Úvodní informace v záložce Dakar Series: Central Europe Rally
Padl zde návrh o změně trasy přes bratry slováky. Předem upozorňuji, že tato trasa je delši a náročnější, ale zato je pestřejší :-)
Těším se, vítání jsou samozřejmě všichni !
Jen připomínám, nezanedbejte jarní prohlídku svého motocyklu. Nezapomeňte, že jedete ve skupině a proto stane-li se Vám nějaký technický problém, je to problém celé skupiny. A proto buďte pečlivý, opravdu se mi nechce řešit sjeté destičky, ucházející pneu, zanešené filtry, dosluhující AKU, netěsnící víčko nádrže, dosluhující bovdeny atd… Může se stát cokoliv, ale buďte pečlivý a nepřistupujte laxně k technickému stavu svého motocyklu. Usnadníte tím zdárný průběh nejen sobě, ale všem ostatním během výletu.
Pro ty, co jedou na 2T motocyklu, používejte kvalitní olej do benzinu, myslete na ty za vámi.
Jen pro úplnost apeluji na zásady jízdy ve skupině. http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=4002 Nezapomínejte na ty za vámi. A naopak nelepte se na toho před vámi, není nic horšího než když se vám někdo lepí na záda.
Co s sebou ?
Vzhledem ke spaní do širákem, kvalitní vybavení do přírody (především spácák a karimatku), esi je nutný stan, dle vlastního uvážení (vzhledem ze v Budapesti budeme v kempu, je vhodnější pro úschovu věcí).
Malý hrníček, ráno pro všechny vařím čaj/kafe :- ) Stává se ráno v 7, žádné vyspávání do 9, panoramata čekají :- )
Co se týče samotné jízdy?
Tankuje se vždy 2* za den a to až po víčko. A to kolem poledne a večer (před hledáním noclehu) tak aby se ráno vyráželo s plnou bandou.
Při přejezdu pohoří : nížina je nudná, slouží jen k nutnému přejezdu k dalším horám. Popřípadě k tankování/nakup potravin.
Při přejezdu pohoří, zastávka max dvakrát na foceni během cesty nahoru + zastávka na vrcholu. Nejsme žádny šikmooký turisti abychom fotily každej prd a každy snad zvládne ujet na motocyklu 100km bez přestávky. Výjezd lze také aplikovat stylem, každý sám, za pul hodiny se sejdeme nahoře.
Pohodové cestovní tempo v nížině 90-110 km/h. V horách ve skupině dle nejslabšího (tj, Jawa 350) nebo každý dle svého umu, nebo sejdeme se nahoře :- )
NOVÝ PLÁN
Odjezd : pátek 18.4. cca 12:00 z Prahy (je nutné si vzít min. půl dne dovolenou)
Příjezd : pondělí 21.4. ve večerních hodinách do Prahy (eventualně v úterý brzy ráno rovnou do worku) - dovolenou na pondělí.
Plán cesty:
Žádná dálnice. Jak už bylo řečeno, přejezdy pohoří. Po cestě je Ćeskomoravská Vrchovina, Chřiby (Buchlovské kopce), Bílé Krapaty a na Slovensku Považský Inovec, Tribeč - Vrátnik, Štavnické Vrchy.
1 . den - Pátek (18.4.)
Odjezd z Prahy ve 12:00 (sraz 11:45 + akademicka čtvrhodinka), Kolín (sraz s Matym), Čáslav 38, Seč 337, Hlinsko 343, Svratka, Milovy, Sněžné, Líšná 104, Jimramov, Dalečín 357, Veselí, Hluboké, Vír, Nedvědice 387, Tišnov, Kuřim 385, Česká ( sraz s BSM), Vranov, Adamov, Stará Huť, Habrůvka, Křtiny 373, Ochoz u Brna, Holubice 383, Slavkov u brna E50, Bučovice, Uherské Hradiště, Hluk 498, Strání/Moravské Lieskové - ĆR/SR, Nové Mesto n. Váhom, Kočovice, Hrádok, Modrová, Nová Lehota. Zde asfaltová silnice pokračuje dále do Dolina směrem do obce Bojná. Za Dolinou se mění v uježděnou lesni cestu. Místní ji používaji k přejezdu do Topolčan/Partizenské aby nemuseli pohoři objíždět. Cestu jsem osobne jel před cca 4 lety. Pokud nebude pršet je snadno průjezdná aj pro motocykly typu Bandit, V-Strom, CB. Přespat v lese za obcí Dolina.
cca 380km
2. den - Sobota (19.4.)
Dolina, Bojná, Topolčany, Partizanské, Velké Pole, Horné Hámre, Žarnovica, Dolné Hámre, Raková, Kopanice, Pod Hlinkou, Bohunice, Bátovice, Žemberovce, Hontianské Trsťany, Dudice, Šahy (SR/Madarsko), Nagyoroszi, Rétság, Vác, Budapest. V Budapesti snad bude nejaky Dakarsky kemp pro divaky. Vecer obhlidka Budapesti a dejiste zavodu.
cca 230 km (tj. Budapest cca 650km )
3. den - Neděle (20.4.)
Na cestě zpět se aktuálně dohodneme v Budapešti.
(EDIT 3.3. 2008 : Zde je pouze navrh, a to cesta zpet pres Rakousko. Duvod je ciste nostalgicky, pac jede se mnou Jakub M. se kterym jsem zacinal pred mnoha a mnoha lety na motocyklech. Jakub mel x letou prestavku a ted se vratil k motocyklum, koupi Bandita. Jakub tedy projevil zajem projet se zpet pres Rakousko atak se mu snazim vyhovet. Ale uvidime jak vse dopadne. Dohodneme se v Budapesti.)
Večer odjezd směr Gyor, Sopron (Madarsko/Rakousko), Klingenbach, Mattersburg, Forchstenstein - zde na kraji lesa prespat
cca 200 km
EDIT 8.4.2008 : Jakub M. NEJEDE, takze cesta zpet pres Rakousko zrusena. Na cestě zpět se aktuálně dohodneme v Budapešti.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. den- Pondělí (21.4.) - zruseno
Forochtenstein, Hochwolkersdorf, Bromberg, Warth, Altendorf, Gloggnitz, Semmering 306, Murzzuschlag, Kapellen 23, Murzsteg, Niederalpl, Wegscheid, Mariazell 20, Puchenstuben 28, St. Anton, Scheibbs, Purgstall, Ybbs a.d. Donau 3, Sarmingstein, Waldhansen, Auerbach, Marchstein, 119, Arbesbach, Gros - Gerungs, Weitra, Gmund/ Česke Velenice (Rakousko/ČR), Třeboň, Veselí n. L., Tábor, Benešov, Praha.
cca 450 km (tj. Praha cca 650km)
Trasa je pouze návh, nejvíce bude záležet na pičasí. Cesta zpět dle aktuální nálady v Budapešti atd...
Neváhejte a pojeďte !
Těším se na Vás,
dejv
(2.3.2008)
EDIT 3.3.
EDIT 8.4
Start závodu Dakar Series: Central Europe Rally. Popřípadě prohlídka Budapešťi.