Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 21, poslední: 16.11.2024 19:16:3472340.všechno ostatní
Zdarec lidi. Řeším tady takovou věc. Na moji 638 jsem koupil nové tlumiče s progresivní pružinou. Jsou to tlumiče nové České výroby, ty které vyrábí Zoko na původní technologii z Březnice. Na motorce jsem měl původně ty starší plastem kryté tlumiče. Fungovaly mi perfektně byl jsem s tím spokojen. Jak s nákladem tak solo motorka pěkně pružila i tlumila, dalo se s tím vpohodě blbnout i po polích a horších cestách. Jen mi praskla pružina tak jsem je musel zahodit a koupil jsem nové progresivní. Byl jsem plný očekávání že když mi to fungovalo na těch starých vraždách tak s tímhle to bude uplná pohádka jenže opak je pravdou. I v nastavení na to nejmenší předpětí je ten motorka tvrdá jako kámen. Když jedu po nějakým bordelu tak celá motorka mi skáče ale zadní vidlice skoro nepracuje, jen tak nepatrně se kýve. Mám 80Kg a když na tu motorku vlezu tak propružením ta motorka snad vůbec ani neklesne, jestli možná jen 2-3mm. Když jsem sundal pružiny a tahal za pístky tak síla tahání za jednotlivé pístnice je velmi rozdílná. U jednoho tlumiče pístnici lehce zamáčknu a pak ji přiměřenou ne moc velkou sílou i vytáhnu. U druhého tlumiče už je při zamáčknutí pístnice větší odpor a při vysunování už za ni musím tahat ze všech sil abych ji vysunul. Tak se mi zdá že jsou nějak moc tvrdé ty pružiny v kombinaci s tím že jeden tlumič je hodně tuhý. Kupoval už někdo tyhle tlumiče? jaké s tím máte zkušenosti? Má cenu tam laborovat s nějakým olejem nebo to po převzetí v Březnice prostě stojí za prd vody a bude lepší použít nějaké uplně jiné tlumiče? popřípadě sehnat staré březnické a repasovat. Jestli už máte někdo tuto zkušenost a došli jste k nějakému řešení, prosím podělte se. Díky :)   https://www.partdeck.cz/image/cache/data/JAWA%20640/A%20A%20ZD%20TL%20640%20CH%201-1024x1024.jpg

Jsou to tyhle tlumiče. Ať se ví o čem mluvím
lahvac - to je škoda že ich nevedia vyrobiť rovnako ako v Breznici
http://jawamania.info/Files/moto/270254/PA126560.jpg
[Milos634] (16.11.2024 19:16:34)
(Milos634) Jezdím ty samé co ty z konce výroby. Nemám s nima jediný problém. Reagujou na nastavení a neodskakují. https://img42.rajce.idnes.cz/d4203/18/18335/18335640_aae9e6311e2c26577c5e3c51cab68335/images/20240303_153114.jpg?ver=0 [lahvac] (16.11.2024 16:05:04)
Já mám na 640 tyto... https://www.aliexpress.com/item/32694101839.html (varianta M99-18-3). Jsou sice tvrdší, ale za ty prachy fungují. Mám je tam čtyři roky. Nemám na nich teda moc najeto (jsou tam od září 2020), páč nejezdím do práce a jinak moc nemám čas jezdit, ale tak dva tisíce mít budou. [deyva] (15.11.2024 23:29:35)
Se priseru s dotazem. KLR650, menil jste nekdo tlumic? Moje - pro mne novy - utikadlo je z roku 2006 a prijde mi dost mekky. [70CB750] (15.11.2024 13:24:01)
Ten Transalp 700 je rok 2010 a tlumič už jsem nechal repasovat. Mám ty stejné zkušenosti. Hornet, CBR, Starší Transalpy 600 a 650 tam ty origo tlumiče fungují ale konkrétně u té sedmistovky se ten tlumič nějak nepovedl. Spíš tlumič OK ale asi né na této motorce, asi už při výrobě zvolili nesprávný tlumič. Hodně lidí se shoduje s tím že ta sedmistovka je opravdu utrpení co se týká tlumení a výměna za YSS je vysvobození [BooCheer] (14.11.2024 22:58:13)
Na CB750 co má sajtku jsem nonames nahradil Hagony a spokojenost. Ani moje těžká prdel je nedá nadoraz na přejezdu. A na mašinu co teď stavím to jsem se asi zbláznil a pořídil IKONy. [70CB750] (14.11.2024 11:59:43)
BooCheer: mě šlo o ten transalpí. Zatím mám z okolí zkušenosti na japoncích, že repasovaný originál funguje lépe než YSS. [maspe] (14.11.2024 11:50:04)
Ten původní tam byl od roku 92. Podařilo se mi tento týden sehnat nové nejeté uloženky progresivní tlumiče na jawu 640 ještě s nápisem Zbrojovka Březnice. Už jsem to zkoušel a ano. Tyto tlumiče jsou oproti těm novým uplně nesrovnatelné. Ty staré Březnice prostě fungují tak jak mají. Ještě jsem tomu rozborku nedělal ale co jsem tak porovnával a zkoumal tak vše nasvědčuje tomu že ty nové zoko tlumiče mají o něco delší a nesmyslně tvrdé pružiny. Když nastavím na březnicích spodní maticí předpětí na maximum tak pořád to neni zdaleka tak tvrdé jako ty Zoka při nastavení na minimum. Takže tlumiče jako takové asi špatné nebudou, na hovno jsou ty pružiny. [BooCheer] (14.11.2024 11:41:08)
JohnyR: Díky za tip, hned sem si jedny objednal na golďasa. [spec] (14.11.2024 11:12:39)
BooCheer: jak starý je ten původní? [Maspe] (14.11.2024 8:48:44)
Ahoj, není problém, info poskytnu.
