Příspěvků: 33, poslední: 9.5.2024 17:56:4972091.všechno ostatní
Zdravím, jak a čím mažete řetěz sekundární na kývačce,panelce ? Podle knížky se má po 3000 km vyndat a položit do tuku na nějakou dobu.
Plánuji si koupit nějaký sprej na řetězy. Napínat ho musím skoro po každé jízdě.
Díky za odpovědi.
Tak oni to tam píšou, moje chyba :)
Teoreticky by to tam jít mělo, buď bude kolo víc vzadu v napínákách, nebo se holt bude muset zkrátit. Jistota to je každopádně vždy zkrátit dle původního řetězu (ne na vzdálenost, ale na počet článků. Původní bývá vytahaný třeba na vzdálenost 2 článků)
[559ka]
(9.5.2024 17:56:49)
To netuším, nevím z hlavy kolik má mít 559. Já vždy koupím celý a zkrátím dle potřeby. Stačí na to flexa nebo klasická stolní bruska.
[559ka]
(9.5.2024 17:53:33)
Mohl bych poprosit o odkaz na bezkroužkový řetěz ČZ 428 Professional ?
Všude jsem našel O-kroužkový
[DavidČZ]
(8.5.2024 12:02:36)
Ještě pro jistotu upřesním. Ověřený mám 428 ČZ Profesional. O-kroužkový vyzkoušený nemám na žádném stroji.
[559ka]
(7.5.2024 0:50:42)
DavidČZ: Mám ověřený kryt na 250 panelku a 634. Kulatou ČZ nepotvrdím, ale myslím si že by problém být neměl. Mám za to že to je s panelkou dost podobné. A zvlášť když se to vleze do krtu sekundárního kolečka na 634. Články jsou oproti klasice o kousek širší, ale na výšku by měly být snad stejné. Na 100% to ale nepotvrdím.
[559ka]
(7.5.2024 0:49:18)
559ka: a vejde se do krytu na kulatou ČZ ?
[DavidČZ]
(6.5.2024 9:58:39)
Moje zkušenost s řetězy na Jawách je taková, že obyčejný ČZ favorit na 125 Dandy jsem musel dotahovat taky pořád. (Dotahoval jsem ho na předepsanou vůli). Po první sezóně jsem dal ČZ Profesional (zlatá verze favoritu) a ten už jsem dotahovat nemusel. Takže ho teď mám na všech Jawách od 250 po 350 a bez problému. Kdyby se mi chtělo experimentovat tak radši zvolím o-kroužkový, ale ten nevím jestli by se vlezl do origo krytů.
[559ka]
(5.5.2024 19:22:06)
Já ty gumy vedení s nýty do krytu mám doma už koupený.Až to budu mít rozdělaný,tak to vyměním.
[DavidČZ]
(5.5.2024 18:23:15)
Tak možná opravit kryt? Narovnat, dát nový gumičky, cokoliv.
Ale řešit chrastění napnutím řetězu, to asi nebude ideální řešení....
Řětěz má napnutí(volnost jistou) popsaný v návodu k motorce. Pokud při správným napnutí stále rachotí ,bude prostě chyba v krytu, ne v řetězu.
[monty]
(5.5.2024 11:40:11)
Já to napínám pořád,protože řetěz začne chrastit o kryt na řetěz.
[DavidČZ]
(4.5.2024 11:27:33)
Souhlasím s Matesem,řetěz máš příliš napnutý a při propružení na nerovnosti nebo jízdě ve dvou se napne na krev-tím vznikají extrémní síly na ložiska a řetěz a ten se nerovnoměrně vytáhne,pokud vytažené místo řetězu přijde na rozetu vyjíždí směrem k vrcholu zubů a tím se řetěz "natáhne".Pokud z vidlice uvolníš tlumiče abys jí mohl neomezeně kývat, musí být i v nejzazší pozici rozety řetěz mírně volný a kolem musí jít lehce otáčet.6,5koně 453 ti řetěz hned tak nevytáhne.
[El Fag]
(3.5.2024 13:57:54)
Ja myslim že řetěz moc napinas.Retez napinej na motorce shozeny ze stojanu a zatizeny člověkem.Musi mit vuli i pri velkym propruzeni. Pokud ne, koledujes si o smrt ložiska,nebo uložení v karteru.
[Mates]
(1.5.2024 12:54:40)
Čezet-rider: řetěz je zapouzdřen a jedná se o motorku,co mám v profilu, t.j. ČZ 125/453 .
