Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Tlumiče - úprava [70CB750](7.5.2024 16:03:44)
Příspěvků: 14, poslední: 14.5.2024 12:40:1972106.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Ogaři :) Mám tlumiče Ikon 7610-1413. Povedlo se mi je rozebrat a vyčistit. Problém je, že jsou o 38 mm delší než potřebuju na Hondu 750. Napadlo mne na hulváta zkrátit pružiny a zabrousit, případně tam dát podložku, aby ten uříznutej konec neryl do hliníku. Dostal jsem je za hubičku, prodat je se mi nepodařilo a nebude vadit, když se to nepovede. Nebrousím kolena a vážím přes metrák, 50+ let stará motorka taky není žádnej závoďák.

http://www.jawamania.info/Files/moto/250785/Ikon.jpg
spec: zkontroluj jestli to náhodou není pojištěné proti povolení, zátky hydraulických pístnic mají někdy provrtanou dírku podélně (myšleno ve směru chodu tlumiče) skrz vnitřní i vnější závit a zalitou pájkou nebo olovem. [Kalasnikov Č175] (14.5.2024 12:40:19)
Deadman: U tohodle to nejde, má oba konce komplikovaný. Dole je M6 šroub a nahoře štelování.

spec: tenhle tlumič má v matici dva zářezy. Udělal jsem si na to adaptér ze staré poloosy, zakalil do oleje a povolil dlouhou pákou. Jemnej závit a ocel do hliníku - bylo to dost náročný.
[70CB750] (13.5.2024 19:17:42)
OT: Dotaz pro zkušené. Jak se takový tlumič rozebere? Ta matice, co je vidět v pružině je celá zapuštěná a má čelní díry. Už sem zohl dva čelní klíče ale pořád to drží. Můžu ten tlumič postavit nastojato a ten vrch nahřát plamenem? Předpokládám, že olej steče dolů, může to začít hořet? gumové díly snad seženu. [spec] (13.5.2024 11:25:51)
Pístnice se zkrátit dá. Odšroubuješ konec, NEuřízneš přebytečnou část, protože to za něco potřebuješ držet, ubrousiš tvrdochrom v místě nového závitu a nový závit tam řízneš očkem, přičemž to máš chycený ve svěráku za ten konec, co se pak uřízne, tak ti nevadí, že ho zkurvíš.
Takto se běžně zkracují tlumiče z Malucha, aby šly naroubovat do Dněprů a Uralů. Je to samozřejmě znouzectnost. Dělá se to protože origo tlumiče vždy do roka vytečou ať je uděláš sebelíp a moderní fungující náhrada stojí půl motorky.
Nicméně výsledek bude stát za hovno, ať s tím uděláš cokoliv. Potřebuješ pružinu s délkou a tuhostí na tvoji motorku a hmotnost, k tomu potřebuješ tlumení odpovídající síle té pružiny.
[Deadman] (13.5.2024 7:59:36)
Ano, to může dělat neplechu, fakt pro ně nemám nemám jiné využití. Zkrátit píst dost dobře nejde, ale já zase nejsem žádnej Evel Knievel. [70CB750] (9.5.2024 11:30:47)
Přesně tak. [pračlověk] (9.5.2024 10:53:24)
Může to dělat problémy při extrémním odpružení, kdy by šly až na doraz. [longr] (9.5.2024 10:05:53)
Když zkrátím pružiny, ale zdvih tlumiče bude stejný, nebude to dělat neplechu? [pračlověk] (8.5.2024 19:46:57)
Pánové, děkuji. Pokusím se sehnat kratší pružiny a když se to nepovede, tak vysochám podložky. Jako Jára Cimrman jsem průkopníkem slepých uliček. [70CB750] (8.5.2024 14:47:34)
podložka by byla tvarovaná tak, aby do ní konec pružiny pěkně zapadl. [longr] (8.5.2024 10:12:44)
To by byla jakás takás cesta. Zkrátit pružiny a udělat podložku jako protikus pro pružinu. není to ideální, pružina bude po zkrácení mít i tak větší stoupání, ale možná by to šlo. [longr] (8.5.2024 10:11:11)
To ti nepomůže. Krajní závity se vinou buď s nulovým stoupáním, pak se nemusí zabrušovat. To je použitelné u pružin, kde je průměr drátu mnohem menší, než průměr pružiny, nebo se vine se stoupáním rovnajícím se tloušťce drátu a pak se musí konec zabrousit. Posledním zvláštní způsob je, že se krajní závit vine se stoupáním odpovídajícím průměru drátu, konec se nezabrousí, ale tvaruje se odpovídajícím způsobem dosedací plocha, o kterou se konec pružiny opírá. [-] (8.5.2024 7:59:12)
To vím. Proto bych to zbrousil do roviny. [70CB750] (7.5.2024 21:43:09)
První a poslední závity jsou jiného tvaru, aby pružina seděla rovně. Když to uřízneš, jsi v pasti [-] (7.5.2024 16:33:57)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,281 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12