Co říci úvodem?

Smontována roku 1986, o její minulosti toho moc nevím, změnila dost majitelů, prý jeden čas byla předělána na rádoby krosku, chudinka. Předchozí majitel jí dal vcelku dohromady, byl s ní i v Rumunsku. Sice se vezla na Avii, ale i to se počítá :-)

Technicky je na tom dobře, z motoru se žádné pazvuky nelinou, průběh výkonu v závislosti na otáčkách se dá popsat asi takto - Tak jeď sakra! -> Víc se ti nechce? -> Hmm dobrý... -> Teda dneska nějak jedeš... -> Raketaaaaaaaaa! Jinak řečeno - vono to docela i jede :-), ale musí se rozdráždit do otáček. Pokud pod stoupáním rozjedete čtyřku, pak s ní není problém vyletět i prudší kopec bez podřazování. Musím ale podotknout, že tímto stylem jízdy papírové spotřeby 3,4l opravdu nedosáhnete. Cestovka 70-90km/h podle terénu mi přijde ideální. Problém může nastat při rozjezdu do prudkého kopce, pokud jedete ve dvou, či naložení (nebo ve dvou a naložení), tak se dvojka dost často nechytne a nezbývá nic jiného, než kopec vyšnečit na jedničku. Brzdy brzdí dobře, sice kotouč je kotouč, ale dobře seřízený dvouklíč ho docela obstojně zastoupí.

Co číza oproti silnější jawě ztrácí na silnici, s trochou jezdeckého umu získá v terénu, kde může uplatnit svoji malou hmotnost a lehkou enduro koncepci. Jízda polem nebo lesem na ní vždy stojí za to.

A závěr? Nikomu nechci tuto motorku vnucovat, neseděl jsem ještě na tolika strojích abych mohl naprosto objektivně soudit. Pokud ale chcete levný stroj, lehký a jednoduchý, při troše údržby spolehlivý, snadno a levně opravitelný a nechcete jezdit jenom po udržovaných asfaltkách, můžu čtyřiosmsedmu jenom doporučit.