů pneu už je změna v TP, na úřadě ti "zruší" velký techničák, tak si jej neopomeň vyžádat jako historický artefakt :)
[longr]
(7.3.2024 12:33:29)
Stáří pneu jako takové vyhláška nijak neřeší, stav ano:
Závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky (např. v oblasti patky, boku, ramene, běhounu, obnažení kordu kostry, oddělování protektoru, vytrhávání pryže od běhounu, vy boulení, vznik obvodových trhlin).
[Kalasnikov Č175]
(7.3.2024 7:43:20)
a není jednodušší to co je napsáno níže, napsat do Jawy p. Kraftovi a nechat si pobolit tu užší na předek?
[HonzaBK]
(7.3.2024 7:01:01)
Asi to napřed prubnu tam zajen na gumách co tam teď jsou - čísla sedí obě 3,25. ALE jsou to ještě starý Barumky a tak nevím jak se na to bude technik tvářit. Minule jsem měl dost problém když jsem tam dojel s Vigorem kde byli 4 roky starý gumy Haidenau a borec měl plno keců okolo toho že jsou na boku mikroprasklinky. Po příslibu že to hned napravím a dám jiné jsem nakonec prošel. Zajel jsem hned do pneuservisu na domluvu co tam v daném rozměru dát a borec jen kroutil hlavou o co jim na STKáčku šlo že je to normální a v pohodě.Stejně jsem ty gumy po roce vymněnil ALE z jinýho důvodu. Pokud bych neprošel tak se budu snažit poptat přímo u nich na to jestli by to vadilo kdyby na předku bylo číslo 3,00 ? Díky za reakce -
[skvarek]
(7.3.2024 6:09:37)
Mchal: V podstatě jo. Ale za to čtvrtstoletí, co chodím s motorkama na STK, jsem kdekoliv zaznamenal nejvíc keců právě na rozměry pneumatik. Jak je někde na stroji napsané číslo, co nesedí s TP, je to vždycky problém.
[Jad]
(7.3.2024 0:05:36)
To opravdu záleží na technikovi, kterému zrovna přijdeš na řadu.
U jednoho projde skoro cokoliv, když je to zajímavý stroj, jiný tě vyhodí za jakoukoliv formalitu. A rozměr pneu nesouhlasící s údaji v TP je důvodem k TK na 30 dní.
[Deadman]
(6.3.2024 22:46:32)
pánové, nevím kam na ty technické jezdíte, ale musím konstatovat, že STK s mou kývačkou ( nebo jiným "veteránem" ) probíhá podstatně jinak než s manželky OCT 3
v podstatě se sejde skoro celé osazenstvo linky, zavzpomíná se jaké to bylo ( a jak je dnes Varadero nebo Afrika ku*va o něčem jiném )
no tak nám to rozsviť, ukaž žárovky a lékárničku, olej ti z toho nekape, číslo rámu máš pěkně čitelný...
jen na okraj, ano STK Bohdalec to není
[Michal]
(6.3.2024 22:07:20)
Jj jde o to, co je v technicaku. Třeba ale u kamarádovi 353 má ještě původní techničák, ve kterém je u předního kola předtištěn rozměr 3,25 x 16, ale to 25 je škrtnuté tužkou už z fabriky a v originálním návodu k obsluze k moto je na předním kole osaná 3,00 x 16. Na STK to posledních 20 let nikdo neřešil, tak vlastně ani nevím, jaký rozměr je u této psaný v registru. U jiných moto, které mají nový formát technického průkazu (a tudíž jeho zabavení není tak bolestivé) se všichni v naší moto partě snažíme jít cestou zapsání všech možných kombinací pneumatik skrze povolení od výrobce motorky.
[Prohorovka]
(6.3.2024 21:39:37)
Co máš v technyčaku rozhoduje.Mě malém vyhodili z STK je to dlouho ale v techničáku 3.00 na moto 3.25 měl keci ale dal mi to.Koupil jsem Heidenau 3.00 lepší jak Mitas a STK není problém.
