Příspěvků: 24, poslední: 30.5.2024 14:29:3072124.Informace
Ahojte.Po najetých 35 000 km na 250 kyvacce jsem na pístu marně hledal 2 že 3. zámečků pístních kroužků. Je to standardní závada? Prosím o radu, kde se dá koupit píst s dlouhodobějším uložením zámečků pístních kroužků? Můžu po výměně pístu na nový píst nasadit původní zajeté pístní kroužky? Díky.
Co jsem měřil toleranci u nových válců a pístů podle písmen, tak to vycházelo 0,07 - 0,09 mm. No jo, ale to bylo kvůli pitomcům, kteří si koupili novou motorku, aby ji nezadřeli a neměla mototechna reklamace.
[kriz]
(30.5.2024 14:29:30)
0,03 mm jsem ještě neslyšel. Já bych to nechtěl ani za nic. To je tak nakrátké trasy a delší dobu se zajíždí. Nedokážu si představit s tím jet v létě na delší trasu třeba 100 km po Šumavě. Jezdil jsem 0,05 mm, a jak byly v létě pařáky a delší trasa, tak byl občas problém. Pak doma sundavat hlavu, válec a čistit, to ne.
[kriz]
(30.5.2024 14:25:55)
Bakoun: tehdy jsem to nechaval dělat v Ústí ve Stare perovne. Prý že normálně brousí na 3 setiny, takže jsem raději chtěl víc.
[ladis]
(25.5.2024 22:45:01)
Bakoun: naposledy jsem brousil někdy před cca 10 lety. Možná se to změnilo, tenkrát to myslím takhle platilo. Aspoň vždycky jsem chtěl, at to udělá na 4 stovky a nikdy nikdo neprotestoval.
[ladis]
(25.5.2024 22:11:52)
ladis: Ktery brusic dneska brousi na tri stovky? U par brusicu jsem uz CZ brousil s pozadavkem na 0,05 a divili, proc to chci tak tesny, ze vetsinou brousi 6 stovek.
[Bakoun]
(25.5.2024 21:11:09)
Jad: "klasické rozměry" odstupňované po 0,25 mm má mít výbrus válce, ne píst. Ten bude vždycky mít menší průměr. Tohle je průměr pístu na 3. výbrus 58,75 mm s vůlí 3,5 setiny. Dle Dočkala pak tolerance H7. Pokud je mi známo, tak se dneska standardně brousí na vůli 0,03 mm, takže tohle je o fous volnější, bude se to snadněji zabíhat.
[ladis]
(24.5.2024 22:47:00)
Tyhle písty co mám od Padalíka v 634 nejsou ani klasických rozměrů, kdy mají výbrusy odstupňované po 0,25 mm. Je na nich vyznačený průměr 58,68 nebo něco takového, pro 3. výbrus. Tenkrát jsem po tom pátral a vyšel mi Maďar. Ale opravdu spokojenost.
[Jad]
(24.5.2024 16:00:48)
Do slévárny se Čechům dělat nechce. Není to pohodička a plat taky nic moc. Aktuálně stále hledají slévače a další pracovníky. Ceny pístů vystřelily výrazně nahoru, už tak jsou dost mastné. Vy byste za obyč píst zaplatili 1000 Kč?
Berta je kvalitní, mají mnohem lepší slitinu.
[longr]
(24.5.2024 10:25:29)
Jad: Z Maďarska se sem vozí především písty Berta. Mám s nimi velice dobré zkušenosti oproti současnému Almetu. Dělali jsme i testy tepelné roztažnosti a porovnávali s Almetem a jsou mnohem stabilnější.
[Verdom]
(24.5.2024 9:32:30)
U P. Padalika mě ujistili, že písty berou od Almetu. Bohužel však kvalita šla dolů. V rámci úspor propustili naše lidi a nabrali Ukrajince. Zrovna řešili problém záměny označení pístu mezi písmeny "A" a "C". Pro člověka se základním vzděláním v ČR protina, pro ukrajinského pracovníka zřejmě nepřekonatelná překážka. Pak už chápu, že řešit u pístu z firmy s takhle vyškoleným personálem nějaký vypadnuty zamecky je asi zbytečný...
[Citrón]
(23.5.2024 16:23:23)
U Padalíka jsem dostal po výbrusu písty asi nějaké Maďarské. Původně jsem byl lehce nedůvěřivý, ale žádný problém nenastal ani při záběhu, ani po 6 letech běžného provozu, takže za mě naprostá spokojenost.
[Jad]
(23.5.2024 14:36:52)
Akamu: Na hlavě pístu je A v rámečku trochu na koso. Pokud je to značka Almetu, tak je to jasný. Výbrus pořád zvazuju. Rozhodne asi, kolik budou mít v Hovoranech u P. Padalika práce...
