Příspěvků: 5, poslední: 9.5.2024 9:00:5772107.Informace
Ahoj, sehnal jsem docela zachovalou Jawu 555 která 10 let nejela a snažím se jí dát dopořádku. Už skoro finišuju a našel jsem jednu vážnou závadu se kterou si nevím rady, řetězové kolečko u motoru se mi na neutral točí z tuha, rukou točit nejde ale šroubovákem za zuby kolečkem jde točit co tam může být za problém? Půlit motor je pro mě až ta poslední možnost. Prvně jsem zjistil že v převodovce nebyla ani kapka oleje, jinak motorka byla v suchu, nic orezlé není, motor se točí.Přidřená převodovka?
Přesně tak nalil bych tam napoprvé nějaký řidší olej a zkusil projet, buď to pojede nebo nepojede. Pokud je tam něco špatně, tak už asi větší neplechu vevnitř neuděláš. Pokud to pojede vypustil bych řídký olej a dal tam PP 80 - ten tam patří. je ot jen pincek a není to formule 1.
[HonzaBK]
(9.5.2024 9:00:57)
Olej do převodovky jsem nalil už před 3 týdny a pod motorkou doteď ani kapka, tak si myslím že netěsnostmi ten olej nevykapal ale už asi tenkrát s tím někdo jezdil na sucho. Zkusím to tedy rozjezdit s teď nalitým olejem a třeba se to rozhýbe, případně se pustím do demontáže motoru.
[Standa555]
(8.5.2024 19:20:15)
Moje osobní zkušenost je, že 95% Pionýrů bylo odstaveno pro nějakou fatální závadu nebo je totálně dojeto. Závad může být spousta - zničená kulisa, ulomená aretace kulisy v karteru, ulámané zuby, namixované díly z novějších převodovek (pozor na díly z 05 - je to také úzká převodovka, ale má jiné počty zubů!), ohnutá vidlička, ložiska po smrti, ohnuté hřídele... Sundal bych spojkové víko a rozebral spojku tak, aby šlo točit hřídelemi, to napoví...
[jc3]
(8.5.2024 15:05:19)
Sundej alespoň spojkové víko. Mrkni, jak to vevnitř vypadá, jestli tam byl aspoň náznak mastnoty nebo je to orezlé. Pokud to bude aspoň na pohled ok, nalij olej, trochu s tím pojezdi ručně po dvoře, ať se olej všude dostane a uvidíš. Třeba budeš mít štěstí.
[longr]
(8.5.2024 10:08:28)
Myslím, že Tě půlení nemine. Zkus tam nalít olej olej a rozhýbat to. Ale pokud byl motor v takovém stavu odstaven, tak byl takto pravděpodobně provozován, a ten olej se někudy ztratil. Jednou jsem opravoval Mustanga, který měl najeto 1500 Km od nova. Převodovka suchá, v pouzdrech vydřená a rezavá, lamely spojky spálené. Prvotní příčinou bylo uchycení plechového držáku lanka brzdy pod vypouštěcí šroub oleje, a tudy to vyteklo. Ale u takto starého motoru nemůžeš vědět co mu kdo provedl. Ještě se občas stane, že někdo zarazí vývodové kolečko do převodovky (např. při výměně řetězového kolečka) a hlavní hřídel se v něm pak nemůže volně točit.
[Josef]
(8.5.2024 9:33:17)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,234 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12