Příspěvků: 9, poslední: 15.5.2024 13:31:5072117.všechno ostatní
Ahoj všichni, prosím o radu. Vytáhnul jsem kejvačku 250 po 2 letech na projížďku (to znamená i 2 letý benzín). Asi po 10 km jsem zastavil a motor na volnoběh vyletěl do hodně vysokých otáček. Vypnul jsem zapalování, pak stáhnul fajfku ze svíčky a motor jel v otáčkách dál, až chcípnul na zavřený kohout paliva. Napadnul mě falešný vzduch a chudá směs, tak jsem přitáhnul šroubek na karburátoru a po vychladnutí motor už normálně nastartoval. Zkusil jsem rukou zacpat sání pod sedačkou a motor samozřejmě chcípnul. Pak jsem dojel v pohodě do garáže a teď vůbec nevím co se stalo a co kde hledat. Před 2 lety jezdila naprosto spolehlivě, teď jsem akorát přetěsňoval přední kluzáky a měnil ložiska v krku. Mohl by to udělat ten starý benzín? Startuje však na šlápnutí. Nebo gufero pod dynamem? Díky všem za radu.
Lanko určitě vyměň, vadí jak poškození bowdenu, tak samotného lanka. Lanko zvedá šoupátko v karburátoru a silně roztřepené lanko mohlo způsobit zadrhnutí šoupátka v karbu, ale to se nestane jen tak, samo od sebe...Při výměně nové lanko hned promaž olejem a zkontroluj pružinu šoupátka. Taky zkontroluj, zda po výměně lanka dosedne šoupátko na doraz - šroub. Já bych při tom ještě rozebral, vyčistil a promazal celou rukojeť. Jinak plovák je ten plovací váleček s jehlou vedle šoupátkový komory a slouží k...to už si najdeš:-)zdar sam559
[sam559]
(15.5.2024 13:31:50)
Děkuji všem za rady a přidávám report, co jsem zatím zjistil. Motorka startuje bez problémů a běží klidně. Zkontroloval jsem svíčku a byla spíše do černa. Nejspíš jak jsem obohatil směs na karburátoru. Dal jsem novou a někdy po projížďce uvidím. Start sprey jsem stříknul jak u příruby karburátoru, pod dynamo, u hlavy motoru, na chodu motoru se to neprojevilo. Zkontroloval jsem jak teče palivo z kohoutku - normálně i na rezervu a myslím v pohodě. Jediné, co jsem objevil bylo potrhané plynové lanko, takže se mohl sekat plovák, ale za mě to nevysvětluje chod motoru na plno bez proudu. Lanko samozřejmě vyměním. Tož zatím tak :-)
[Honza1971]
(14.5.2024 17:57:50)
559 přesně tak.
[Mates]
(14.5.2024 6:57:42)
dadajan: Nejsem sice Mates, ale bylo to zřejmě myšleno tak, že se tím pozná stav gufera pod dynamem. Pokud to tudy saje, tak se to projeví. Ideálně teda mířit přímo na gufero (což ale není úplně reálné). Doporučuju takhle odzkoušet i přírubu karbce, taky to tam někdy saje okolo. Příruba se pak dá opatrně zarovnat šmirglem na rovné desce.
[559ka]
(14.5.2024 2:09:57)
To Mates: Proč na dynamo? Díky za ochytření.
[dadajan]
(13.5.2024 22:28:40)
On to moh udelat i rozžhavenej kousek karbonu atd atd . Na tohle je idealni vzit start spray a za chodu motoru lehce striknou na dynamo,pokud se nic nestane. Neresil bych to.
[Mates]
(13.5.2024 8:00:33)
chtělo by to i vyměnit gufero pod dynamem
[Michi]
(13.5.2024 4:53:05)
Tohle může způsobit i přizacpaná tryska, případně palivová cesta někde v kanálku karburátoru apod.
[Venca_n]
(12.5.2024 22:07:51)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12