[Citrón]
(23.5.2024 12:35:59)
Nojo, Almet je taky třeba kontrolovat. Mě třeba přišel levej píst kterej měl přetočený okýnka jako pravej píst. Nepoužitelný.
Jesi nebudeš dělat výbrus a seženeš píst v požadovaný velikosti, tak proč dávat starý kroužky, nový za pár korun a za chvíli si sednou.
Výrobce by měl tušim bejt zezhora, na pracovní ploše. Bejvá to jenom značka, ne celej nápis
[Akamu]
(23.5.2024 11:19:21)
madbear@centrum.cz
[Jakub PB]
(20.5.2024 20:37:29)
Jakub PB: Pošli mně svou emailovou adresu a já ti tam ty snímky pošlu.
[Citrón]
(20.5.2024 11:10:52)
Sezkal jsem se s uvolněnými kolíčky , které byly asi ocelové. Tam bych viděl jako možnou příčinu menší teplotní roztažnost než okolní hliník a malý přesah. Setkal jsem se s opotřebovanými bronzovými kolíčky. To znamená zbytek kolíčku pevně sedi v dírce, ale vršek byl skoro pryč. Tam byla malinko zkroucená ojnice. Osa horního oka nebyla rovnoběžná se spodní, ale mírně pootočená. Píst se pak ve válci nepatrně pootáčel a to asi stačilo, aby se kolíček postupně oklepal.
Zajeté kroužky můžeš použít na nový píst. Nicméně nové kroužky se přizpůsobí rychle, pokud jsou litinové a po obvodu mírně drážkované. Pokud máš větší vůle zámků, dal bych asi nové.
[-]
(20.5.2024 9:29:04)
Zdar Citrone, doporučení na bezchybnej píst na kejvu ti nikdo nedá.Písty na tyhle naše starý stroje dělá pár výrobců v Evropě, u nás je nejběžnější ALmet, kdysi OE dodavatel Jawy a dnes hlavní a jedinej výrobce Jawa-ČZ-MZ pístů v ČR. Mě chodí tyhle písty roky bez problémů, ale najdeš i zmetky, jako u zelyvela..Pokud chceš kvalitnější písty, musíš si koupit jinou motorku, na kterou dělá písty např. PROX, WISECO, Wossner. To jsou povětšinou kovaný písty, s povlakama a se zaručenou kvalitou. Taky ale nestojí 300Kč... zdar sam559
[sam559]
(20.5.2024 8:05:00)
Me se to stalo taky, u motoru 455. Mě vypadaly postupně všechny tři. Nejdřív jeden a přišel jsem na to náhodou, tak jsem kolíček vyrobil ze staré jehly a jezdil dal. Pak vypadly zbylé dva a v motoru to udělalo pěknou paseku, kroužky se tam tocily volne takže rachot a rozlamano. Vydržel tam jedině ten co jsem tam udělal já. Vracel jsem se domů z daleka tak jsem potřeboval dojet, když jsem dojel domu tak jsem pist vyměnil. Byl to almet, kupovanej cca 10 let zpět.
[zelyvel]
(20.5.2024 7:33:39)
Monty: Jasně, všecko může být nahodnej zmetek, jenže mně u toho jde o kejhak, příp. o zdraví, proto by mě zajímalo doporučení na takovej píst, kde tohle výrobní pochybení nebývá. Kde na pístu bývá uveden výrobce?
[Citrón]
(20.5.2024 6:12:32)
Pošli prosím foto. Zajímá mě detail i toho zámečku co zústal.
Díky
[Jakub PB]
(19.5.2024 20:23:56)
Ohledně nájezdu s jednovalcem to do 60 000 s pořádaným olejem jde, pak uz je to trápení.
[Mates]
(19.5.2024 10:11:06)
Kolicek moh bejt blbe navrtanej,nebo blbe nakleplej, jde ho vyrobit ze stary jehly do karburatoru.I sebelepsi vyrobce muze udělat chybu,at je chyba v odlitku,vrtani,nebo kolíčku.
[Mates]
(19.5.2024 10:09:28)
Monty:Díky, nejsu proti výbrusu, i když s jednoválcem se dá na 1 výbrus najezdit běžně dvojnásobná vzdálenost. Ale ještě na žádným stroji jsem nepřišel o pístní zamecky (kolíčky). To snad nemůže být běžná závada nebo jo? A dají se někde (kde?) sehnat lepší písty (jaký?)?
[Citrón]
(19.5.2024 7:05:15)
Po ujetí 35000 km prostě výbrus a nový píst i kroužky.
[Monty]
(18.5.2024 22:20:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12