[Viktor 559]
(6.3.2024 21:20:03)
Pokud tam bude jiný rozměr než v TP, tak neprojdeš.
Taky mám na 350/354 z roku 1960 obě pneumatiky 3,25.
[pračlověk]
(6.3.2024 19:56:37)
Když teda budu mít na předku 3,00 tak tak STKáčkem neprojdů ? Díky -
[skvarek]
(6.3.2024 19:03:25)
Prohorovka: Vim, ze to jde, ale nebylo potreba. Ale vim, ze nektere pneu na predek dostat je problem i kdyz rozmer sedi.
[Verdom]
(6.3.2024 18:55:49)
Verdom, napiš do Jawy a nech si povolit 3,00
[Prohorovka]
(6.3.2024 17:20:48)
skvarek: Pokud je kolo scentrovany jak ma a ve vidlich neni k jedny strane, tak by se melo vejit. Mam 3,25 v technicaku a s jinym rozmerem me z STK vyhodi na prvni dobrou. To ze mas u 353 motor 559 poznaji jen "znalci" ale cisla tam umi kazdej. ;-)
[Verdom]
(6.3.2024 15:48:38)
U mě byla Heidenau 3,25 na předku jen tak tak, stačí mírně vyosený nebo deformovaný blatník a drhne. I Heidenau 3,25 je širší než Barum 3,25 původní výroby. Za mě na předek 3,00
[Prohorovka]
(6.3.2024 13:52:15)
Díky chlapi - na ty Heidenau jsem se taky díval a přišli mi že by to mohlo být ono. Na zadek tedy 3,25 a pak teda nevím jestli na předek dát to stejný nebo raději tu 3,00. Pro Verdom - píšeš že máš na předku 3,25 - je to taky 353 a nedělá ti to problémy ? Díky -
[skvarek]
(6.3.2024 13:22:11)
Indické Mitas jsou širší než česká výroba. Když dáš na zadek 353 širokou 3,25 indické výroby, tak to bude skoro stejně široké jako 3,5 české výroby. A indickou 3,25, když dáš na přední kolo, tak budeš rád, že se ti tam vejde.
[kriz]
(6.3.2024 13:09:51)
A ještě jedna věc, ta 3,00 ve předu není můj výmysl, Jawa je dávala na 353 a 354 od roku 1960 sériově a v Jaké to normálně povolují i na starší ročníky. Šířkou je Heidenau k 33 3,00 x 16 někde mezi původnímu Barumkama 3,00 a 3,25
[Prohorovka]
(6.3.2024 8:54:54)
Dnešní pneu jsou o něco širší, než staré Barum či Mitas české výroby. Proto na zadku určitě zůstaň u 3,25. Dopředu se někdy současné pneu 3,25 nevlezou, proto raději dávám 3,00. Beru pneu Heidenau K33
[Prohorovka]
(6.3.2024 8:51:17)
Ahoj - mně se to taky moc nezdálo ALE každopádně jsem rád že to tak není a díky za uklidnění. U toho orogo TP mám trochu obavu z toho že rozměr pneu mám na obou kolech 3,25 - pláště budu muset dát nové a chtěl jsem na zadek dát 3,50 tak jestli nebude problém ? Jaké doporučujete pneu v tomto rozměru - díky
[skvarek]
(6.3.2024 8:21:50)
Tady někdo snědl vtipnou kaši, alespoň je tady nějaká diskuze v mrtvé sezoně.
[HonzaBK]
(6.3.2024 7:01:55)
hoax!
[Boco]
(6.3.2024 0:50:29)
Jak by to na STK asi udělali? STK není registr vozidel.
Na STK si tvůj origo TP vyfotěj a fotky pošlou úředníkům na registr vozidel, aby si do online systému doplnili chybějící a chybné údaje, co vznikly masově při zmatlané digitalizaci.
[Deadman]
(5.3.2024 21:47:47)
Blábol, není to pravda.
[Mates]
(5.3.2024 21:03:43)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,234 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12