[DavidČZ]
(30.4.2024 18:49:09)
Ještě jedna zásadní otázka - Je řetěz zapouzdřen v krytu nebo nikoliv? A jedná se o ČZ 125/453? Tam se ten řetěz nemůže tak vytahovat. Co mám říkat u 250 :D :)
[Čezet-rider]
(30.4.2024 17:55:20)
K mazání - mažu pouze sprejem na řetězy (jakýkoliv) a nikdy jsem problém neměl (428 netěsněný). Díky tomu, že to je v krytu, tak řetěz nikdy nečistím, jen občas namažu a zkontroluju.
[JohnyR]
(30.4.2024 14:01:46)
Chyba no, rozety se nekupují ale nechávají repasovat u Jawatechu. Řetěz ČZ 428 Cross/Profesional či jak se to těd jmenuje, bud těsněný a pak sprej nebo netěsněný a vymývat v naftě/benzínu a ponořovat do tuku. Já použil převařenou A00 mixnutou s trochou převodáku, ztratí tu šílenou lepkavost takže nebere tolik prach.
Netěsněný řetěz se nějakým sprejíčkem z principu správně namazat nedá.
[Kalasnikov Č175]
(30.4.2024 12:37:07)
Jinak jsem si zkusil upravit rozetu na výměnný věnec podobně, jako to má jawatech. Ještě jsem ji ale nenamontoval, není čas :)
[longr]
(30.4.2024 10:20:20)
řetěz favorit není nic moc, je to lowcost a podle toho odpovídá výdrž. Lepší je čz 428 cross.
[longr]
(30.4.2024 10:18:20)
já tam mám řetěz favoriťáckej ČZ.
[DavidČZ]
(29.4.2024 11:52:48)
Ahoj, psal jsem to už vícekrát - stejné zkušenosti jako ostatní, házivost rozety i řetězového kolečka je někdy až děsivá.
Po výměně za díly od Jawatechu se řetěz ani nehne - jednou jsem ho napnul a od té doby jsem na něj nesahal (ČZ 428), jen to občas máznu nějakým sprejem - nejsou O kroužky, je jedno jakým.
[JohnyR]
(29.4.2024 9:33:24)
Replika může házet tak moc jako originál? To ty díly replikují dost důkladně. :-)
Rozety jsem kupoval v mototechně nebo Jawa dílech v bývalé vrátníci VVZ Jawa už před 20 lety jedině s šuplerou, abych si z toho co měli, vybral trochu použitelný kus. A často odcházel s nepořízenou, protože origo rozety z Jawy házely běžně i o 2mm radiálně. Prostě výroba zmetků, slovo kvalita ani nezahlédli ve slovníku.
[Deadman]
(29.4.2024 7:58:12)
Original rozety trochu hážou. Na mých pojízdných 7 motorkách mění průhyb každý, i na nový řetěz. Kup si tam obyčejný 428 řetěz a nemusíš napínat, málokdy.
[kriz]
(28.4.2024 22:00:38)
Řetěz je zcela zapouzdřen, takže chráněn. Mažu cca po 6000 grafitovým mazivem G3
[pmr]
(28.4.2024 21:26:52)
Chce to zkontrolovat házivost rozety, sekundár. kolečka, zda není řetěz nerovnoměrně vytahaný.
[Čezet-rider]
(28.4.2024 20:54:47)
Rozeta je myslím replika, stála kolem 2170kč.Kupoval jsem ji na Partdeck.cz
[DavidČZ]
(28.4.2024 20:47:56)
Rozeta je replika? Ty často hážou, a to dost.
[Čezet-rider]
(28.4.2024 20:09:36)
Mazat? Tento stroj má automatický přímaz přes spojkovou tyčku :D :)
[Čezet-rider]
(28.4.2024 20:09:12)
když se na tom dělala GO motoru,tak se tam dal nový řetěz, rozeta a řetězové kolečko. Má to najeto kolem 6000km a když pootáčím kolem, tak řetěz mění průhyb.
[DavidČZ]
(28.4.2024 18:58:04)
pokud se musí napínat po každé jízdě tak celé nove řetěz kola a kontrolovat jestli nekážou až pak je potřeba řešit mazaní pokud to jde na jetých kolech tak se bude ničit ať mažeš jak mažeš.
[auuu neprihlasn]
(28.4.2024 18:16:06)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,266 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12