Příspěvků: 8, poslední: 13.6.2024 19:16:5172170.všechno ostatní
Zdravím. Řeším problém se zadní brzdou, zajímalo by mě jestli toto chování zadní brzdy trápí více lidí, popřípadě jak jste to řešili. Mám Jawu 638. Jezdím na ní fakt hodně let a nespočetněkrát se mi stalo že se mi zadní brzda přehřála, jediné co to udělalo tak to při přehřátí velmi slabě brzdilo takže jsem musel na pedál brzdy vyvinout větší sílu ale vždy se s tím dalo jezdit a fungovat. Sice to brzdilo na hovno ale v rámci možností to bylo dostačující. Původní pakny již byly vyměněny za nové, s nima i nový buben české výroby. A od té doby se potýkám s problémem že v té brzdě teplem něco doslova nabobtná. Jestli bobtná obložení nebo ta hliníková část pakny se nějak teplem deformuje? Nebo se něco děje s tím bubnem? Příklad: jedu z dlouhého prudkého kopce plně naložen, kopec je ještě plný serpentýn, vepředu mám kotouč ale abych mu odlehčil tak i zadní brzda je pořád tak nějak mírně v akci. Po chvilce dojde k tomu že zadní brzda se více zahřeje, něco se v těch parkách teplem roztáhne a spustí se taková řetězová reakce. Teplem roztáhlé pakny se opřou o buben a začnou samovolně přibrzdovat. Tím jak to pak lehce přibržduje tak se brzda zahřívá a tím jak se brzda zahřívá tak začíná víc a víc samovolně přibrždovat a tato řetězová reakce pak probíhá dokud brzda nezačne samovolně brzdit natolik že se kolo za jízdy doslova zablokuje. Dá se ten problém částečně omezit tím že tu brzdu dost povolím ( křídlovkou na lanku, které je v zadním klíči ). To pak ale za studena prošlapuju brzdový pedál až po dotek s výfukem a brzdný učinek žádný, i přes velké povolení brzdy když začnu v kopci zadní brzdu používat tak se po chvilce narůstajícím teplem tak zvětší že začne opět samovolně brzdit. Teď momentálně tam mám čelisti nově koupené na partdecku, měla by to být nová česká druhovýroba která se používá do nových 640. Zkoušel jsem i jiné výrobce ale to stálo za prd uplně totálně. Nějaké nápady co s tím? Díky předem :)
Nějak se mi nezdá, že by to dělala hliníková část paken. Jak se tam to teplo dostane? Třecí materiál samotný bude jistě silný izolant, radiací z bubnu? To by musel svítit červeně.
[Kalasnikov Č175]
(13.6.2024 19:16:51)
Přesně tak. Na podvozku a brzdách se šetřit nevyplatí :). Ja osobně jsem viděl pár replikových paken a dost často tragédie.
A co se týká dlouhého brždění, tak já to mám přesně naopak. Mně páčka měkne. Na dvouklíč to ale musí být pořádný kopec.
[559ka]
(13.6.2024 7:02:54)
Jak už bylo zmíněno, pokud jsou pakny samy o sobě v použitelném stavu, taky preferuju nalepení nového obložení. I když to cenově vyjde pomalu nastejno jak celé nové replikové čelisti, člověk má aspoň jistotu co tam dává.
[Jad]
(12.6.2024 11:37:30)
Je teoreticky možné, že použili jinou slitinu pro pakny a ta má jinou roztažnost. U zkracování náběžné čelisti bacha, abyste to mepřehnali, aby se to pak nezakouslo.
[longr]
(12.6.2024 10:27:57)
Jo, stalo se mi to s novyma paknama ted taky, predtim nikdy. Brzdu jsem mel serizenou akorat a po nejakem brzdeni a delsi jizde to zaclo dela to, co popisujes. Hodne jsem to povolil a je klid, ale zase to poradne nebrzdi, mam v planu zkratit to oblozeni na jedne celisti az se k tomu dostanu....
[mickael]
(11.6.2024 18:25:28)
Předpokládám, že čelisti jsou z hliníku, pokud by byla jejich délka po obvodu 250 mm, tak při ohřátí ze 20 °C na 200 °C se roztáhnou o 1 mm. Obložení je asi tak silné, že i tento milimetr stačí na jejich přitlačení na buben. Hádám, že to zkrácení o 2 cm na náběžné straně by to mělo vyřešit.
[spec]
(11.6.2024 9:47:46)
Zkusil bych zkrátit cca 2cm obložení na náběžné pakně. Je nepravděpodobné, že by mohla brzda tak nakynout. Spíš to vypadá, že se po zahřátí stává samosvornou. Nebo aspoň udělat pořádně dlouhý zkosený náběh na obložení náběhově pakny.
[-]
(10.6.2024 17:07:53)
Podle mě šmejdské obložení. Ale obecně doporučuju původní pakny a nalepit u dobrého renovátora paken.
U jedněch nových replikových paken myslím na stadiona šlo obložení sloupnout z pakny prstem. Hmota to byla na úrovni gumy s pilinama.
[longr]
(10.6.2024 14:09:11)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12