Tlumiče jsem objednal u DEMOTO.cz . Skladem nebyly a nejsou, takže objednávka byla proti záloze, pak jsem nějakou dobu čekal, myslím že cca 2 měsíce a měl jsem je doma.
Tlumiče jsem našel v katalogu YSS: https://www.yss.co.th/products/11826?pType&pSubType=MOTO
Na demoto.cz jsou tady (obrázek neodpovídá): https://www.demoto.cz/Jawa-640-350-1993-1994-zadni-tlumice-perovani-YSS-RE302-320T-03-X-d43371.htm?tab=description
Za mě fakt spokojenost, dobrá investice.
[JohnyR] (13.11.2024 21:17:35)
Když se mrknete na motorkářích na tu poslední foto tlumiče, je na něm označení, dá se dohledat. [longr] (13.11.2024 21:10:07)
Parádní tip. Ty YSS by me taky zajimaly. Mam nově YSS na transalpu a oproti origo tlumiči je to velký skok dopředu ve zlepšení [Boocheer] (13.11.2024 20:00:16)
JohnyR: tohle mě zajímá, protože aktuálně řeším náhradu na Dinga. Můžeš prosím tě blíže specifikovat typ, případně odkaz na ty konkrétní tlumiče YSS, které máš na moto? Díky a omlouvám se za off topic. [pavelEC300] (13.11.2024 19:30:40)
Pri ťahaní tlmiča rukou sa nedá nič poriadne zistiť, to je malá sila a rýchlosť. Neviem ako je zložený ten tlmič, ale môže mať pevne dané rôzne charakteristiky na rýchlu/pomalú kompresiu, rýchly/pomalý odskok... na lepších tlmičoch je to nastaviteľné. [Milos634] (13.11.2024 16:41:15)
Ahoj, já se na novovýrobě ZOKO málem zabil. Někde je můj příspěvek.
A tady popis na motorkařích: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113530&act=moto-denik-detail&ddid=80101
Pak jsem koupil ty čínské, co měl Sucháč a dobrý, ale jsou strašně měkké.
Tak jsem zainvestoval do jiné ligy, tlumniče YSS a je to super - v jednom, s plnou náloží, paráda. Jen cena je jinde... https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113530&act=moto-denik-detail&ddid=84562
[JohnyR] (13.11.2024 15:51:36)
Každopádně je chybou, že oba dva tlumiče mají nerovnoměrný útlum. Ten by měl být +/- stejný. Pístnice by měla jít zamáčknout celkem snadno, avšak znatelný odpor musí klást při roztahování. Když jsem repasoval tlumiče na 634, tak jsem za to skutečně musel tahat velkou silou. Jak psal Spec, útlum lze regulovat přeskládáním planžetových podložek. Jinak hlavní problém bude skutečně nejspíš v moc tvrdých pružinách. [Ota] (13.11.2024 15:19:14)
Jestli je to vyrobené jako ty březnické, tak se dají rozebrat a dole na pístnici je ventil, který se dá prohazováním podložek nastavit. Je tam matce, ta se odšroubuje, přeházíš podložky, složíš celý tlumič a tahem vyskoušíš, jestli jde tak lehce, jak ten druhý. [spec] (13.11.2024 13:26:05)
Také bych viděl problém v pružině a její kvalitě. [Čezet-rider] (13.11.2024 12:41:16)
Mám tie isté s progresívnou pružinou na 634, kupované ku koncu výroby z Breznice. Sú akurát, neskáču, pekne tlmia, reagujú aj na zmenu nastavenia pružiny... Jedine že by teraz pružiny robili z iného materiálu. [Milos634] (13.11.2024 12:32:22)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 21.11.2024 22:24:09