ID : 4740 Majitel : Aleš T.
Model : Jawa 250 typ 597.0 Travel Rok výroby : 2008
Majitelem od : 22.5.2008 Najeto : 1600
Popis : Rozšíření řidítek, vyhřívané gripy, jiné polepy.Kufr Shad.Perfektně brzdí.Díky 5st. převodovce to má hezké zrychlení. Trvale se dá jet pohodlně 100km/h. Sotřeba do 4,5l.

Typ záznamů:  

  Kdy
Typ
Titulek záznamu
Popis záznamu
KilometryNákladyMnožstvíStav tacho

Něco o motorce
Je lehčí, než Jawa 350 papírově ne o moc (asi 10kg), ale při jízdě je to znát, zatáčky jsou radost. Motor není ještě zajetý, ale je použitelný už od 3000 ot., kdy lze jet na 5-ku 40 km/h a zrychluje, bez protestů. Proto se mi to zdá jako ideální motorka také do města. Nechci z toho dělat jinou motorku, ani závodní stroj ani tuning apod., chci tam ponechat co možná maximum dílů původních nebo dílů české výroby a využít maximálně její praktický potenciál. (Například motor je kvůli splnění limitu Euro3 asi dost přiškrcen). Níže uvedené vychází z porovnání s Jawou 350 639/640. Brzda je z Jawy 650, průměr kotouče 320mm. Na 650 je průměrná, na 250 perfekt. Už brzda na 350 byla povedená, jen bylo potřeba ji ovládat větší silou. To je problém, jsem zvyhlí za brzdu vzít "silou". Ale zvykám si. Navíc se zde projevuje silný brzdící účinek 4T motoru, což u 2T není. Paradoxně mi tedy příjde ta brzda zbytečná. To samozřejmě neplatí pro vyšší rychlosti, prudké klesání nebo jízdu s max. zatížením, nebo při brždění krizovém. Startuje dobře jak teplá tak studená. Jen po delším odstavení to chce startovat delší dobu, 2x-3x. Seřídil jsem ventyly, jeden měl vůli o trochu větší, jeden o trochu menší. Nastavení volnoběju už netřeba měnit, pohybuje se u prohřátého motoru asi kolem 1500ot. Zvuk výfuků je dobrý, při vyšších otáčkách a hlavně větším otočení plynovou rukojetí je zvuk zajímavý. Podobá se Hondám let 80. S výměnou výfuků za účelem změny zvuku tedy zatím nepočítám. Dokonce, kdyby to šlo, bych motorku ještě víc utišil, jedná se ale hlavně o hluk sání a motoru jako takového. Doplnil jsem zadní nosič a nově také kufr od Louise, pod označením "Motodetail", ale vyrábí firma "Shut". 42l za 1900 peněz u firmy "Novel Moto". Je to poloviční cena oproti velikostně stejným např, od Givi a kvalita dobrá. (V Chlumci v "BC" ho mají za 3000...). Bylo třeba ale doplnit gumové těsnění, aby víko nedělalo rámus. Vyměnil jsem mému vkusu nevyhovující polepy nádrže za jiné, doplni
   1200 km
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (7), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 5.5.2024 2:11:48