Příspěvků: 8, poslední: 29.4.2024 17:12:0172087.Informace
Dobrý den.
Koupil jsem nový spojkový koš i pastorek na kliku.
Pastorek na čepu zalapován a sedí celou plochou kuželu.
Spojkový koš se na pouzdře volně točí a nikde nedrhne.
Musím ho ale ještě podložit přidáním podložky o 1.5 mm abych měl zuby spojkového koše a pastorku v zákrytu.
Mohu použít nekalenou podložku z broušeného plechu pokud ji vložím mezi ložisko a kalenou podložku ?
Díky za odpověď
Tak jsem to přeměřil ještě jednou a důkladně.
Je to novým kolečkem ,takže brousit.
Starej koš i kolečko přejel šmirglem abych odstranil případnej bordel a vymačkaný groty z boku zubů.
Víc dotáhl koš i kolečko ale ne natvrdo a ejhle mezera se smrskla na 0.8 mm.
Na novém kolečku a novém koši ten rozdíl 1.5 mm zůstal.
[Cholerix]
(29.4.2024 17:12:01)
V kolečku může být jinak (mělčeji) obrobená kuželová díra. Kdybys sehnal jiné kolo, můžeš to zkusit porovnat. Ale je dost možné, že je to jinak obrobeným čepem. To by šlo porovnat taky.
[longr]
(29.4.2024 11:49:37)
NO_-_name: To je taky řešení, nějaké doporučení?
Já nevím kde a nikoho kvalitního neznám a spoléhat se na náhodu nemůžu.
Přelisovat do toho se mi moc nechce neboť je klika udělaná dobře a už je v kartrech.
I když čepy jsou trochu utopený a to hlubší zalisování by ten rozdíl možná pobralo.
Ale na druhou stranu si zase nejsem jistej jestli to nemůže mít vliv na kvalitu a výdrž klikovky. Viz foto v datech.
[Cholerix]
(28.4.2024 21:24:05)
Nebo nechat přebrousit kuželovou díru v kolečku, aby si sedlo víc do hloubky :-P
[No_-_name]
(28.4.2024 19:12:40)
Boco ano čepy jsou nové.
Ale protože kužel na čepu klikovky s kuželem pastorku vůči sobě sedí a klikovka je vyvážená nechce se mi nechávat přelisovat čep jen kvůli posunu o 1,5 mm.
Možná by to vyřešila nová hřídel nebo upravená převodovka 634, ale nevím jak je tam dlouhá hřídel vůči originálu.
[Cholerix]
(28.4.2024 18:15:48)
Toto je klasika, ja tiež na všetkých motoroch čo som v poslednej dobe robil som mal to isté. Tipujem že je to hlavne kvôli novým čapom na klukovke..tak ako to popisujes to presne robím aj ja.
[Boco]
(28.4.2024 5:59:16)
Marlboro . Toho jsem si vědom.
Ten rozdíl 1.5 mm dělala i stará sestava.
Hřídele původní sice opotřebované ale použitelné, do budoucna plánuji koupit upravenou převodovku 634 pro 559.
Všechno jsem důkladně měřil a výsledky jsou tyto:
Vnitřní (původní) unašeč má tlouštku cca 10 mm i se zajišťovací podložkou, drážkování v celé tloušťce unašeče.
Drážkování hřídele bez přidané podložky pro unašeč 7 mm.
Drážkování hřídele s přidanou podložkou pro unašeč 5,5 mm.
V obou případech se matka spojkového koše zašroubuje celá a ještě z matky koukají 3 mm závitu.
Vše zlehka staženo i se zajišťovací podložkou.
Proto si nejsem jistej jestli to drážkování těch 5,5 mm bude dostačující.
[Cholerix]
(26.4.2024 16:19:56)
Nevím jak dneska, ale dřív se daly sehnat kalený podložky v několika tloušťkách. Nicméně pokud to uděláš jak popisuješ, tak to, že nebude kalená vadit nebude, pač se to celý stáhne a bude točit společně. Horší je, že čím víc budeš spojkový koš podkládat, tím míň "tisícihranu" ti zbyde pro vnitřní unašeč, jak se celá soustava bude posouvat ven
[Marlboro]
(26.4.2024 9:18:32)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,047 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12